Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackdynamit100
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22-07-2019
Goededag mensen,

Ik ben aan het proberen om 3 Birddog devices te verbinden aan mijn Zyxel GS1900-HP switch met een POE aansluiting. De switch kan maximaal 33000 mW aan maar de Poe devices gaan steeds uit, of ze schakelen het hele netwerk uit.
Het lijkt alsof de POE poorten te veel power trekken.
De devices

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen, want ik kom er echt niet uit.

Alvast bedankt,

BD100 :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:02
Heb je de specificaties van die Birddog apparaten al eens opgezocht om te zien hoeveel stroom ze trekken?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackdynamit100
Ja dat heb ik. Officieel hoort het mogelijk te zijn om 3 van die devices aan te kunnen sluiten. De devices gebruiken 5w max per stuk. Dus het moet mogelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Staat er niet iets in je logfiles over het down gaan van de POE / hoeveel POE de devices eten.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:06
Ga inderdaad eens kijken in de "System Log" onder "Management" in het linker menu. Daar staat mogelijk het een en ander in over waarom de devices uit gaan.

Met 5 w per device zou je je hele switch voor kunnen pluggen, want dat zou maar 120 watt (= 24 * 5) totaal zijn. De switch kan 330 watt leveren.

Onder "Basic Setting" staat ook "PoE Setup". Hier kun je de PoE status zien en ook diverse settings omtrent PoE aanpassen. Bijvoorbeeld hoe de switch de watts reserveert voor apparaten. Daar kun je in het "Help"-paneel goed zien wat de parameters doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackdynamit100
Bedankt voor de syslog tip, het probleem was dat ie te weiniig stroom krijgt, maar nu stuit ik op een andere probleem

Ik heb in de map "Poe Port" van "Configuration" bekeken en hierin staat dat er maar 2 devices zijn verbonden met de switch. Device 1 5600mW ontvangt en device 2 ontvangt 11700mW . De switch leest device 3 helemaal niet.

Wanner ik 1 device disconnect met het netwerk gaan er 2 tergerlijkertijd uit. De switch heeft ook nog de stroomvoorziening van 2 devices aan elkaar gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Een van apparaten verbruikt 11,7W? Dat lijkt mij iets wat veel voor max 5W?

Is een screenshotje mogelijk van het PoE status scherm?

Oh en misschien ook even naar de kabels kijken?! Misschien dat daar bijvoorbeeld CCA kabels tussen zitten?

[ Voor 29% gewijzigd door Groentjuh op 10-04-2019 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackdynamit100
Het is niet 1 apparaat dat 11,7 wat gebruikt. De switch zet 2 poorten (Birddog devices) om in 1 device. Daarom is het verbruiik zo hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Zonder meer informatie kan ik moeilijk verder meedenken. Wat zeggen de logs precies, wat zie je op het PoE status scherm etc etc?

Tweakers, waaronder ik, hebben geen glazen bollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-07 04:00
Heb je de firmware al ge-update? Kan je zo van de site plukken. Bij mijn Zyxel 1200 switch ontbrak bijvoorbeeld de default-gateway in de configuratie. Stond in de release notes beschreven.

Onderstaand de FW voor de GS1900-8HP

https://www.zyxel.com/sup...S1900-8HP#searchZyxelTab4

[ Voor 28% gewijzigd door Meester_J op 11-04-2019 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 23:20
Staat je POE op classification of op consumption?

Classification: Als een device zegt dat ie 802.11at nodig te hebben dan reserveert de switch ook meteen 33 watt. Ook al gebruikt ie er maar 5.
Voordeel is dat je switch nooit overbelast wordt, ook niet in worst-case als een device het max gaat trekken.
Nadeel is dat je vaak met een paar devices al te weinig stroom hebt. Als je POE switch bv maar 80 watt levert en je hebt 3 802.11at devices dan werkt er al 1 niet (Want dan denkt ie dat ie 3x33 watt nodig heeft -> =>80)

Consumption: Hij reserveert alleen het gebruikte vermogen. Dus vaak maar een paar watt per poort. Je kan dan dus veel meer aansluiten, mits je binnen het totale vermogen blijft.
Nadeel is wel dat je ZELF moet nadenken. 8 poortjes die 5 watt gebruiken = 40 watt. Gaat prima op een 80W poe switch. Maar als dat IP camera's zijn die bv 's nachts 20 watt gebruiken (PTZ, IR) dan zal je 's nachts ineens ellende hebben (Want 8x20 = >80!)

FW update kan zoiezo geen kwaad overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackdynamit100
Foto 1Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/Jz9F9md.png
De eerste 3 poorten zijn POE.
Hierin zie je dat er maar 2 Poe poorten worden gelezen. De derde poort wordt niet gezien.

Foto 2:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/WILa9YH.png
In deze foto zie je dat de switch poort 1 en 2 normaal weergeeft. Wanneer je een derde device eraan toevoegt, dan zie je de mW van poort 2 omhooggaan van 5500 mW naar 11700 mW.

Ik heb al een firmware update gedaan. Hierna had ik nog steeds hetzelfde probleem.
Ik heb het gevoel dat ik een defect product heb.

De switch staat op Consumption mode. Ik heb hem ook op Classification getest en dat werkt ook niet.
Ik heb de switch zelf de mW laten bepalen en ik heb dat ook zelf ingesteld en dit heeft ook niks verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 23:20
Hoe zit het aangesloten?

Al eens getest met een korte (1m) kabel direct op de switch?

POE ellende krijg je ook als je CCA kabelmeuk hebt liggen...

Een andere POE switch is natuurlijk ook een snelle optie om te testen, maar dan moet je die wel hebben liggen

[ Voor 26% gewijzigd door DJSmiley op 11-04-2019 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackdynamit100
De devices zitten vast dankzij een Cat 5 kabel aan de switch.

Ik heb CAT 4,5,6,7 kabels van verschillende meters geprobeerd om te kijken of dit het probleem zou zijn en dit is niet het geval.

Ik kan het niet op een andere POE switch proberen want ik heb er geen 1, dit is mijn enige POE switch.
Pagina: 1