Dock for macbook pro 2018: charging + dual monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friflaj
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-08 20:29
Volgens de makers van plugable kan deze jongen een MBPro chargen via USB-C en dan ook twee monitors als twee echte monitors (dus niet mirroring) gebruiken; blijkbaar wel een speciale kabel nodig voor de 2e monitor, maar dat vindt ik best. Ik kan alleen deze dock niet in Nederland vinden, en voor mijn werk moet hij in Nederland besteld worden. Kent iemand hier een soortgelijke dock? De monitors die worden aangestuurd zijn niet heel bijzonder, gewoon 1920x1080, maar ik wil er wel echt twee kunnen gebruiken, met de MBPro dichtgeklapt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
De meeste Thunderbolt 3-docks kunnen dat, al dan niet met behulp van die extra USB-C naar DisplayPort-kabel van €15. Bijvoorbeeld Caldigit TS3 (niet de Lite), OWC TB3, Elgato of Elgato Pro.

Let erop dat je een echt TB3 dock nodig hebt. USB3 docks gebruiken virtuele schermen wat drivers vereist en in het algemeen niet prettig werkt; USB-C docks indien dual-head gebruiken MST, wat niet door macOS ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb voor mijn macbook pro deze dock: https://www.centralpoint....t-1mk33aaabb-num-7764733/

heeft wel drivers nodig (niet bij HP te vinden maar bij https://www.displaylink.com/ )

Nu een weekje in gebruik, en werkt zoals verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 21:50
Ik gebruik de OCW die LanTao noemt en die vind ik prettig werken. De MBP kan dan gewoon worden dichtgeklapt.

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaICTDronten
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-04 13:44

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
De D6000 van Dell doet ook wat je wilt. *snip* geen V&A op het forum.

[ Voor 37% gewijzigd door Daedalus op 19-04-2019 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:26

Illusion

(the art of)

Anders kijk je even hier:
USB-C en Thunderbolt 3 accessoires

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

JaICTDronten schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:08:
De D6000 van Dell doet ook wat je wilt.
Zoals eerder aangegeven moet je geen USB docks nemen omdat deze allerlei ongein aan drivers nodig hebben wanneer je meer dan 1 display moet aansturen. Thunderbolt 3 docks zijn de enige optie als alles via het dock moet.

De hier genoemde Pluggable zal dat prima doen maar heeft in tegenstelling tot diverse concurrenten wel weinig output wat vermogen betreft, maar 60W. De ook eerder genoemde CalDigit TS3 doet 85W. Heb je een 15" MBP dan is dat een veel betere keus omdat deze hetzelfde vermogen kan leveren als de lader die bij die laptop zit.

Op de TB3 docks moet je wel het tweede scherm aansluiten op de tweede TB poort. Je zult dus ook rekening moeten houden met de aanschaf van een kabel met aan de ene kant USB-C maar die was al gelinkt in de TS.

@LanTao macOS ondersteund wel degelijk MST. Dat is namelijk een vereiste om de eerste generatie 4k en 5k schermen te kunnen aansturen. Het venijn zit hem in de details, macOS ondersteund niet alle MST modi. Dat is waarom die eerste generatie 4k en 5k schermen wel werken en DisplayPort daisy chaining beperkt is tot mirroring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
ppl schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 18:43:
macOS ondersteund wel degelijk MST. Dat is namelijk een vereiste om de eerste generatie 4k en 5k schermen te kunnen aansturen. Het venijn zit hem in de details, macOS ondersteund niet alle MST modi. Dat is waarom die eerste generatie 4k en 5k schermen wel werken en DisplayPort daisy chaining beperkt is tot mirroring.
Inderdaad, macOS ondersteunt kleine groep 4K-monitoren die MST gebruiken. Maar waar het in dit topic over ging: je gaat geen dual monitor via DisplayPort daisychaining doen. Volgens mij krijg je geen mirroring, de tweede monitor blijft gewoon uit.

(Terwijl de hardware het wel kan, probeer het maar eens onder Bootcamp.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Zoals zat voorbeelden op internet laten zien blijft het tweede scherm niet zwart en krijg je daar gewoon mirroring. Het is 1 van de vele vragen die op fora wordt gesteld en je ziet het ook terug in de FAQs van dock fabrikanten als CalDigit. In de meeste gevallen is dit inderdaad niet wat men onder "dual monitor" verstaat.

Best jammer want het betekent nu altijd dat je je tweede Thunderbolt poort op het dock moet opgeven voor een beeldscherm. Wanneer je meerdere Thunderbolt devices in een chain wil hangen zul je rekening moeten houden met het feit dat je dat scherm daar nog eens op aan moet sluiten. Bij sommigen kun je daar een aparte DisplayPort aansluiting gebruiken (bijv. diverse externe storage oplossingen), bij anderen de 2e Thunderbolt poort. Bij iets als een portable ssd zul je dat niet vinden, daar zit 1 Thunderbolt poort op. Die kun je dan maar beter op je laptop zelf aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friflaj
RonnieB82 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:02:
Ik heb voor mijn macbook pro deze dock: https://www.centralpoint....t-1mk33aaabb-num-7764733/

heeft wel drivers nodig (niet bij HP te vinden maar bij https://www.displaylink.com/ )

Nu een weekje in gebruik, en werkt zoals verwacht!
Dat soort kastjes hebben we op het werk ook en die zijn bij ons een drama. Displaylink werkt in de zin dat er beeld verschijnt, maar de performance is belabberd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friflaj
Ik ben uiteindelijk voor de CalDigit gegaan; ik heb de OWC even in handen gehad, vast capabel apparaat maar ik vondt de plastic top niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

friflaj schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:37:
[...]

Dat soort kastjes hebben we op het werk ook en die zijn bij ons een drama. Displaylink werkt in de zin dat er beeld verschijnt, maar de performance is belabberd.
Ik moet zeggen dat ik (met mijn mac) nog geen problemen heb ondervonden... Al doe ik geen zwaar grafisch werk, alleen simpele desktop apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friflaj
Alle displaylink systemen maken gebruik van je CPU om het beeld te renderen. Simpele desktop apps is ook hun target, en dan werkt het dus in de zin dat je beeld krijgt... maar als je Chrome of Firefox heen en weer sleurt tussen je laptop scherm (gebruikt de grafische kaart) en de monitor aan de displaylink (gebruikt je CPU) dan zag je gewoon de lag in het slepen, en het gebruikt ook meer stroom. Leuk als noodoplossing, maar voor dagelijks gebruik gebruik ik lever de video kaart die erin zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:29
Gebruik zowel een TS3 Pro als een Belkin TB3 dockingstation, beide kunnen prima 2 schermen voorzien van beeld en ik laad Mn 15" macbook pro er prima vlotjes mee op :)
Pagina: 1