Beste Tweakers, ik ben aan het kijken om een pc samen te stellen voor mijn vader.
Ik heb al het een en ander gebouwd voor mijzelf, vrienden en familie dus wat dat betreft ben ik qua kennis redelijk op de hoogte. Maar voor dit systeem ben ik toch nog aan het dubben. (AMD of Intel)
Voor nu heb ik eerst voor een Intel gekozen, omdat het huidige systeem ook Intel is.
Het topic is vooral voor mij een check en een goede leidraad wat in het systeem komt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een pc voor mijn vader. Die zal er office programma's mee draaien, webbrowsen, boekhouding (Snelstart) en inboedel/voorraadbeheer(naam even kwijt).
De PC zal ter vervanging van het huidige systeem zijn, deze heeft het zo goed als 10 jaar vol gehouden.
Het is de bedoeling dat het nieuwe systeem ook zo lang zal mee gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tot de €400,- en de assemblage kan ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog helemaal niets aan componenten.
Randapparatuur is al aanwezig. Mogelijk doe ik er een nieuw toetsenbord muis bij
(er wordt nog steeds met een 10 jaar oude muis/toetsenbord gewerkt van het vorige systeem)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Persoonlijk vind ik het fijn als er een ietwat krachtige CPU in zal zitten die een tijdje mee zal gaan.
Meer gevoel dan dat het berust op enig feit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als hij het oude systeem zelfs kan overtreffen qua gebruiksjaren, maar dat is meer een nobel streven.
Ga je overklokken?
Absoluut niet.
Wat verwacht je van ons?
Goede suggesties en/of toevoegingen op mijn keuze tot dusver.
Mogelijke redenatie waarom AMD of Intel systeem.
Of als het in 1 keer goed is hoor ik dat natuurlijk ook graag.
EDIT:
Toevoeging van het rode kamp
Ik heb al het een en ander gebouwd voor mijzelf, vrienden en familie dus wat dat betreft ben ik qua kennis redelijk op de hoogte. Maar voor dit systeem ben ik toch nog aan het dubben. (AMD of Intel)
Voor nu heb ik eerst voor een Intel gekozen, omdat het huidige systeem ook Intel is.
Het topic is vooral voor mij een check en een goede leidraad wat in het systeem komt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een pc voor mijn vader. Die zal er office programma's mee draaien, webbrowsen, boekhouding (Snelstart) en inboedel/voorraadbeheer(naam even kwijt).
De PC zal ter vervanging van het huidige systeem zijn, deze heeft het zo goed als 10 jaar vol gehouden.
Het is de bedoeling dat het nieuwe systeem ook zo lang zal mee gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tot de €400,- en de assemblage kan ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog helemaal niets aan componenten.
Randapparatuur is al aanwezig. Mogelijk doe ik er een nieuw toetsenbord muis bij
(er wordt nog steeds met een 10 jaar oude muis/toetsenbord gewerkt van het vorige systeem)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Persoonlijk vind ik het fijn als er een ietwat krachtige CPU in zal zitten die een tijdje mee zal gaan.
Meer gevoel dan dat het berust op enig feit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als hij het oude systeem zelfs kan overtreffen qua gebruiksjaren, maar dat is meer een nobel streven.
Ga je overklokken?
Absoluut niet.
Wat verwacht je van ons?
Goede suggesties en/of toevoegingen op mijn keuze tot dusver.
Mogelijke redenatie waarom AMD of Intel systeem.
Of als het in 1 keer goed is hoor ik dat natuurlijk ook graag.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-8100 Boxed | € 126,95 | € 126,95 |
| 1 | MSI B360M Pro-VDH | € 68,90 | € 68,90 |
| 1 | Inter-Tech MC-02 Micro | € 23,50 | € 23,50 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2400C16 | € 44,90 | € 44,90 |
| 1 | be quiet! System Power 9 400W | € 40,79 | € 40,79 |
| 1 | Crucial BX500 480GB | € 56,90 | € 56,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 361,94 | |
EDIT:
Toevoeging van het rode kamp
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 3 2200G Boxed | € 89,45 | € 89,45 |