Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik heb een Oneplus 5t die geroot is via Magisk. Ik heb Magiskhide ook geactiveerd voor alle apps die root herkennen en dus ook mijn bankapp (KBC Mobile).

Sinds een maand krijg ik nu de melding van mijn bank dat mijn gsm geroot is en ze mijn toegang tot de app zullen ontzeggen, wat vandaag gebeurd is. Blijkbaar kan mijn bank dus zien dat mijn gsm geroot is, ook al staat Magiskhide aan. Ik heb de app volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar bij opstart krijg ik weer de melding dat mijn gsm geroot is.

De safetynet check is ook positief dus daar ligt het niet aan. Weet iemand dus hoe ik dit kan omzeilen zodat ik mijn bankapp toch kan gebruiken?

Beste antwoord (via Gines op 09-04-2019 22:03)

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-05 12:55

Zalmanman

So long,

Je hebt Magisk Hide gebruikt, maar ook de 'Hide Magisk Manager'-optie? Zie https://topjohnwu.github.io/Magisk/tutorials.html praktisch helemaal onderaan. Die optie herpakt de .apk naar een andere naam zodat, als een app op Magisk zoekt, er niets gevonden wordt. Die combinatie heeft mij tot nu toe nooit in de steek gelaten op een OP3T met Magisk 18.1 en Manager 7.1.1. Die instelling staat in de settings onder Language en Clear Repo Cache iirc.

and thanks for all the fish.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Je hebt Magisk Hide gebruikt, maar ook de 'Hide Magisk Manager'-optie? Zie https://topjohnwu.github.io/Magisk/tutorials.html praktisch helemaal onderaan. Die optie herpakt de .apk naar een andere naam zodat, als een app op Magisk zoekt, er niets gevonden wordt. Die combinatie heeft mij tot nu toe nooit in de steek gelaten op een OP3T met Magisk 18.1 en Manager 7.1.1. Die instelling staat in de settings onder Language en Clear Repo Cache iirc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-06-2024
Dat heeft inderdaad geholpen! De bankapp heeft dus ergens in de code staan dat ze op packagename 'Magisk' moeten zoeken wat automatisch wil zeggen dat een gsm geroot is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Gines schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:03:
Dat heeft inderdaad geholpen! De bankapp heeft dus ergens in de code staan dat ze op packagename 'Magisk' moeten zoeken wat automatisch wil zeggen dat een gsm geroot is?
Ik ben geen Android developer of zo, maar wat Googlen wijst uit dat apps inderdaad kunnen zoeken op de string 'magisk' in het algemeen, of specifiek naar de Magisk Manager app zoals deze heet in Android: com.topjohnwu.magisk. Als één van die strings aanwezig is, is de kans natuurlijk groot dat er sprake is van root. Daarom werkt het hernoemen van de app ook zo goed: er zit geen Magisk meer in de lijst van apps, dus kunnen die scanners ook nergens meer op triggeren.