In onze recent aangekochte rijteswoning ben ik bezig met extra leiding voor domotica. Om aan beide kanten van het bed een knx taster te creeeren was ik van plan 2 meter horizontaal te frezen voor een 16mm leiding. Dus 2.5cm diep. Deze muur is de muur welke grenst aan de andere woning. Huis is van 2011. Mag ik in deze muur horizontaal frezen of is dat qua contructie niet mogelijk? Ik zou naar boven kunnen boren, maar dat is best kut omdat ik dan in de muur boven ook boor.
Aan de andere muur van de slaapkamer, welke grenst aan de badkamer (muur dikte ~11cm) komt een tv. Er ligt al een loze leiding, maar deze zou 125cm horizontaal en 175cm verticaal moeten (diagonaal 😇 ). Mag dit ook? Hier kan ik ook gewoon naar boven (dekvloer op de zolder is al in gefreesd), wel jammer van de al loze leiding maar ja.
Aan de andere muur van de slaapkamer, welke grenst aan de badkamer (muur dikte ~11cm) komt een tv. Er ligt al een loze leiding, maar deze zou 125cm horizontaal en 175cm verticaal moeten (diagonaal 😇 ). Mag dit ook? Hier kan ik ook gewoon naar boven (dekvloer op de zolder is al in gefreesd), wel jammer van de al loze leiding maar ja.
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.