[T Mobile Samen] Voel me een beetje genaaid door T-Mobile

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Al enige jaren heb ik met vrienden en familie T Mobile Samen (voorheen T Mobile Family) waarin we onderling gratis konden bellen. Ik had een Go'17 abonnement tot juni 2019 welke vroegtijdig is omgezet naar een Go'19 abonnement zodat we weer een telefoon erbij konden nemen, want de oude was stuk (termijnen was goedkoper dan in 1x aanschaffen buiten T Mobile).

Alle voorwaarden "snel" gelezen en wat vergeleken met andere providers: omdat wij allemaal bij T Mobile zitten is dit verreweg de interessantste optie ivm gratis onderling bellen met T Mobile Samen.

Nu kreeg ik de eerste nota vorige week, 103 euro!! Wat blijkt: T mobile Samen heeft de voorwaarden aangepast van "onderling gratis bellen" naar "onderling gratis gebeld worden" (staat er letterlijk). Dus ik heb niet meer of minder gebeld dan normaal naar Samen leden, maar dat valt dus allemaal niet meer onder gratis bellen..

Gebeld naar de helpdesk, die zegt: je hebt de voorwaarden geaccepteerd zoals ze zijn en we kunnen er niks aan doen, behalve voor Euro 2,50 extra per maand onbeperkt aanzetten..

Nou is het mij niet echt om het geld te doen, maar ik heb een beetje moeite met de werkwijze. Ik heb voor zover ik me kan herinneren geen "nieuwe" voorwaarden van T Mobile Samen gezien.

Hebben meer tweakers dit zo ervaren? Dit topic is ook een beetje om andere tweakers te waarschuwen..

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sport_Life schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:55:

Alle voorwaarden "snel" gelezen en wat vergeleken met andere providers: omdat wij allemaal bij T Mobile zitten is dit verreweg de interessantste optie ivm gratis onderling bellen met T Mobile Samen.

Nu kreeg ik de eerste nota vorige week, 103 euro!! Wat blijkt: T mobile Samen heeft de voorwaarden aangepast van "onderling gratis bellen" naar "onderling gratis gebeld worden" (staat er letterlijk). Dus ik heb niet meer of minder gebeld dan normaal naar Samen leden, maar dat valt dus allemaal niet meer onder gratis bellen..
Help ff want het lampje gaat niet bij mij branden. Waar komen nu de kosten dan vandaan? Gebeld worden kostte sowieso niets namelijk.

Daarnaast heb je de voorwaarden doorgenomen. Dat jouw de verandering niet is opgevallen is niet echt van belang. Het stond namelijk wel in de voorwaarden zeg je zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:07:
[...]

Help ff want het lampje gaat niet bij mij branden. Waar komen nu de kosten dan vandaan? Gebeld worden kostte sowieso niets namelijk.
Klopt maar wat ik lees is het nu geworden "onderling gratis gebeld worden". Dus inkomende belletjes zijn gratis. Net als de rest van de wereld al sinds de uitvinding van de telefoon.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MAX3400 Precies. Maar dat was het voorheen ook al. Het is dus een nietszeggende term. Nu betaal je dus gewoon voor het bellen naar elkaar? Wat heeft dat familieabbo dan voor zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:07:
[...]

Daarnaast heb je de voorwaarden doorgenomen. Dat jouw de verandering niet is opgevallen is niet echt van belang. Het stond namelijk wel in de voorwaarden zeg je zelf.
Ik zeg niet dat het in de voorwaarden stond. Ik heb de voorwaarden gelezen en ben het niet tegengekomen. Maar in tegenstelling tot een Koopovereenkomst van onze woning ga ik (en velen anderen) niet de (algemene) voorwaarden van een T Mobile tot en met de komma doorlezen. Ik sluit dus niet uit dat er links of rechts in enige kleine lettertjes iets stond over de aanpassing van de voorwaarden van T Mobile Samen. Aangezien het om een wezenlijke wijziging gaat (van gratis bellen naar gratis gebeld worden) had dit imo duidelijk aangegeven moeten zijn. Dat is uiteraard niet in het belang van T Mobile, dus ik begrijp heel goed waar de crux zit. Aan de andere kant voel ik mij als trouwe klant die er tevens voor heeft gezorgd dat veel familie en vrienden zijn overgegaan naar T Mobile (want: gratis onderling bellen), een beetje genaaid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deagan1337
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:34
Van internet:
Let op: met abonnementen die zijn afgesloten na 29 januari 2018 is het niet meer mogelijk om je aan te melden voor T-Mobile Samen. Zit je al in een T-Mobile Samen-groep? Dan blijf je hier gewoon gebruik van maken zoals je gewend bent.

Als je na 29 januari 2018 je abonnement verlengt bij T-Mobile of naar T-Mobile overstapt, dan kun je gebruikmaken van T-Mobile Alles onder 1 dak.

Let op: vanaf 12 juni 2018 is T-Mobile Alles onder 1 dak opgegaan in T-Mobile Klantvoordeel. Als je al was aangemeld voor T-Mobile Alles onder 1 dak, dan ben je automatisch aangemeld voor T-Mobile Klantvoordeel en profiteer je nu van de bijbehorende voordelen.

Het lijkt erop dat het dus is komen te vervallen, behalve als je dit specifiek aan zet ( onbeperkt bellen ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
deagan1337 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:19:
Van internet:
Let op: met abonnementen die zijn afgesloten na 29 januari 2018 is het niet meer mogelijk om je aan te melden voor T-Mobile Samen. Zit je al in een T-Mobile Samen-groep? Dan blijf je hier gewoon gebruik van maken zoals je gewend bent.

Als je na 29 januari 2018 je abonnement verlengt bij T-Mobile of naar T-Mobile overstapt, dan kun je gebruikmaken van T-Mobile Alles onder 1 dak.

Let op: vanaf 12 juni 2018 is T-Mobile Alles onder 1 dak opgegaan in T-Mobile Klantvoordeel. Als je al was aangemeld voor T-Mobile Alles onder 1 dak, dan ben je automatisch aangemeld voor T-Mobile Klantvoordeel en profiteer je nu van de bijbehorende voordelen.

Het lijkt erop dat het dus is komen te vervallen, behalve als je dit specifiek aan zet ( onbeperkt bellen ).
Ik zit inderdaad nog in de groep, maar kan geen gebruik meer maken van "gratis bellen naar andere leden". Kan wel gratis gebeld worden door andere leden...

Waar je voorheen 5,- korting kreeg voor T Mobile Samen, kost onbeperkt bellen nu 2,50. Een verschil dus van 7,50 euro per maand, voor dezelfde functies.
Het vervallen van de 5,- korting was ik mee bekend, en heb daar bewust voor gekoezen.
Het tweede niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 10-04-2019 09:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Sport_Life schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:22:
[...]

Ik zit inderdaad nog in de groep, maar kan geen gebruik meer maken van "gratis bellen naar andere leden". Kan wel gratis gebeld worden door andere leden...
Wat een belachelijk iets. Gratis gebeld worden....daar hoef je dat "alles onder 1 dak" niet te hebben. Aangezien dat voor iedereen gratis is als je gebeld wordt.
Man wat een complete oplichterij zeg.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Xtr3me4me schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:24:
...
Wat een belachelijk iets. Gratis gebeld worden....daar hoef je dat "alles onder 1 dak" niet te hebben. Aangezien dat voor iedereen gratis is als je gebeld wordt.
Zoals ik het begrijp is het nu voor de anderen in de groep nog steeds gratis om de TS te bellen, dat is natuurlijk iets wat niet noodzakelijk voor iedereen opgaat.
Sport_Life schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:22:
[...]

...
'Zit je al in een T-Mobile Samen-groep? Dan blijf je hier gewoon gebruik van maken zoals je gewend bent.' is dan dus niet het geval, iets klopt dus niet.

[ Voor 35% gewijzigd door begintmeta op 10-04-2019 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
Ik heb zelf mijn abo verlengd ivm verhoging van de kosten. Mijn vrouw en ik hebben beide onbeperkt internet, bellen etc. Dat komt dan uit op 28 a 29 euro.
Echter, bij het overzetten was er iets mis gegaan waardoor zij ineens een rekening kreeg van 40 euro ipv de 28 euro. Was inderdaad de klantenvoordeel, maar kwam omdat ik geen onbeperkt bellen meer had.
Via de chat is het aangepast overigens. Maar wordt de volgende rekening pas recht getrokken.

Ander ding is dat ik nu ineens 75 euro moet betalen, maar had vorige maand maar 1 euro betaald. Is dit laatste bij jou niet aan de hand? zou je rekening er even op naslaan en anders contact met ze opnemen en wellicht met terugwerkende kracht aanpassingen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Xtr3me4me schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:24:
[...]

Het staat er echt..
T mobile
begintmeta schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:25:
[...]

Zoals ik het begrijp is het nu voor de anderen in de groep nog steeds gratis om de TS te bellen, dat is natuurlijk iets wat niet noodzakelijk voor iedereen opgaat.
Dat klopt, totdat men verlengd naar een Go'19 abonnement, dan verloopt ook bij hen het gratis bellen naar mij. De reden dat zij gratis naar mij bellen is dat zij onder de oude voorwaarden vallen blijkbaar en ik niet (meer).

[ Voor 35% gewijzigd door Sport_Life op 10-04-2019 09:30 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 13:03

LankHoar

Langharig tuig

Jouw maandelijkse cadeau:
- Onderling gratis gebeld worden
- Onderling gratis gesmst worden
- Onderling gratis praten face2face
- Onderling gratis in handgebaren taal praten
- Alle belminuten binnen je bundel komen zonder extra kosten
- Gratis zonlicht wanneer de zon schijnt
- Etc.

Leuk zo'n "cadeau" wat nergens op slaat. Vind het nogal misleidend om eerlijk te zijn.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 15:34
LankHoar schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:55:
Jouw maandelijkse caduecadeau:
- Onderling gratis gebeld worden
- Onderling gratis gesmst worden
- Onderling gratis praten face2face
- Onderling gratis in handgebaren taal praten
- Alle belminuten binnen je bundel komen zonder extra kosten
- Gratis zonlicht wanneer de zon schijnt
- Etc.

Leuk zo'n "cadeau" wat nergens op slaat. Vind het nogal misleidend om eerlijk te zijn.
Maar is wel bijzonder. Ik heb ook een T-Mobile abo samen met de vrouw, maar gebruik onbeperkt bellen dus ben daar ook niet tegenaan gelopen. Wel dat de 5 euro korting vervalt van Tmobile samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Als ik het goed begrijp is voor alle andere leden nog steeds gratis om de TS te bellen omdat hij met de optie "gebeld worden" in het pakket zit.

Hij kan niet meer gratis naar de andere mensen in de groep bellen.

Als hij helemaal uit het pakket stapt, dan verandert er iets voor de andere mensen, die kunnen de TS dan niet meer gratis bellen. Er verandert dan qua kosten voor bellen of gebeld worden niets voor de TS.

Er is dus nu voor de TS geen voordeel meer om in het pakket te zitten, anders dan het helpen van vrienden/familie met het laag houden van hun kosten.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 18:41
Hoe zit het hiermee dan?
Uit de pdf https://www.t-mobile.nl/c...regels-t-mobile-samen.pdf

SPELREGELS T-MOBILE SAMEN
SPELREGELS DEELNAME: T-MOBILE SAMEN
Per 29 januari 2018 hebben we iets nieuws: T-Mobile Klantvoordeel. Het voordeelprogramma T-Mobile Samen is nog van toepassing voor huidige abonnees van T-Mobile
die vóór 29 januari 2018 al een mobiel abonnement van T-Mobile hadden en van T-Samen gebruik mochten maken. Hieronder leggen we uit wanneer en hoe.
Voor nieuwe klanten of klanten die hun abonnement hebben vernieuwd vanaf 29 januari 2018 is het niet meer mogelijk om T-Mobile Samen voordelen te ontvangen.
Een abonnement dat is afgesloten na 28 januari 2018 kan niet meer aan een groep worden toegevoegd of niet zelf een groep aan maken. Zit je al in een groep? Dan kun
je onderdeel van de groep blijven. Je ontvangt geen T-Mobile Samen voordelen meer, met uitzondering van gratis onderling bellen met jouw groepsleden voor Basis sim
abonnementen

ONDERSTAANDE GELDT VOOR ALLE ABONNEMENTEN AFGESLOTEN NÁ 28 JANUARI 2018
In dit geval is het T-Mobile Samen voordeelprogramma nog maar beperkt van toepassing. Als je al in een Samen-groep zit, dan kun je onderdeel van de groep blijven.
Je kunt wel onderling gratis blijven bellen gedurende deze periode maar het extra voordeel (zoals gratis Mb’s of factuurkorting) komt te vervallen. Alle leden van de groep
die een abonnement hebben afgesloten vóór 29 januari 2018 behouden een voordeel passend bij de grootte van de groep en het type abonnement.
Wat zijn de regels?
T-Mobile klanten die ná 28 januari 2018 een abonnement afsluiten of hun abonnement vernieuwen:
n Kunnen niet aan de groep toegevoegd worden of zelf een groep starten;
n Kunnen geen extra voordelen meer ontvangen (zoals gratis Mb’s of factuurkorting)
n Basis Sim abonnementen kunnen gedurende deze periode wel nog steeds gratis onderling bellen

Vraag is of je een basis sim hebt?
Daarnaast, ben je bij de verlengen gewezen op het feit dat de voorwaarden voor T-Mobile Samen veraderen?

[ Voor 34% gewijzigd door debom op 10-04-2019 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Als ik zin en tijd had, had ik een mooi dossier klaargelegd voor onze rechtsbijstand verzekering, maar we hebben net een zaak gehad tegen onze aannemer (in 't gelijk gesteld overigens), dus ik ben ff klaar met die juridische spelletjes. Zeker voor die paar euro.

Topic is vooral bedoeld om ervaringen te delen/tweakers te waarschuwen :).

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 10-04-2019 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@T-Mobile Experts Misschien uitleg in deze ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sport_Life schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:55:
Nou is het mij niet echt om het geld te doen, maar ik heb een beetje moeite met de werkwijze. Ik heb voor zover ik me kan herinneren geen "nieuwe" voorwaarden van T Mobile Samen gezien.
Hoeft ook niet, je gaat namelijk ook geen nieuwe voorwaarden aan omtrent T-Mobile Samen. In de voor jou geldende voorwaarden stond dat T-Mobile deze eenzijdig kon beëindigen of wijzigen (zie regel helemaal onderin, in de PDF).

Vanaf eind Januari 2018 al, heeft T-Mobile op diverse wijzen kenbaar gemaakt dat het de T-Mobile Samen dienst zou staken. Ook in de My T-Mobile omgeving wordt dit als het goed is op diverse plekken medegedeeld en ik meen mij te herinneren dat dit tevens vermeld is geweest in een nieuwsbrief of factuur (?).

link 1 en link 2.
Sport_Life schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:19:
Ik zeg niet dat het in de voorwaarden stond. Ik heb de voorwaarden gelezen en ben het niet tegengekomen. Maar in tegenstelling tot een Koopovereenkomst van onze woning ga ik (en velen anderen) niet de (algemene) voorwaarden van een T Mobile tot en met de komma doorlezen.
Dat is leuk maar een rechter zal dan toch echt tegen je zeggen dat je de Algemene Voorwaarden maar had moeten lezen. Jij hebt namelijk zelf de wettelijke verplichting jezelf goed te informeren en te weten wat voor overeenkomst je afsluit.

T-Mobile samen is een aanvullende dienst. Hierover hoeft dan dus ook niets te staan in de Algemene Voorwaarden aangezien deze eigen voorwaarden heeft. Het voordeel hiervan is dat men tussentijds de dienst eenzijdig kan beëindigen, aanpassen etc. zonder dat dit verder van invloed is op je abonnement. Op deze wijze tikken bedrijven de overeenkomst dicht en binden ze de klant aan zich.

Om het eenvoudig te stellen;
Je bent een nieuwe overeenkomst aangegaan, daarbij gelden altijd de Algemene Voorwaarden, acties en reglementen die op het moment van totstandkoming zijn aangegaan. Door het aangaan van deze nieuwe overeenkomst zie je af van ieder andere nadeel, voordeel of actie waarvan je tot aan dat moment gebruik hebt gemaakt.

Er is dus in feite niets voor je veranderd, je hebt een nieuwe overeenkomst welke in principe geen voordeel kent als T-Mobile Samen. Wel biedt T-Mobile je 6 maanden nog de voordelen waarna je na deze 6 maanden uit de T-Mobile Samen groep wordt gezet.

Zie ook
Consuwijzer;

Let op
Wilt u het product anders gebruiken dan normaal? Wilt u het bijvoorbeeld veel intensiever gebruiken of wilt u er iets speciaals mee doen? Dan moet u vooraf aan de verkoper vragen of het product daar geschikt voor is. Doet u dat niet, dan hebt u hem geen kans gegeven om u goed te informeren. U mag dan niet verwachten dat het product aan uw eisen voldoet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2019 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:04:
[...]

Hoeft ook niet, je gaat namelijk ook geen nieuwe voorwaarden aan omtrent T-Mobile Samen. In de voor jou geldende voorwaarden stond dat T-Mobile deze eenzijdig kon beëindigen of wijzigen (zie regel helemaal onderin, in de PDF).

Vanaf eind Januari 2018 al, heeft T-Mobile op diverse wijzen kenbaar gemaakt dat het de T-Mobile Samen dienst zou staken. Ook in de My T-Mobile omgeving wordt dit als het goed is op diverse plekken medegedeeld en ik meen mij te herinneren dat dit tevens vermeld is geweest in een nieuwsbrief of factuur (?).

link 1 en link 2.

[...]

Dat is leuk maar een rechter zal dan toch echt tegen je zeggen dat je de Algemene Voorwaarden maar had moeten lezen. Jij hebt namelijk zelf de wettelijke verplichting jezelf goed te informeren en te weten wat voor overeenkomst je afsluit.

T-Mobile samen is een aanvullende dienst. Hierover hoeft dan dus ook niets te staan in de Algemene Voorwaarden aangezien deze eigen voorwaarden heeft. Het voordeel hiervan is dat men tussentijds de dienst eenzijdig kan beëindigen, aanpassen etc. zonder dat dit verder van invloed is op je abonnement. Op deze wijze tikken bedrijven de overeenkomst dicht en binden ze de klant aan zich.

Om het eenvoudig te stellen;
Je bent een nieuwe overeenkomst aangegaan, daarbij gelden altijd de Algemene Voorwaarden, acties en reglementen die op het moment van totstandkoming zijn aangegaan. Door het aangaan van deze nieuwe overeenkomst zie je af van ieder andere nadeel, voordeel of actie waarvan je tot aan dat moment gebruik hebt gemaakt.

Er is dus in feite niets voor je veranderd, je hebt een nieuwe overeenkomst welke in principe geen voordeel kent als T-Mobile Samen. Wel biedt T-Mobile je 6 maanden nog de voordelen waarna je na deze 6 maanden uit de T-Mobile Samen groep wordt gezet.

Zie ook
Consuwijzer;

Let op
Wilt u het product anders gebruiken dan normaal? Wilt u het bijvoorbeeld veel intensiever gebruiken of wilt u er iets speciaals mee doen? Dan moet u vooraf aan de verkoper vragen of het product daar geschikt voor is. Doet u dat niet, dan hebt u hem geen kans gegeven om u goed te informeren. U mag dan niet verwachten dat het product aan uw eisen voldoet.
Juridisch heeft T Mobile uiteraard alles dicht getimmerd.

Echter vind ik het misleiding daar er zeer gebrekkig of niet over is gecommuniceerd. Had ik dit geweten, dan had ik mijn abonnement niet overgezet. T Mobile communiceert dat er iets voor in de plaats komt (T mobile thuis korting oid), maar geeft tegelijkertijd aan dat je lid blijft van Samen. (zie ook hierboven). Tevens wordt er als cadeau gegeven "onderling gratis gebeld worden ". Ik ben nog lid van Samen, dus vanuit die positie zou ik ook kunnen bellen naar anderen, die gratis gebeld worden.

Zie mijn berekening hierboven dat de overstap mij 7,50 per maand kost.

Al met al zou het mij niets verbazen als de "kleine lettertjes" van Samen niet stand houden in een eventuele rechtzaak tegen de verhoging van 35%(!!) .
Daarbij in ogenschouw nemende dat ik als consument 1) niet ben geïnformeerd gedurende de contractswijziging 2) de communicatie die er was en is niet duidelijk cq volledig is 3) het niet aannemelijk is dat ik mijn abonnement zou wijzigen wanneer de kosten 7,50 per maand hoger zouden zijn voor dezelfde dienst. (even de telefoon buiten beschouwing gelaten)

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 10-04-2019 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sport_Life schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:17:
Juridisch heeft T Mobile uiteraard alles dicht getimmerd.

Echter vind ik het misleiding daar er zeer gebrekkig of niet over is gecommuniceerd.
Van misleiding is wettelijk sprake als een verkoper/aanbieder, belangrijke details weglaat van wat je van een product of dienst kunt verwachten. Daarvan is in dezen geen sprake, waarvan wel sprake is, is dwaling. Op basis van dwaling zou je T-Mobile een brief of e-mail kunnen sturen en jezelf hierop beroepen. Als in;

De medewerker kon zien dat je T-Mobile Samen geactiveerd had en in je bel geschiedenis kon wellicht ook worden gezien dat je hiervan veelvuldig gebruik maakte. Had de medewerker je toen gezegd dat je T-Mobile Samen kwijt zou raken, dan had je wellicht helemaal de overstap niet verricht.

Enerzijds heb je een kans dat de wijziging hierdoor wordt teruggedraaid. Anderzijds is de kans dat dit niet gebeurt omdat T-Mobile Samen een aanvullende dienst betreft. Maar niet geschoten is altijd mis.

Overigens is het niet alleen juridisch danig door T-Mobile dichtgetimmerd (zoals jij zegt), ook wettelijk zou T-Mobile het erop kunnen gooien dat je zelf de wettelijke verplichting hebt jezelf goed te informeren zoals ik in mijn eerdere reactie al aangaf. Voor jou is T-Mobile Samen blijkbaar belangrijk, en dus zou je op voorhand hebben moeten informeren of dit van kracht bleef wanneer je een nieuwe overeenkomst aangaat (lees; verlengt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:37:
[...]

Van misleiding is wettelijk sprake als een verkoper/aanbieder, belangrijke details weglaat van wat je van een product of dienst kunt verwachten. Daarvan is in dezen geen sprake, waarvan wel sprake is, is dwaling. Op basis van dwaling zou je T-Mobile een brief of e-mail kunnen sturen en jezelf hierop beroepen. Als in;

De medewerker kon zien dat je T-Mobile Samen geactiveerd had en in je bel geschiedenis kon wellicht ook worden gezien dat je hiervan veelvuldig gebruik maakte. Had de medewerker je toen gezegd dat je T-Mobile Samen kwijt zou raken, dan had je wellicht helemaal de overstap niet verricht.

Enerzijds heb je een kans dat de wijziging hierdoor wordt teruggedraaid. Anderzijds is de kans dat dit niet gebeurt omdat T-Mobile Samen een aanvullende dienst betreft. Maar niet geschoten is altijd mis.

Overigens is het niet alleen juridisch danig door T-Mobile dichtgetimmerd (zoals jij zegt), ook wettelijk zou T-Mobile het erop kunnen gooien dat je zelf de wettelijke verplichting hebt jezelf goed te informeren zoals ik in mijn eerdere reactie al aangaf. Voor jou is T-Mobile Samen blijkbaar belangrijk, en dus zou je op voorhand hebben moeten informeren of dit van kracht bleef wanneer je een nieuwe overeenkomst aangaat (lees; verlengt).
Ik ben nog steeds lid van Samen. Zie ook hierboven de screenshot met het "voordeel" dat ik daarmee heb.
Echter, het voordeel waar ik de meeste profijt van had (gratis onderling bellen) is niet meer mogelijk. Dus, bij verlenging bleef ik lid van Samen, maar het voordeel verdween.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sport_Life schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:45:
[...]

Ik ben nog steeds lid van Samen. Zie ook hierboven de screenshot met het "voordeel" dat ik daarmee heb.
Echter, het voordeel waar ik de meeste profijt van had (gratis onderling bellen) is niet meer mogelijk. Dus, bij verlenging bleef ik lid van Samen, maar het voordeel verdween.
Nogmaals In één van de linken die ik eerder plaatste kun je lezen dat:
Ik heb een nieuw abonnement, waarom zou ik nog lid blijven van mijn T-Mobile Samen groep?

Verberg inhoud
Jouw nieuwe abonnement blijft voor zes maanden gewoon meetellen in de T-Mobile Samen groep. Zo blijven de andere groepsleden hun voordeel ontvangen, ook al ontvang jij geen voordeel meer. De andere leden van de groep met een ouder abonnement wel. Je kunt nog steeds gratis onbeperkt onderling bellen. Zes maanden na het afsluiten van je nieuwe abonnement kan je geen lid meer zijn van de groep. Na deze periode wordt er automatisch een nieuwe beheerder benoemd, zodat jouw groep niet ineens uit elkaar valt.
Bron: T-Mobile Forum

Dus als het goed is, wordt je op (korte) termijn uit de T-Mobile Samengroep gegooid en ben je dus geen lid meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2019 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:54:
[...]

Nogmaals In één van de linken die ik eerder plaatste kun je lezen dat:
Je kunt nog steeds gratis onbeperkt onderling bellen. Zes maanden na het afsluiten van je nieuwe abonnement kan je geen lid meer zijn van de groep. Na deze periode wordt er automatisch een nieuwe beheerder benoemd, zodat jouw groep niet ineens uit elkaar valt.
Bron: T-Mobile Forum

Dus als het goed is, wordt je op (korte) termijn uit de T-Mobile Samengroep gegooid en ben je dus geen lid meer.
Dat is onjuist. Ik kan alleen gratis gebeld worden.

Om maar even aan te geven hoe onduidelijk de communicatie is.

[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 10-04-2019 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik ben zelf ook aan het verlengen maar het staat (bij mij) gewoon op het bestelformulier:
Dat mijn huidige T-Mobile Samen korting vervalt per ingangsdatum van mijn verlenging; je groepsleden behouden hun huidige korting.
Dat de voorgestelde extra Klantvoordeel korting onder voorbehoud is en dat ik zelf verantwoordelijk ben voor toevoegen van groepsleden in My T-Mobile of de App.
Dat ik geen extra punten meer opbouw met T-Mobile Extra na mijn verlenging; je huidige puntensaldo kun je de komende 4 maanden nog inwisselen.
Denk ook even aan het laatste puntje of dat van toepassing is voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
emnich schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:09:
Ik ben zelf ook aan het verlengen maar het staat (bij mij) gewoon op het bestelformulier:

[...]

Denk ook even aan het laatste puntje of dat van toepassing is voor je.
Dat gaat over de korting, niet over de voordelen van gratis onderling bellen.

Pagina: 1