Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• nl-x
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 10-05 21:12
Op meerdere Youtube filmpjes zie ik dat deze tv van de achterkant, onderin een roze/paars achtige gloei afgeeft. Dit lijkt een beetje op ambilight, maar is alleen maar aan de onderkant aanwezig.

Zie bijvoorbeeld YouTube: LG C8 OLED TV Unboxing & Initial Setup 2018 Model op 5:38 minuten.
Of bijvoorbeeld YouTube: LG C8 2018 4K HDR OLED TV Review op 1:52 minuten.

Als ik er naar Google vind ik niks hierover. Hoe heet deze techniek?
Is het alleen met deze kleur beschikbaar?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Edit: fixed per ongeluk 2x dezelfde link

nl-x wijzigde deze reactie 10-04-2019 13:13 (7%)

Beste antwoord (via nl-x op 15-04-2019 13:59)

• Tazzios
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:12
Lijken mij op de eerste video gewoon 2 RGB led lampen. De TV zelf heeft het zeker weten niet.

alle 2 de links gaan naar dezelfde video. :+

Tazzios wijzigde deze reactie 10-04-2019 13:09 (46%)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Tazzios
Lijken mij op de eerste video gewoon 2 RGB led lampen. De TV zelf heeft het zeker weten niet.

alle 2 de links gaan naar dezelfde video. :+

Tazzios wijzigde deze reactie 10-04-2019 13:09 (46%)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:45

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De reviews van de TV laten ook niks zien qua "ambilight" dus het is zelf gebouwd.

Er is op GoT een "diy amblight" topic; je tapt in essentie data af van HDMI, haalt het door een processor, je sluit LED strips aan, klaar.

Add and message me on XBL for FM7 or DIV2: OctagonQontrol

• nl-x
@Tazzios sorry, fixed

• nl-x
Hmm. Nu ik er goed op let, lijken beide Youtube filmpjes gewoon een ander filmpje er in gemonteerd te hebben van dezelfde bron. En ik dacht dat de roze gloed met het scherm mee-dimde, maar nu ik goed kijk, dimt de camera de hele opname met het scherm mee.

Dus ik ben goed genept :)

• Tazzios
Ik heb het scherm zelf thuis staan en er zit geen ambilight op.

Wat je kan doen is wat @MAX3400 aangeeft of indien het niet mee hoeft te kleuren met je scherm 2 lampjes kopen of een paar meter RGBLedstrip met een simpele RGB-controller.

• Djuroen
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20-05 15:47
Ik heb er een set led strips achter geplakt, welke door de USB van de tv gevoed worden. Kleurt niet mee met 't beeld, maar is wel sfeerverhogend.
En met een kleine afstandbediening van kleur te wijzigen.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:54

Donstil

Grab them by the 🐈.

Dit kan tegenwoordig ook officieel met HueSync.
Erg fraai, ik draai het op een MacMini wat mijn media player is. Bijna de hele woonkamer (helaas maximaal 10 lampen) doet nu mee.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Microsoft

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True