pc herkent gpu niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb net een nieuwe pc gebouwd, maar m'n pc herkent de gpu niet dus ik kan alleen via de ingebouwde videokaart in het moederbord, alle fans en lampjes draaien van de gpu maar hij geeft geen beeld. en één van m'n ram 'sockets' doet het niet. pls help :) ;(

specs:
Moederbord:Asus P8H61-M LX3 PLUS R2.0
processor: intel core i5 2500k
videokaart: gtx 770 2gb nividia Geforce
ram: 2x 4gb micron DDR3 1600mhz
voeding: Cooler Master GX 550W Bronze
cooler: Aorus ATC700

...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2019 17:23 . Reden: er stond iets verkeerd ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:52

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ouwe meuk, dus ga eerst maar eens in een andere PC testen of je GPU het nog wel doet. Sowieso geef je bitter weinig info om iets mee te kunnen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat voor info moet ik geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:52

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Wat je bijvoorbeeld al geprobeerd hebt om het zelf op te lossen?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Deze onderdelen zijn op zijn nieuwst van 2012, dus een echte nieuwe PC is het niet. Nieuw voor jou is natuurlijk mogelijk, maar absoluut gezien is het geheel een jaar of 6-7 oud. Daarmee zijn er best wat variabelen om te testen en uit te sluiten.
Om te voorkomen dat we dingen dubbel vragen is het een goed idee om zelf neer te zetten wat je al geprobeerd hebt om het "defecte" RAM slot te testen/fixen/doodverklaren en hetzelfde met de GPU.

Is de GPU wel goed in het slot gestoken? zijn alle stroomkabels goed aangesloten aan de kaart?
Staat de BIOS wel dusdanig ingesteld dat hij niet alleen naar de onboard kijkt? Werkt de kaart in een andere PC? Etc.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:34
Gtx 770 ti bestaat niet. Toch niet van een vage verkoper van ebay gekocht die nepspullen verkoopt met geflashte bios?

Staat je monitor op de goede output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Hmm welke GPU is het, de 780Ti heeft 3GB vram, de 760Ti is een OEM kaart (lijkt me onwaarschijnlijk dat je die hebt) de 770+760Ti hebben beide wel 2GB vram...

Heb je de juiste kabels aangesloten?
De GX550W is wel al ruim 9 jaar oud... Wellicht andere voeding proberen of de kaart in een ander systeem?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 05:09
met 2 reepjes ram.. heb je ze wel in de goede slots gedaan? Check voor je mobo even, welke combo je moet gebruiken bij 2 reepjes ram

nvm, 2 slots mobo.. Hoe heb je het ram (slot) getest?

[ Voor 19% gewijzigd door lotje1 op 10-04-2019 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een ramslot is denk ik kapot want als je er een reepje er in doet krijg je zwart beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 05:09
kan hij solo op dat slot draaien volgens de handleiding?
ziet hij niet je volledige ram als je er 2 reepjes in zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:11
Start hij wel op met 1 van de RAM reepjes in de werkende DIMM slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan met 1 reepje starten maar met 2 krijg je zwart beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:52
Dan is één geheugenslot kapot.
Waar heb je al dat oude spul gekocht en heb je garantie gekregen?

Wel grappig dat de cpu-koeler waarschijnlijk net zoveel gekost heeft als de rest.
De voeding zal je gratis gehad hebben want meer is die niet waard. Die dingen gaan max 5 jaar betrouwbaar mee, en sommige GXen waren nieuw al defect.
Pagina: 1