iPhone xr microfoon werkt niet (alleen bij bellen)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschriemer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
Sinds vorige week slecht te verstaan met bellen. Alsof er constant wind recht in de microfoon blaast.
Gisteren alleen nog te verstaan met microfoon 1 cm vanaf Mn mond. Vanaf vanmiddag helemaal niet meer te verstaan.

Heb na tips van internet de laatste firmware al geïnstalleerd. Ook geprobeerd te bellen via het gewone telefoonnetwerk i.p.v. 4g bellen. En ook al geprobeerd zonder ruisonderdrukking.

Het vreemde is dat het alleen met bellen is en via de dictafoon.
Siri verstaat me duidelijk. Op film ook duidelijk te horen maar die gebruikt een andere microfoon?
Iemand tips om nog te proberen voordat ik de telefoon een week kwijt ben voor reparatie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-06 10:03
Ik ben bang dat dat een reparatie gaat worden. Bellen en de dictafoon gebruiken dezelfde microfoon onderaan het toestel. Siri en filmem gebruikt microfoons bij de camera. Als het goed is werkt bellen wel als je hem op luidspreker zet.

Je kan nog proberen of een herstel en dan testen als nieuwe iphone het probleem oplost en of er niets de microfoon bedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-06 17:31
zit je toevallig bij KPN?

Ik heb zelf al een aantal jaar problemen met Iphone bellen via een KPN simkaartje. geen idee waarom, mijn 6, 8+ zijn al 2-3-4 jaar slecht te verstaan. Microfoon is ook al 10x nagekeken en aantal x vervangen maar ze zeggen dat het wel door een combinatie kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschriemer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
Had hier al eerder een reactie geplaatst maar blijkbaar niet helemaal goed gegaan...

Bellen op luidspreker werkte ook niet naar behoren. Via de oordopjes was ik duidelijk te verstaan. Provider is Vodafone btw. Gek genoeg geen last gehad tijdens 10 jaar KPN...

In de winkel een Sim wissel geprobeerd. Volgens de Vodafone medewerker kan het een enkele keer aan het netwerk of Sim liggen. Geen verbetering dus telefoon opgestuurd voor reparatie. Volgens hem niet de audiochip omdat de oordopjes wel gewoon werkte . Maar waarschijnlijk gewoon een nieuwe microfoon. Hopelijk zaterdag weer ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@rschriemer koop voor de gein eens een SIM van KPN, oa bij Hema €1,-

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.