Elk telefoonscherm is nu langer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
@arnoudwokke
reviews: Elk telefoonscherm is nu langer - De snelle dood van 16:9 op smartph...
Op basis van Pricewatch-specs van modellen die sinds 1 september 2018 verschenen. N=122
Wat is hier N? Het enige wat ik kon vinden wat het zo moeten verklaren is Wikipedia: Natuurlijk getal

Nu weet ik wel wat N=1 betekent in de context van mijn ervaring is slechts 1 en dus mogelijk niet representatief voor ervaringen van anderen.

Bij dat plaatje mag ook wel vermeld worden dat het percentages betreft en inderdaad niet op 100% komt alles bij elkaar opgeteld vanwege afronding(en). Bij de volgende wel op 100%.

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 09-04-2019 22:13 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Beste antwoord (via PcDealer op 10-04-2019 00:04)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
N = aantal aantal waarnemingen.

http://18bits.nl/statistiek/begrippen/

[ Voor 40% gewijzigd door sypie op 09-04-2019 22:31 . Reden: Even link toegevoegd. ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
N = aantal aantal waarnemingen.

http://18bits.nl/statistiek/begrippen/

[ Voor 40% gewijzigd door sypie op 09-04-2019 22:31 . Reden: Even link toegevoegd. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Misschien is het toch een idee om dit codegebruik te vermijden omdat ik inschat dat de meeste lezers geen specifieke kennis hebben van terminologie uit de statistiek.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 20:59

arnoudwokke

Redacteur
Misschien is het toch een idee om dit codegebruik te vermijden omdat ik inschat dat de meeste lezers geen specifieke kennis hebben van terminologie uit de statistiek.
Dat zou kunnen, daar heb ik geen specifiek onderzoek naar gedaan. Aan de andere kant: dit staat al jaren in veel van onze grafieken en jouw opmerking is de eerste daarover. Als veel meer mensen aangeven dat ze het niet begrijpen, dan is het idd een goed idee om het aan te passen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
arnoudwokke schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:27:
[...] Aan de andere kant: dit staat al jaren in veel van onze grafieken en jouw opmerking is de eerste daarover.
Mijn opmerking.

Ik kan mij niet herinneren het eerder te hebben gezien :?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

PcDealer schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:41:
[...]

Mijn opmerking

Ik kan mij niet herinneren het eerder te hebben gezien :?
With ^, ik heb het ook nooit eerder gezien.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1