Harde schijf leeg??? Asus laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchbuell
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-04-2024
De laptop van mijn schoondochter start niet meer op, ze gebruikt deze voor haar opleiding. Ze is bij de ICT afdeling van school geweest en die zeggen dat haar HD leeg is. De ICT afdeling op school kan haar niet helpen omdat de laptop niet via school is aangeschaft.

Ik weet helaas niet precies wat er aan de hand is, zij op school en ik op werk.

Het is een Asus laptop met 4 Gb en een intel I7 6500 2.50ghz en hij gaat dus niet verder dan de bios.

Nieuwe schijf plaatsen is niet een al te groot probleem, instaleren ook niet. Maar is er een manier om de lege schijf weer tot leven te brengen? of in ieder geval kijken of we haar bestanden kunnen achterhalen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hij gaat niet verder dan de BIOS?

Dan hoeft de schijf niet leeg te zijn maar exacte meldingen zouden helpen. Tegelijkertijd kan school onmogelijk constateren dat de schijf leeg is tenzij de laptop uit elkaatlr geschroefd is.

Advies: topic aanvullen met exacte, zepf-geconstateerde issues. En anders machine inleveren ter reparatie / troubleshooting bij een goede winkel.

Zou me er vast op voorbereiden dat je een restore van de gegevens moet gaan doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchbuell
Exacte melding kan ik op dit moment niet geven, zij op school en ik op het werk, maar inderdaad vreemd dat de ICT op haar school direct zegt dat de HD leeg is.
Zodra ik de laptop in mijn handen heb vul ik de rest van de issues in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-09 15:30
Lijkt mij dat de bestanden prio 1 is?

Sluit de HDD aan op een andere computer (Als tweede schijf) en dan zal het al een stuk duidelijker zijn of de HDD stuk is of niet en of de bestanden nog intact zijn.

Het kan ook zijn dat het booten niet lukt en dat voor de rest alles naar behoren werkt, dan zou een format en herinstallatie het uiteindelijk oplossen.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchbuell
Bestanden zijn inderdaad prio 1, het opstarten komt later wel. Eerste wat ik doe is even naar het booten kijken.

Maar hoe sluit ik een laptop aan als harde schijf op mijn PC?? dat heb ik nog nooit gedaan. Als losse schijf aansluiten is geen probleem.

[ Voor 39% gewijzigd door dutchbuell op 10-04-2019 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En dan ver@#$%*me ook een (automatische en off-device) backup inrichten! :X

edit:
dutchbuell schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:26:
[...] Maar hoe sluit ik een laptop aan als harde schijf op mijn PC?? dat heb ik nog nooit gedaan. Als losse schijf aansluiten is geen probleem.
LOL! Nou ik zou gewoon de harddisk zelf aansluiten in je PC, niet de hele laptop :D
Maar je kunt ook gewoon even van Linux booten en dan vanuit daar de bestanden naar een externe disk of netwerkschijf kopiëren.

[ Voor 96% gewijzigd door Room42 op 10-04-2019 10:35 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:39

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

harde schijf via een sata naar usb kabel uitlezen en backuppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchbuell
Harde schijf er uit gehaald en de bestanden worden nu overgezet naar een losse HD. Dus gelukkig zijn al haar schoolbestanden veilig.
Ik heb ondertussen ook in de bios gekeken, bios volgorde is nergens aan te passen?? Heb ik nog nooit mee gemaakt. Lijkt ook wel een hele uitgeklede bios.

Opstarten van USB was ook nergens in te stellen. als de hd er weer inzit zal ik wel wat foto's plaatsen

https://www.asus.com/nl/support/FAQ/1013017/

Ik mis dus de boor option priorities, bovenste plaatse in de link

[ Voor 12% gewijzigd door dutchbuell op 10-04-2019 16:49 ]

Pagina: 1