Back up WD My passport maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Mijn vraag

Met regelmaat maak ik een back up van bepaalde folder van mijn externe harde schijf, een Western Digital My Passport Ultra. Ik kopieer dan de folder eerst naar de D schijf van mijn laptop en om de twee weken kopieer ik de folder naar een andere harde schijf een Western Digital My book (een grotere schijf met voeding) maar meestal eerst naar de D schijf van mijn laptop dus. Die My book is niet handig om iedere keer aan te sluiten vandaar.

Ik merk echter dat de folder die ik kopieer naar de D schijf (in totaal ong 8900 bestanden, 6 GB), niet volledig wordt gekopieerd. Indien ik de folder op de D schijf check daarna onder properties zie ik maar 345 files (indien ik de folder open op de D schijf back up, lijk ik wel alle subfolders te ziien maar kan niet onder alle subfolders alle bestanden gaan tellen helaas ;-).

Waarom geeft kopiëren naar de D schijf kennelijk problemen? De D schijf is niet vol. Is er iets mis met checken met properties? Waarom gaat het blijkbaar wel goed indien ik kopieer van My Passport naar Mybook direct?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus Laptop N550JV, Windows 10. Intel I7-4700 8 GB ram. USB 3.0
WD My passport Ulltra 3TB
WD My Book 5 TB

Veel dank. Probleem speelt a; tijdje en kan tot op heden geen oplossing vinden. De cloud wil ik niet om veiligheidsredenen. En in Onedrive kan ik nergens vinden hoeveel bestanden er in de folder zitten (heb wel eens geupload en daarna verwijderd)

Groet

[ Voor 5% gewijzigd door LucyLG op 09-04-2019 15:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welke filesystems hebben alle betrokken schijven / partities?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
MAX3400 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:39:
Welke filesystems hebben alle betrokken schijven / partities?
Voornamelijk Word (.doc/.docx) en pdf staan erop. Verder:

De My passport zegt Speccy dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x3cW7m4PJ279FTJd7wxlAwEt/full.png

De My book zegt Speccy dit (kan echter geen file system vermelding vinden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Hoy0iwv9RQ2qJ5f6ULwQoGIg/full.png

De D schijf zegt Speccy:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2Xezo7sK53Ww2vdcko89dnww/thumb.png

[ Voor 13% gewijzigd door LucyLG op 09-04-2019 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
1. Hoe kopieer je al die bestanden? Met welke software? Of gewoon met Explorer?
2. Krijg je een melding ergens over tijdens het kopieren?
3. Indien je met Explorer kopieert, die vertelt je netjes hoeveel er gekopieerd wordt, kklopt die informatie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Cpt.Morgan schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:53:
1. Hoe kopieer je al die bestanden? Met welke software? Of gewoon met Explorer?
2. Krijg je een melding ergens over tijdens het kopieren?
3. Indien je met Explorer kopieert, die vertelt je netjes hoeveel er gekopieerd wordt, kklopt die informatie wel?
Ja de windows verkenner. De verkenner meldt bij het kopieren inderdaad wel de juiste hoeveelheid bestanden. Tijdens het kopieren krijg ik geen foutmeldingen of iets anders. De tijd die het kost om 6 GB te kopieren lijkt ook te kloppen met de USB snelheid van de poort.

Ik heb tevens een andere kabel gepakt om te kijken of het daaraan kon liggen.

Ik kan misschien een ander programma gebruiken voor kopieren? Welke zou geschikt zijn? Maar dan nog begrijp ik het niet want de My Book meldt wel de juiste gegevens/bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Je zou bijvoorbeeld Syncback (-free) eens kunnen proberen:

https://www.2brightsparks.com/freeware/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-06 17:05
En het is een goede gewoonte om voor elk van je backup-handelingen op beide betrokken schijven even een Windows scandisk uit te voeren.
Pagina: 1