'Schijf vol' bij uploaden naar Dropbox.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsf1956
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-11-2022
Mijn vraag

Ik heb een nieuwe iMac en wil mijn fotobestanden (>600gb) uploaden naar Dropbox. Mijn iMac heeft een ssd van 512 gb. Mijn fotobestand staat op een externe harde schijf. Als ik het fotobestand wil uploaden naar Dropbox dan krijg ik de melding dat er onvoldoende ruimte is op de harde schijf van mijn iMac. Ik wil het fotobestand echter niet op de schijf van mijn iMac zetten maar vanaf deze externe schijf uploaden en synchroniseren naar Dropbox. Anders staat het bestand dadelijk zowel op mijn interne als externe schijf. Wat doe ik verkeerd?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-06 19:28

-36-

Trust me. I'm an amateur

In dropbox de synchronisatiemap aanpassen? alhoewel ik niet zeker weet of die ook naar portable disks verplaatst kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfhoihoi72
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-02 17:41
Op welke manier probeer je het op je Dropbox te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:27

nelizmastr

Goed wies kapot

Dropbox synct naar je lokale schijf op je iMac. Je moet Dropbox laten synchroniseren op een andere schijf of minder synchroniseren dan je Interne schijf aan kan.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Jep, bij voorkeuren een andere locatie voor Dropbox kiezen. Ik heb het op een externe ssd draaien. Werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsf1956
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik heb getracht de Dropbox app te verplaatsen naar mijn externe schijf. Ik krijg dan de melding dat die schijf niet de juiste indeling heeft voor Dropbox.

Melding: Verplaats je Dropbox map naar een partitie met een compatibel bestandssysteem als je Dropbox wilt synchroniseren. Dropbox is compatibel met HFS+ en APFS.

Mijn Mac bied echter niet de mogelijkheid om de schijf op die wijze te formatteren. Wat doe ik fout of zie begrijp ik niet O-) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Als je bestanden alleen in Dropbox wil hebben en niet lokaal, kun je ook in voorkeuren van Dropbox een map aangeven die NIET gesynced moet worden.

Eerst dus map in Dropbox aanmaken, dan in voorkeuren de map deselecteren, dan via browser je bestanden naar die map uploaden.

(Syncen werkt dan niet handig omdat je via browser moet uploaden als ik me niet vergis)
fsf1956 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:29:
Ik heb getracht de Dropbox app te verplaatsen naar mijn externe schijf. Ik krijg dan de melding dat die schijf niet de juiste indeling heeft voor Dropbox.

Melding: Verplaats je Dropbox map naar een partitie met een compatibel bestandssysteem als je Dropbox wilt synchroniseren. Dropbox is compatibel met HFS+ en APFS.

Mijn Mac bied echter niet de mogelijkheid om de schijf op die wijze te formatteren. Wat doe ik fout of zie begrijp ik niet O-) ??
Hoe is de schijf nu geformatteerd dan? Met standaard programma 'schijfhulpprogramma' kun je formatteren.

[ Voor 3% gewijzigd door kaassouffle op 13-04-2019 10:40 ]

Pagina: 1