Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilebos
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-07 15:05
Goedemiddag !

Ik gebruik enige tijd ( een aantal weken ) : Antec 5 Series AMD4UZ124001608G-5DD. 16GB.

Ik gebruik dit product in combinatie met :

Ryzen 5 - 1600 + MSI Mortar B350 MOBO.

Wat is nu het probleem ? :*)

Ik heb het geheugen geïnstalleerd, de MSI Gaming app gedownload, en tada ! blitse lampjes in de kast.
Ik heb toen diezelfde avond nog door wat presets heen geklikt in de MSI Gamin app, en bij de gewenste preset, opgeslagen en de computer afgesloten.

De volgende dag, zet ik de PC aan, en de RGB van de RAM modules werken niet meer 8)7 . De rest van de PC werkt verder helemaal prima.

Wat heb ik allemaal geprobeerd :

1. Updating the MSI RGB Software.
2. Uninstalling and re-installing all RGB software.
3. Bios Update to latest driver.
4. Bios Reset ( UEFI default settings )
4. Restoring windows 10 to a restore point.
5. Re-installing windows 10.
6. Stopped and Restarted all services with MSI in task manager.
7. Het geheugen getest in een andere build. ook daar geen lampjes.
8. Het RAM fysiek per losse ram stick getest in elke slot.

Het Geheugen werkt verder prima, en kan zelfs ook goed en stabiel over clocken, maar de lampjes willen niet aan.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of een dergelijk probleem heeft ondervonden?

Ik heb zojuist ook Antec gemaild en als daar niets uit komt stuur ik het op voor een RMA. Ik kan het alleen gewoon niet echt geloven, dat de leds zoals een gloeilampje ineens * Pats * het niet meer doen. :)

Ook op fora, zie ik geen enkel soortgelijk probleem. Wel heel veel compatibiliteit problemen, maar hier kan ik voornamelijk info vinden over G-skill trident RGB RAM + Ryzen.

Ik hoor graag,

Alvast dank ! :)

Groet, Tilebos

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-07 16:27
Jouw serie staat officieel niet op de QVl van het moederbord.
De AMD4UZ124001608 serie staat er wel bij, dus op basis daarvan zou ik zeggen dat het moet werken.
Maar goed het blijft zo dat het niet getest is met je huidige set.

Dus het beste lijkt mij om contact te zoeken met MSI voor support en kijken wat zij zeggen.

Maar op basis van het feit dat het in een andere build (specs weet ik niet, heb je niet vermeld) niet werkt, zou je haast denken dat het aan het geheugen ligt.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilebos
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-07 15:05
Hoi ! dank voor je bericht.

Het zou kunnen zijn dat het andere set waarin het is getest, ook niet op de QVL staat.
Maar ik lees ook verhalen dat RGB Software de RAM Corrupt kunnen maken.

Ik zal inderdaad eens met MSI contacten, of ze iets weten. Mogelijk ben ik in de gelegenheid het in een nog ander systeem te testen bij een vriend van me op korte termijn.

Raar verhaal dit. Ik dacht ik gooi het eens online dit keer.

Groet, Tilebos