Raidkaart aansluiten via usb3

Pagina: 1
Acties:

• -Randy-
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-11 15:15
Ik heb een server met te weinig hdd slots.

Nu wil ik er een raidkaart inzetten.
Kan ik dat doen via usb3 naar een pci extender die ik buiten de server in een kastje plaats mer daarbij meteen de hdds.
Er zit al een usb3 kaart in voor 3 externe hdds.

Het gaat om een Hp ProLiant DL360 (g6)

Server: Dell PowerEdge R730, 2x Intel Xeon 2640v3, 384gb ddr4 Ram. Nas: Synology, RS815+, 10TB opslag.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46

Tazzios

..

Ik hoop dat het voor privé gebruik is gezien de oplossingsrichting?
Verder lijkt het er meer op dat je opzoek moet naar een andere server of een NAS oplossing i.p.v. maar schijfjes er extern aan te knopen dat houd een keer op en is storingsgevoeliger.

Het zal best werken maar moet je het willen?

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:50
Je hebt externe raid enclosures en die werken best prima :), zelfs netapp heeft ze :+

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:59
Ik heb in een ver verleden wel eens een Addonics port multiplier gebruikt. werkte prima in een externe behuizing.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:38

nelizmastr

Goed wies kapot

Al een eSATA kaartje overwogen en een externe enclosure? (Of externe SAS als je toch lekker aan het beunen bent)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

-Randy- schreef op woensdag 10 april 2019 @ 07:58:
Ik heb een server met te weinig hdd slots.

Nu wil ik er een raidkaart inzetten.

Er zit al een usb3 kaart in voor 3 externe hdds.
Is er een reden dat je alles als nearline storage nodig hebt? Klinkt meer alsof je "beter" een goede NAS kan inzetten. Of een "server" vervangen door eentje die beter berekend is op de toegenomen eisen van je?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• -Randy-
De server werkt prima, het is voor de hobby.
En zoveel geld wil ik er niet insteken om nog er een nas bij te zetten of een grotere te kopen.

Ik zag dat er extenders zijn voor videokaarten die op usb3 werken kan daar een raid kaart in?

Server: Dell PowerEdge R730, 2x Intel Xeon 2640v3, 384gb ddr4 Ram. Nas: Synology, RS815+, 10TB opslag.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik denk dat je verkeerd om denkt, je zou een RAID controller in de server moeten steken met een externe SAS aansluiting bijvoorbeeld en een SAS behuizing kopen war je weer de harde schijven in kwijt kunt. De VGA extenders zijn over het algemeen nu niet geschikt voor het behuizen van een RAID controller en enkele harde schijven.

Of je moet naar dergelijke oplossingen kijken : V&A aangeboden: LaCie 2big Thunderbolt 2 8TB Zilver

[ Voor 22% gewijzigd door _Dune_ op 10-04-2019 13:35 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• -Randy-
De raidkaart heeft sas aansluitingen maar die zitten intern.
Dat betekent dat ik dan meteen 2 slots kwijt ben als ik ook een een slot moet gebruiken voor de aansluitingen.
Vandaar de vraag of het ook extern kon.

Ik weet genoeg.

Bedankt.👍

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Heel toevallig kwam ik bij de 'buren' van Hardware.Info dit bericht tegen:
https://nl.hardware.info/...b-31-gen-2-connectiviteit

Geen idee of dit an jouw eisen voldoet en eventueel binnen het budget valt.
Pagina: 1