WooCommerce producteigenschappen tonen in front-end

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan_P
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-06-2023
Hallo, ik ben bezig met een WooCommerce webshop op Wordpress. De producten hebben doormiddel van de plugin "Product Feed Pro" extra opties bij het tabje "algemeen" gekregen zoals GTIN. EAN en Product Condition. (zie screenshot).
Nu wil ik dit graag op de front-end ook tonen onder "Extra Informatie" (zie screenshot).

Zelf heb ik verschillende plugins geprobeerd. Zo heb ik de plugin "WooCommerce Show Attributes" van Isabel Castillo geprobeerd. Deze doet jammer genoeg niet wat ik wil, hij laat alleen de waarden zien die ik heb ingevoerd onder het tabje "Eigenschappen", zoals de kleur en het materiaal (zie screenshot). Deze heb ik trouwens al staan onder "Extra Informatie" onderaan de productpagina, zoals bij de meeste webshops.

Verder heb ik wel veel plugins bekeken alleen al deze plugins doen niet wat ik wil.

Op Google heb ik de volgende zoektermen geprobeerd en allerlei variaties daarvan:
"product feed pro product attribute on front-end"
"how to display product attributes in woocommerce"
"WooCommerce display product properties in front-end"
"product feed pro GTIN on front end"
"product feed pro EAN on front end"
"woocommerce display ean gtin on frontend"
"woocommerce display product properties in frontend"

Echter kan ik niks vinden over het laten zien van de GTIN, EAN etc op de front-end. Ik krijg alleen maar tutorials voor het laten zien van de producteigenschappen, welke ik al op de front-end heb.

Zelf heb ik niet geprobeerd te programmeren. Dit komt omdat ik hier geen verstand van heb, het enige wat ik ken is HTML/CSS, maar dit is natuurlijk geen programmeren :)

Heeft iemand enig idee hoe ik deze gegevens op de front-end kan tonen onder "Extra Informatie"?

Hopelijk is deze post wel goed. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Nathan_P op 10-04-2019 11:34 ]

Beste antwoord (via Nathan_P op 10-04-2019 16:20)

• m-designz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:03
ALs je dus zelf kunt uitvinden in welk bestand die "extra informatie" attributen worden getoond dan kun je daar vrij eenvoudig de 3 attributen aan toevoegen die je wilt tonen denk ik.

Zoek in de database uit hoe die attributen heten (kijk naar de "meta_key" kolom in de tabel wp_postmeta. Als je de naam gevonden hebt kun je op de volgende manier de waarde ophalen die erbij hoort:

code:
1
echo get_post_meta( [id van de post], [naam van het attribuut], true );

als je die code vervolgens neerzet op de plek waar die andere attributen ook uitgelezen worden moet je een heel eind kunnen komen denk ik.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:02
Dit is toch iets wat je zelf zult moeten programmeren. De extra opties, zoals de GTIN, EAN etc zijn product metadata gegevens (standaard in de wp_postmeta tabel). Wat er onder de eigenschappen staat zijn "terms" en die zijn op een andere manier aan je product gekoppeld dan de metadata.

Je kunt de metadata ophalen in de code met de functie get_post_meta

Er is geen plugin die weet waar in het thema die data moet komen te staan, mocht je al een plugin vinden die de data toont zul je deze ook aan het thema moeten toevoegen op de goede plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan_P
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-06-2023
Bedankt voor je reactie Bernard. Ik zal dan zelf even kijken of het gaat lukken of een programmeur inhuren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• m-designz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:03
ALs je dus zelf kunt uitvinden in welk bestand die "extra informatie" attributen worden getoond dan kun je daar vrij eenvoudig de 3 attributen aan toevoegen die je wilt tonen denk ik.

Zoek in de database uit hoe die attributen heten (kijk naar de "meta_key" kolom in de tabel wp_postmeta. Als je de naam gevonden hebt kun je op de volgende manier de waarde ophalen die erbij hoort:

code:
1
echo get_post_meta( [id van de post], [naam van het attribuut], true );

als je die code vervolgens neerzet op de plek waar die andere attributen ook uitgelezen worden moet je een heel eind kunnen komen denk ik.