Letters vergroten windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
Mijn vraag
Ik heb mijn pc op een 55"scherm aangesloten maar de letters zijn gewoon te klein voor een afstand van 5 meter. voor gaming vanaf de bank.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In beeldscherm instellingen de schaal aangepast maar dan worden de logo's ook groot en de letters kunnen niet apart worden aangepast..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:13

-36-

Trust me. I'm an amateur

Welke logo's hebben we het dan over? Onder settings\system\display (dus niet display settings vanaf rechterklik bureaublad) wordt met de "make text bigger" slider hier alleen tekst groter en met "make everything bigger" drop down menu wordt alles groter. Heel veel meer instelmogelijkheden zijn er niet.

[ Voor 29% gewijzigd door -36- op 09-04-2019 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Nou is 5 meter ook best een takke-end... zeker als de output 'maar' een 55"scherm is. Ik denk dat ik op die afstand ook de nodige moeite zou hebben met zaken als ondertiteling.

Als ik hier kijk, is de relatie tussen diagonaal en afstand in jouw geval een beetje onhandig.Ik zou overwegen om de afstand bank <-> scherm wat te verkleinen.

offtopic:
... nou okay... semi-offtopic, dan.
Er is vast een reden dat de xbox (die toch een OS draait dat redelijk dicht tegen W10 aanzit, een interface heeft die op afstand wel te gebruiken is ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je ook niet spelen met de resolutie ?

Op 5 meter zie je minder scherp dan op 50 cm van je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
Jester-NL schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:08:
Nou is 5 meter ook best een takke-end... zeker als de output 'maar' een 55"scherm is. Ik denk dat ik op die afstand ook de nodige moeite zou hebben met zaken als ondertiteling.

Als ik hier kijk, is de relatie tussen diagonaal en afstand in jouw geval een beetje onhandig.Ik zou overwegen om de afstand bank <-> scherm wat te verkleinen.

offtopic:
... nou okay... semi-offtopic, dan.
Er is vast een reden dat de xbox (die toch een OS draait dat redelijk dicht tegen W10 aanzit, een interface heeft die op afstand wel te gebruiken is ;)
Ondertiteling bij films is geen probleem, om het goed te zien ga ik inderdaad op een meter of 3 van de tv af zitten op een stoel. had ik nou die 65"maar gekocht |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
Verwijderd schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:13:
kan je ook niet spelen met de resolutie ?

Op 5 meter zie je minder scherp dan op 50 cm van je scherm.
Ja maar een monitor is natuurlijk een stuk kleiner. op 3 meter afstand is Battlefield of een leuke strategy game zeer goed te doen, op de PS4 kan ik wel zonder problemen op 5 meter afstand gaan zitten die is daar toch wat beter op afgesteld.
Pagina: 1