Toon posts:

TV out, welke kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Nu heb ik een matrox g400 DH, deze heb ik aangesloten op mijn tv. Mooi beeld alleen de divxfilms haperen. Hierover al veel topics gelezen en eentje geplaatst. Mijn conclusie; tweede uitgang op deze kaart is te traag voor een goeie divx. Weet iemand of er kaarten zijn die hier geen problemen mee hebben?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Hmmm vind ik vaag...

Ik heb namelijk een G450, en daar gaat dat dus wel prima op, terwijl er qua snelheid geen verschil tussen de G400 en G450 zou zijn

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Ik vind de Asus kaarten wel een goeie TV out hebben. Zijn tenminste beter als die van de Hercules kaarten!

DP.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 10:30
die Matrox moet makkelijk Divx over de TV out kunnen trekken. Ook de beeldkwaliteit is prima.

Probleem zit er misschien in dat je ze op een te hoge resolutie probeert af te spelen wat op een TV zinloos is. Probeer eens een lagere resolutie bijvoorbeeld 640x480 met een zo hoog mogelijke kleurdiepte.

• Simkin
  • Laatst online: 03-08 16:40

Simkin

Bzzzzz

Lijkt mij eerder een sotware probleem, heb je al met andere drivers/software gespeeld?

ennu was de TV reso niet iets van 705-xx?

Verwijderd

Topicstarter
nee, nee en nee, reso gewoon 640-480, eindeloos gekloot met alle mogelijke instellingen. Probleem is dat het beeld op het scherm retegoed loopt en op de tv iedere seconde ff hapert, net alsof ie een paar frames overslaat. Maar goed, daar heb ik al verschillende topics over gelezen en gesplaats zonder resultaat. Maar goed, ik begrijp dus dat er op dit moment nog steeds geen betere kaart is. Dan maar verder klote... nog iemand tips behalve de hierbover vermelde??

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 20:48 schreef DutchPlayer het volgende:
Ik vind de Asus kaarten wel een goeie TV out hebben. Zijn tenminste beter als die van de Hercules kaarten!

DP.
Ik vind een 486 cpu goed is teminste beter dan een 386. :? :? :? :?

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Ik heb een tijdje geleden getest met een GeForce2 MX (Asus 7100 Deluxe Combo), en ik moet zeggen dat de prestaties/kwaliteit perfect waren om DivX af te spelen op TV. Geen enkele hapering.

De V7100 beschikt ook over TwinView, zodat je op je scherm verder kan werken in windows, terwijl ma & pa naar Divx aan't kijken zijn op TV beneden :)

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 20:41 schreef BrZ het volgende:
Hmmm vind ik vaag...

Ik heb namelijk een G450, en daar gaat dat dus wel prima op, terwijl er qua snelheid geen verschil tussen de G400 en G450 zou zijn
Heb ook G450, maar bij mij hapert ie ook met DivX, terwijl ik ook uh... dinges... dat proggie heb geinstalleert... G400DivX d8 ik.

Is qua TV-OUT en spelletjes gewoon k*t, wel goed met tekenen e.d.

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik heb ook een Asus V7100/T (Geforce 2MX).
De TV-out doet het ook goed.

Maar:
1) Zorg voor een goede driver. De driver die er standaard werd bijgeleverd was een lange tijd de enige driver die de TV-out goed ondersteunde. Dasniemooi als de ene na de andere nieuwe detonator-driver wordt uitgebracht die je Geforce beter doet draaien, maar je TV-out de nek omdraait. Heb nu de Asus-versie vd 6.31 detonators. Die doet het weer goed.
2) Divx films vergen ook heel wat CPU-power. Ligt het daar niet ook aan? Wat zijn je specs?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

Topicstarter
als het aan mijn specs ligt breken mijn beide klompen. Hier komen ze;

AMD Athlon 1000 mhz, MSI K7Turbo, 196 MB SDRAM Mossel Vitalic, 40 gig 5400 rpm IBM HD, Win98SE, k draai voor mijn G400 de 6,51 drivers en daarnaast de G400Dicx codec.

Ben erg tevreden over die TV out behalve wat betreft Divx. Oh ja, mijn tv ondersteunt alleen PAL, heb ergens gelezen dat het gebruiken van NTS? (goed, de amerikaanse standaard) dit probleem zou verhelpen. Gaat voor mij dus niet op. Maar ik kan me niet voorstellen dat de G400 daar niet op berekend is. Heb ook ergens te horen gekregen dat ik mijn monitor op de tweede uitgang van de G400 moet zetten en mijn tv op de eerste omdat deze sneller zou zijn... Kan ik me iets bij voorstellen maar dat werkt dus k*t aangezien je 2de uitgang pas aan slaat wanneer windows bijna klaar is met booten, ben ik dus genoodzaakt mijn bios op de tv te gaan tweaken. Geen zin in... ik heb dus ook niet geprobeert of het werkt....

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Ja die Matrox tv-out staat toch bekend als een klasse apart boven oplossingen van ATi en Asus (om over die lelijke Chrontel chip die op de andere nvidia kaarten zit nog maar te zwijgen), dus een andere kaart lijkt me geen goeie oplossing.

Waarom gebruik je niet gewoon de standaard DivX codec ipv de g400DivX ?

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook de standaard divx codec geprobeerd. toen dit niet werkte heb ik de speciale G400 editie gebruikt in de hoop dat dat zou helpen. Niet dus... heb die instalatie nog niet ongedaan gemaakt..

Verwijderd

Topicstarter
oh ja, niet te vergeten, de verbinding tussen de kaart en de tv loopt van composiet naar scart...

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Hmm... ik heb dus ook de standaard DivX ;-) codec... wist niet eens dat er een speciale voor mijn videokaart was :o

En wat die kabel betreft, die kan nooit ervoor zorgen dat het beeld gaat haperen, maar enkel kwaliteitsverlies opleveren...

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, dat van die kabel was ik al bang voor. Was makkelijk geweest als het een kwestie was van een nieuw kabeltje van 2 tientjes.

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Op vrijdag 27 juli 2001 19:38 schreef Mauritz het volgende:
... Heb ook ergens te horen gekregen dat ik mijn monitor op de tweede uitgang van de G400 moet zetten en mijn tv op de eerste omdat deze sneller zou zijn...
Dit is volgens mij dikke onzin, anders zou dit in de manual wel hebben gestaan.

En heb je de AGP-speed ook op 4x staan ? Het maakt wel degelijk een verschil uit. Op 4x zou ie veel minder moeten haperen dan op 1x of 2x.

Verder zou ie op zo'n systeem als jou niet mogen haperen. Alleen is het net als wat de anderen zeggen, probeer DiVX-codec 3.11 (alpha)

-

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

kheb ook een G400 met de normale divx codec en heb nog nooit problemen gehad naar tvout,...loopt altijd goed,....dus het is wel vaag.

kheb wel eens problemen gehad met divx afspelen onder win2k met media player,...dan gaat ie soms ff heel snel een stukje maar als ik een andere player dan wmp gebruik onder win2k dan gaat het weer wel goed,....

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Wat ik helemaal vergeet te vragen (en niet uit het bovenstaande blijkt):

Doet Divx;) het wel naar tevredenheid op je monitor of hapert de boel daar ook?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

Ik heb de MSI 8816 m s-Video out, geen problemen.........

http://www.HardwareXpo.net

aan de linker kant staat "Mijn ervaring met de MX"

De MSI en Leadtek kaarten zijn de enige met de Japanse ConexantBt869 Encoder, en die geven het beste TV beeld..........

Nog mooier als je een 100Hz TV er bij hebt staan ;)

Verwijderd

Topicstarter
even kort antwoord op wat vragen;

Ik gebruik codec 3,11 alpha en het beeld op mijn monitor is perfect.

Inmiddels heb ik de oplossing. Het verwijderen van het bestand divx_c32.ax uit de windows\system\ directory heeft het probleem verholpen.

Thanks voor het meedenken
Pagina: 1