RCWL-0516 Microwave Radar sensor zeer ongevoelig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb een paar van deze modules, maar ik loop tegen het probleem aan dat de output pas wordt getriggerd als ik de module bijna aanraak (verschillende modules geprobeert). De detectieafstand zou zo'n 7 meter moeten zijn.

De module krijgt 5V via een labvoeding; en aan de output hangt een LED met een 10k weerstand.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1JlLqe4WYBuNjy1zkq6xGGpXap.jpg

De weerstand 221 links onder zou je kunnen vervangen door een hogere weerstand om de range te verkleinen vanaf de default 7m, maar mijn probleem is dus dat hij totaal ongevoelig lijkt. Pas bij een paar mm springt de LED aan. Iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen?

[ Voor 47% gewijzigd door Roamor op 10-04-2019 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09 11:56
Ik denk dat je iets anders hent gelinkt dan wat je wou linken.

Edit:
Wat gebruik je om hem uit te lezen?
Misschien zit er ergens een drempel waarop je in kan stellen op welke afstand de led getriggered wordt.

En als je er meerdere hebt doet een andere module hetzelfde?

[ Voor 63% gewijzigd door SacredRose op 10-04-2019 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Misschien storing, of interferentie? Bijvoorbeeld door een slechte voeding. Of misschien heeft het effect als je een afscherming gebruikt, of hem juist vrij ophangt, zonder contact te maken met je bureau oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:49

DaWaN

'r you wicked ??

Dat is een doppler radar, die kan geen statische dingen detecteren.
Het is een vervanger voor een PIR sensor, dus de sensor kan alleen bewegende objecten detecteren.
De antenne van die modules zit aan de achterkant (dus niet aan de kant waar de componenten opzitten).

Hier staat wat meer info:
https://github.com/jdesbonnet/RCWL-0516
Overigens vraag ik mij af of de carrier frequentie van de radar rond de 3.0GHz zit. Als ik naar de antenne structuur kijk zou het mij niets verbazen als de frequentie nog wat hoger ligt (en dus buiten het bereik van de HackRF One valt).

If you do not change direction, you may end up where you are heading