We gebruiken SASS, maar wat je zegt is helaas niet
zo eenvoudig. De SASS is ontkoppeld van deze kleurenlijst omdat die uiteindelijk in gegenereerde javascript terecht komt en dat houden we natuurlijk liever niet op twee plekken bij. De label-kleuren zijn helaas alleen maar standaard aan te passen met CSS. Of eventueel met wat complexere functionaliteit
zoals hier op stack overflow.
We hebben een hele tijd geleden op basis van een topic over de grafieken in onze artikelen, waar diverse mensen met zichtproblemen in reageerden. Ik weet niet meer wat de specifieke problemen waren, maar naast de vrij gebruikelijke normale kleurenblindheden zou het inderdaad kunnen dat daar ook mensen met achromatopsie tussen zaten. Of die gewoon veel meer moeite met contrasten hadden.
Uiteindelijk ben ik toen gaan zoeken naar een bruikbare set kleuren voor die grafieken en heb samen met onze designer uit het gevonden palet een selectie gemaakt.
Datzelfde palet gebruikten we tot een paar weken geleden voor de karma-grafiek. Maar dat had als nadeel dat effectief altijd nummer de grootste kleur X kreeg en niet zozeer 'reacties', ongeacht of die het grootst was.
Daarna ben ik opnieuw naar diezelfde aanbeveling gegaan en heb daar een palet van in totaal 16 kleuren uitgepikt (ze gaan tot en met paletten van 29 stuks).
Voor meer informatie,
dit is het palet dat na wat onderzoek een van de weinigen lijkt te zijn die veelvuldig wordt aanbevolen en een bruikbare lijst biedt voor ook wat grotere hoeveelheden kleuren. En het is natuurlijk mooi meegenomen dat het door een medewerker van het Nederlandse Ruimteonderzoeksinstituut is gemaakt
Uiteindelijk zijn dit alle kleuren die we voor de karma-grafiek gebruiken, de middelste heeft de door jou gekozen tekstkleur:
| V&A | #D1BBD7 | #D1BBD7 |
| Reacties | #90C987 | #90C987 |
| Productreviews | #F1932D | #F1932D |
| Moderaties | #F7F056 | #F7F056 |
| Profiel | #AA6F9E | #AA6F9E |
| Weblog reacties | #E8601C | #E8601C |
| Downloadsubmits | #882E72 | #882E72 |
| Nieuwssubmits | #BA8DB4 | #BA8DB4 |
| Product review ratings | #1965B0 | #1965B0 |
| Shopreviews | #F6C141 | #F6C141 |
| Productverbeteringen | #5289C7 | #5289C7 |
| Weblog posts | #DC050C | #DC050C |
| Forum reacties | #7BAFDE | #7BAFDE |
| Productinformatie | #CAE0AB | #CAE0AB |
| Shop meldpunt | #72190E | #72190E |
| Topic relaties | #4EB265 | #4EB265 |
| "Overig" | #777777 | #777777 |
Ik denk dat er uiteindelijk meer zijn waar jouw donkere kleur (of zwart) niet goed te lezen is dan het wit

Maar wellicht kunnen we wat doen met donker of licht aan de hand van de specifieke optie, zoals in de stackoverflow-link.