Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:39
Ik heb een APA3-1500R van Klik-aan-klik-uit.
Deze heb ik ongeveer 2 jaar geleden verkocht.
Handig voor de kerstboomverlichting en dergelijke.

Afbeeldingslocatie: https://www.groepenkastbestellen.nl/Files/3/1000/1666/ProductPhotos/MaxContent/150202851.jpg

Ik heb deze nu aangesloten op mijn pc, om deze makkelijk volledige uit te kunnen schakelen.
Wanneer ik echter de afstandsbediening gebruik om de stroom volledig eraf te kunnen halen (klik-uit)
Gaat dit in 90% van de gevallen goed en in 10% van de gevallen gebeurt er niets en schakeld de klik-aan-klik-uit stekker niet uit.
Het lampje op de afstandbediening brand wel maar de stekker blijft stroom geven.

Ik haal dan de klik-aan-klik-uit stekker uit het stopcontact, en stop deze er weer in.
Hierna doet deze weer.

Ik zit langzaam na te denken over domotica, maar als een simpele klik-aan-klik-uit stekker al niet werkt, belooft het niet veel goeds..

Iemand soortgelijke ervaringen met de producten van klik-aan-klik-uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:14
Ik ben ook niet erg tevreden over het KAKU systeem, maar dat betreft een inbouwschakelaar i.c.m. bewegingsmelders, zie mijn review: https://tweakers.net/prod...aanklikuit-awst-6000.html. Sinds het schrijven van de review heb ik nu ook een probleem met de meervoudige afstandsbediening, waarmee ik dezelfde ontvanger bedien. Vaak moet ik twee keer drukken om de lamp uit te schakelen.

Het enige waar ik tevreden over ben is de stekkerschakelaar ACD-3500 met een enkelvoudige afstandsbediening. Die gebruik ik al jaren om de centrale stofafzuiging van mijn houtbewerkingsmachines te schakelen.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-06 11:17
Gabriel_Knight schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:35:
Ik heb een APA3-1500R van Klik-aan-klik-uit.
Deze heb ik ongeveer 2 jaar geleden verkocht.
Handig voor de kerstboomverlichting en dergelijke.

[Afbeelding]

Ik heb deze nu aangesloten op mijn pc, om deze makkelijk volledige uit te kunnen schakelen.
Wanneer ik echter de afstandsbediening gebruik om de stroom volledig eraf te kunnen halen (klik-uit)
Gaat dit in 90% van de gevallen goed en in 10% van de gevallen gebeurt er niets en schakeld de klik-aan-klik-uit stekker niet uit.
Het lampje op de afstandbediening brand wel maar de stekker blijft stroom geven.

Ik haal dan de klik-aan-klik-uit stekker uit het stopcontact, en stop deze er weer in.
Hierna doet deze weer.

Ik zit langzaam na te denken over domotica, maar als een simpele klik-aan-klik-uit stekker al niet werkt, belooft het niet veel goeds..

Iemand soortgelijke ervaringen met de producten van klik-aan-klik-uit?
De meeste Klik aan Klik uit apparaten werken op 433Mhz.
Dit is een vrije frequentie waar veel draadloos apparatuur op werkt. (weerstations, garage deuren en ga zo maar door)
Thuis heb ik ook de nodige ervaring met Klik aan Klik uit en had ik vooral problemen met de oudere sets.
(De oude versie met het draai wieltje A, B,C, D enzovoort)
Constant werkte het niet en op een gegeven moment zag ik bij de buren van alles schakelen. :X
De nieuwere versies werken redelijk goed en daarbij heb ik op 1 specifieke plek in huis geen ontvangst.

Bij de oude klik aan klik uit versie heb ik problemen gehad dat de condensator defect was.
Deze heb ik destijds vervangen. Als de condensator defect is dan hoor je het relais ook niet altijd schakelen.
Deze condensator was toen makkelijk te vervangen door een andere erin te solderen.

Dus ga eerst eens proberen om hem op een ander kanaal te zetten en kijk dan hoe hij werkt.
Werkt hij nog niet goed probeer hem dan eens op een andere plaats want je kunt best last van storing hebben. Als je nog problemen hebt dan zou er best een condensator kapot kunnen zijn. (Ken de APA3-1500R niet van binnen)

Als voorbeeld heb ik het een keer voor elkaar gekregen om de 433Mhz band te storen door constant een aan signaal te versturen (Node Red met Homeassistant)
Dit resulteerde bij 2 auto's in een niet werkende deur vergrendeling en ook de klik aan klik uit setjes werkten niet meer. Nadat ik ik iedereen vervloekt had dat er iemand wat aan het verstoren was kwam ik erachter dat ik zelf de schuldige was. 8)7

Als je iets anders wil lees dan even de topics door van Sonoff, Ikea Trafidi, Zigbee, Hue en Zwave.
En zo zijn er nog veel meer.

Klik aan klik uit werkt ook niet met statussen waardoor je nooit een terugkoppeling krijgt als iets nu aan staat of uit bij je domotica systeem.
Ook kan iedereen met een domotica systeem (met daarbij de optie om 433Mhz te bedienen) jouw klik aan klik uit spul bedienen vanwege geen enkele beveiliging.