Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john.vandongen
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-11-2020
Mijn vraag:

Ik heb de TP-Link Deco App op een Android device geïnstalleerd maar de app mist functionaliteit t.o.v. de mogelijkheden die ik zie in de gebruiksaanwijzing. Zo mis ik onder andere de mogelijkheid om een gast-netwerk aan te maken. Komt iemand dit bekend voor?

Tevens mis ik de opties voor parental controls, anti virus en QoS.
Kan dat doordat het is ingesteld als acces point?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

TP-Link Deco W9 plus, ingesteld als access point.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

N.v.t.

Beste antwoord (via rens-br op 16-04-2019 17:28)

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
je hebt zelf al een idee waardoor het zou kunnen komen, waarom test je dat dan zelf niet even?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
je hebt zelf al een idee waardoor het zou kunnen komen, waarom test je dat dan zelf niet even?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjibbie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24
john.vandongen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:04:
Mijn vraag:

Ik heb de TP-Link Deco App op een Android device geïnstalleerd maar de app mist functionaliteit t.o.v. de mogelijkheden die ik zie in de gebruiksaanwijzing. Zo mis ik onder andere de mogelijkheid om een gast-netwerk aan te maken. Komt iemand dit bekend voor?

Tevens mis ik de opties voor parental controls, anti virus en QoS.
Kan dat doordat het is ingesteld als acces point?

N.v.t.
Dit

Screw you guys... I'm going home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• john.vandongen
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-11-2020
Tens schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:06:
Tja, omdat de installatie nogal moeizaam verliep en ik eigenlijk al blij was toen ik alles werkend had... Maar inderdaad; dan zal de reden zijn dat guest-mode (dus alleen internet en geen verdere netwerktoegang) bepaalde router functionaliteit vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
5 seconden zoeken en antwoord gevonden.

https://www.tp-link.com/us/support/faq/1591/

Hier zie je duidelijk dat Guest WIFI valt onder de ROUTER OPTIONS valt.
Dus idd is het een ROUTER functie.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:18

MsG

Forumzwerver

Lijkt me vrij logisch ook, als je de adressering overlaat aan enkel de router (== Accesspoint Mode) hoe verwacht je dan dat het AccessPoint een eigen subnet vormt? Hij mag immers precies niet routeren. Je kan AP Isolation nog aan zetten als dat kan in je systeem, en anders het ding gewoon als router laten opereren.

Overigens krijg je via de App zelden toegang tot de volledige mogelijkheden die een router/accesspoint/etc. biedt, de app is voornamelijk voor Jan met de Pet om snel het ding in de lucht te krijgen, en om de boel voor deze Jan niet te veel laten vertroebelen kan je vaak zo min mogelijk instellen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
MsG schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:53:
Lijkt me vrij logisch ook, als je de adressering overlaat aan enkel de router (== Accesspoint Mode) hoe verwacht je dan dat het AccessPoint een eigen subnet vormt? Hij mag immers precies niet routeren. Je kan AP Isolation nog aan zetten als dat kan in je systeem, en anders het ding gewoon als router laten opereren.

Overigens krijg je via de App zelden toegang tot de volledige mogelijkheden die een router/accesspoint/etc. biedt, de app is voornamelijk voor Jan met de Pet om snel het ding in de lucht te krijgen, en om de boel voor deze Jan niet te veel laten vertroebelen kan je vaak zo min mogelijk instellen.
Nou bijvoorbeeld via vlans of firewall rules:)
Op mijn unifi kan ik gast wifi aanbieden door hem uit te laten komen op het gasten vlan of door de firewall rule in te stellen dat clients vanaf dit ssid alleen bij het gateway ip mogen :)

Maar de meeste accesspoints vereisen voor guest wifi dat ze in router staan ja.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johdon
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
Het vreemde is dat ik vandaag een update heb uitgevoerd en ineens wél de mogelijkheid heb een gastnetwerk aan te zetten .... Op zich wel grappig natuurlijk, maar tegelijkertijd krijgen we bij twee van de mobiele telefoons in huis (beide Samsung S8) de melding "Kan ip-adres niet verkrijgen", en valt de wifi verbinding met mijn iPad ook geregeld weg. Bedrijfsmodus is nog steeds "Access point".

Iemand een idee? De hele handel maar weer opnieuw gaan configureren? Het modem (de Ziggo Technicolor die ook de router is) is uiteraard al gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 19:57
Ik heb mijn Deco M5 ook in AP modus staan en wel gewoon de mogelijkheid om een Guest network aan te maken.

Werkt naar behoren. Ik gebruik voor de routing een KPN Experia v10A modem. Ook met jouw ziggo Modem zou deze config moeten werken.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Volgens de changelog zou dit inderdaad moeten werken al vanaf dec 2018.
Krijg je wel een ip via dhcp?
Publicatiedatum: 2018-12-26
Taal: Meertalig
Bestandsgrootte: 19.92 MB
Modifications and Bug Fixes:
1. Added custom configuration options for LAN IP and DHCP server.
2. Modified the subnet as 192.168.68.0/24 to avoid potential conflicts. You can customize the subnet by changing DHCP server settings.
3. Added WPS function.
4. Added support for PPTP and L2TP internet connection types.
5. Added individual switches for 2.4 GHz and 5 GHz Wi-Fi networks.
6. Added support of guest network in AP mode or Ethernet

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johdon
laurens0619 schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:45:
Volgens de changelog zou dit inderdaad moeten werken al vanaf dec 2018.
Krijg je wel een ip via dhcp?

[...]
Ja, IP gaat af en aan; tijdje goed en dan weer ineens de melding. Andere telefoons (Huawei) hebben er dan weer geen last van.

Grappig ook dat deze update er blijkbaar dus al vanaf december 2018 is terwijl ik begin april, toen ik deze deco gekocht heb, volgens de app nog up-to-date was.

Ik ga 'm even in Router mode zetten en dan weer terug. Kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast-Eddy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik heb 3 x Deco m9 in huis. 2 met kabel en 1 als satelliet. Nu log ik met mijn telefoon tot mijn ergernis en van mijn zoon, steeds in op de chromecast van mijn zoon. Volgens mijn zoon moest ik een ander netwerk aanmaken. Dus heb ik net , met succes, 1 gastnetwerk met volledige encryptie aangemaakt.
Ik heb van mijn ziggo-router het wifi netwerk uitgeschakeld en routerfuncitionaliteit behouden. De 3 x M9 zorgen voor het wifi als AP (accesspoint).
(Mijn) Conclusie: M9 heeft Gastnetwerk ook zonder router functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johdon
Fast-Eddy schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:52:
Ik heb 3 x Deco m9 in huis. 2 met kabel en 1 als satelliet. Nu log ik met mijn telefoon tot mijn ergernis en van mijn zoon, steeds in op de chromecast van mijn zoon. Volgens mijn zoon moest ik een ander netwerk aanmaken. Dus heb ik net , met succes, 1 gastnetwerk met volledige encryptie aangemaakt.
Ik heb van mijn ziggo-router het wifi netwerk uitgeschakeld en routerfuncitionaliteit behouden. De 3 x M9 zorgen voor het wifi als AP (accesspoint).
(Mijn) Conclusie: M9 heeft Gastnetwerk ook zonder router functionaliteit.
Ik heb het inderdaad ook al weer even probleemloos werken.
Pagina: 1