Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

µATX systeem upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Libbz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11 14:00
Beste,

Ik zit met een uitdaging en ben benieuwd of jullie kunnen helpen. Ik zou graag mijn systeem upgraden maar zit met beperkte ruimte want heb een kast die ik graag wil behouden. Bovendien geeft het weinig mogelijkheden qua extra (processor) koeling. Vandaar moet de hardware het liefst niet te warm worden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral gewoon een snelle desktop ervaring hebben. Ik doe verder weinig aan video bewerking ofzo. De catch is wel dat ik graag wil kunnen gamen erop. resolutie: 1440p / 144hz

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal om en nabij de 1200 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jazeker:
Behuizing: Lian Li PC-V352, mATX (specs)
Opslag: 2x 128GB SSD Samsung 830, 1x 512GB Samsung 850 Pro, 1x 1TB Samsung 860 Pro
Eventueel: EVGA GeForce GTX 970 4GB FTW ACX 2.0 - 04G-P4-2978-KR (deze past precies in m'n behuizing)
Randapparatuur: QHD 144hz scherm

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord (µATX)
Processor
Geheugen (16GB)
Videokaart
Voeding
Koeling: 2x 120mm en 1x 80mm fan (ter vervanging van oude). Processorkoeler
Opslag: 1x of 2x M.2 main storage. minimaal 1TB

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Gezien de form factor is mijn idee dat vooral de TDP belangrijk is. Op dit moment is dit echt dikke prima, maar heb geen zin in een pc die continu gaat loeien als ik ff in desktop iets beetje intensief doe. De airflow in de kast lijkt erg goed (beste wat ik ooit gehad heb)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet in m'n case passen en het zou mooi zijn als er eventueel nog e.e.a. te upgraden valt.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
De uitdaging is wat mij betreft dus vooral een oplossing te vinden met een beetje lage TDP wat allemaal past in de behuizing. Zoals aangegeven past de GTX970 nu precies(foto) en wordt deze gecombineerd met de i5 3570k en 16GB geheugen. Prima dus maar geen upgrade mogelijkheden meer. Wat is volgens jullie de beste combo?

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-11 15:49
Wat voor CPU koeler heb je nu? Er zijn low profile koelers. De meeste specs geven wel aan wat de maximale CPU koeler hoogte is, maar die case is niet meer te vinden.
Qua GPU kan je ook prima zoeken op lengte en hoogte.
TDP is alleen maximaal, als je minder nodig hebt, produceer je ook minder warmte.
Heb je benchmarks van jouw games gezocht?
Waarom moet je 80mm casefan vervangen worden?

• Libbz
SpeedQber schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:25:
Wat voor CPU koeler heb je nu? Er zijn low profile koelers. De meeste specs geven wel aan wat de maximale CPU koeler hoogte is, maar die case is niet meer te vinden.
TDP is alleen maximaal, als je minder nodig hebt, produceer je ook minder warmte.
Heb je benchmarks van jouw games gezocht?
Wat voor CPU koeler heb je nu?
-Bij de 3570k heb ik de boxed cooler gebruikt van intel.

- Heb even een foto toegevoegd van hoe het er nu uit ziet, dit past precies. Blijft de vraag wat is de beste upgrade optie wat jullie betreft.

TDP is alleen maximaal, als je minder nodig hebt, produceer je ook minder warmte.Heb je benchmarks van jouw games gezocht?
- Begrijp ik. Hij mag best gaan loeien als ik game, maar het moet niet nodig zijn om de case te openen. Als ik niet game moet hij eigenlijk fluisterstil worden (dat is hij nu ook). Gamen moet voorlopig op 1440p 144fps kunnen.

De fans zijn inmiddels bijna 7 jaar oud, ze doen het nog maar mij lijkt het beter deze te vervangen. Lopen aan bij een koude start bijv.

• SpeedQber
Dat past idd precies. Ik vraag me trouwens af of een blower-style GPU niet beter zou zijn. Ik zie een 80? mm fan aan de rechterkant van de foto? Waar zitten de andere 2?
Er zijn GPUs die semi-actieve koeling hebben, de fans gaan alleen aan als de GPU boven een bepaalde temperatuur/vermogen komt. En ook actieve koeling zal erg stil zijn als je GPU idle is.
De Ivy Bridge stock koeler is 46mm hoog, en heeft 81.3mm ruimte nodig om goed te koelen.
https://www.mihaimatei.co...ler-dimensions-1150-1155/
Je kan bv een Cryorig C7 of Noctua NH-L9i nemen.
De Wraiths zijn iets hoger, Stealth: 54mm, Spire 71mm.
https://lanoc.org/review/...tx-cooler-roundup?start=1

• Libbz
SpeedQber schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:36:
Dat past idd precies. Ik vraag me trouwens af of een blower-style GPU niet beter zou zijn. Ik zie een 80? mm fan aan de rechterkant van de foto? Waar zitten de andere 2?
Er zijn GPUs die semi-actieve koeling hebben, de fans gaan alleen aan als de GPU boven een bepaalde temperatuur/vermogen komt. En ook actieve koeling zal erg stil zijn als je GPU idle is.
De Ivy Bridge stock koeler is 46mm hoog, en heeft 81.3mm ruimte nodig om goed te koelen.
https://www.mihaimatei.co...ler-dimensions-1150-1155/
Je kan bv een Cryorig C7 of Noctua NH-L9i nemen.
De Wraiths zijn iets hoger, Stealth: 54mm, Spire 71mm.
https://lanoc.org/review/...tx-cooler-roundup?start=1
Thanks. The 2e fan zit links van de voeding:
Afbeeldingslocatie: https://hothardware.com/newsimages/Item13042/Lian-Li-PC-V352-black.jpg
Vooraan zitten de 2x 120mm fans met daarachter een stof filter.

De videokaart die ik nu heb die valt ook stil (de fans :+)bij normaal desktop gebruik. Ik dacht dat dat standaard was tegenwoordig.

Die fan zal wel passen inderdaad, is een AMD Ryzen 7 2700X dan de beste optie? De TDP van die ryzen is 105W, die van de 3570k nu is 77W. Is dit niet teveel? de TDP van de nieuwe GPU zal ook hoger zijn dan de (160 voor de rtx 2060 volgens mij tov 150 voor de gtx 970).

De pc blijft nu echt prima koel, maar wil gewoon dat dit zo blijft .

• SpeedQber
Tja, TDP is naar mijn idee maximaal (en niet heel accuraat). Als je weinig doet, produceer je weinig warmte. Als je prime95 runt, ga je de fans wel flink horen. TDP lijkt me dus niet een supergoed criterium.
Ik geloof dat de 2700X een Wraith Prism (ofzo) heeft, die heb ik niet in het lijstje gezet, omdat die niet veel beter zijn dan de hexacores (2600(X)) voor gaming.
Qua GPU koelingstyle moet je even googlen, deze behuizing is vrij specifiek.
Pagina: 1