schijn in: xiaomi-mi-9-vliegende-start-in-nederland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans3702
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-03 15:23
reviews: Xiaomi Mi 9 - Vliegende start in Nederland
@arnoudwokke
Laten we de hele quote uit de review er even bij pakken, voor de context:
Xiaomi schept behoorlijk op over de camera's van de Mi 9. De telefoon heeft een hoge ranking gehaald bij DxOMark, het bureau dat cameraresultaten vat in overzichtelijke cijfers om de scores de schijn van objectiviteit te geven.
Wat staat hierin dat jou irriteert? XIaomi schept op over de camera's, de telefoon heeft van DxOMark een relatief hoge ranking gekregen en DxOMark vervat alles in overzichtelijke cijfers met als doel om objectief over te komen.
als ik in https://www.vandale.nl/gr...derlands/betekenis/schijn kijk heeft schijn toch een negatieve klant en ik mis in het verhaal de onderbouwing waarom DxOMark in dit licht bekeken moet worden. Dan zou je ook over alle andere indexen inc. jullie eigen dB meting zo moeten schrijven.

Deze tekst is van die opbouw en zinsbouw / lengte dat die om een telefoon lastig leesbaar is en dat je een aantal stuken meer dan eens moet lezen om zeker te zijn wat er bedoelt wordt en dan is het nog niet altijd duidelijk. Mogelijk is dit een goede tip: https://www.managementboe...eldscherm-willem-hendrikx
DxOMark is geen pers. Het is een consultancybedrijf. Hun klanten zijn fabrikanten als Samsung, Huawei en Xiaomi en hun doel is om hen te helpen een zo goed mogelijke camera in hun telefoons te zetten. Daarvoor werken ze dus ook vóór release met fabrikanten bij het optimaliseren van hun software.

Dat is een andere rol dan Tweakers. Wij zijn een nieuwssite/forum/prijsvergelijker en verdienen ons geld voornamelijk met dingen als de Pricewatch en eigen events als de meet-ups en dergelijke. We verdienen natuurlijk ook aan advertenties, maar we hebben - gelukkig - best veel verschillende manieren om de schoorsteen te laten roken. Wij leunen voor al onze inkomsten uiteindelijk op onze lezers.
Met deze review vind ik tweakers ook geen pers het "lollige" en "popi Jopie" geeft eerder een gevoel van een persoonlijk lezers review ipv een serieuze pers.

Ik twijfelde of ik bovenstaand als ene PM of hier moest posten gezien de vele aanvallen onder het bericht uiteindelijk voor hier gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 20:59

arnoudwokke

Redacteur
Ik twijfelde of ik bovenstaand als ene PM of hier moest posten gezien de vele aanvallen onder het bericht uiteindelijk voor hier gekozen
Dank voor je bericht, en prima plek hier :)
als ik in https://www.vandale.nl/gr...derlands/betekenis/schijn kijk heeft schijn toch een negatieve klant en ik mis in het verhaal de onderbouwing waarom DxOMark in dit licht bekeken moet worden.
Hmmz, schijn is niet louter een negatief woord hoor, ik zie ook positieve betekenissen, zoals 'glans'. Ik bedoelde het eigenlijk niet negatief of positief, maar simpelweg als vervanging voor het woord 'indruk', maar dat paste niet helemaal lekker in de zin vond ik: de indruk van objectiviteit.
Met deze review vind ik tweakers ook geen pers het "lollige" en "popi Jopie" geeft eerder een gevoel van een persoonlijk lezers review ipv een serieuze pers.
Daar is geen 'vinden' aan: dat Tweakers een journalistieke uitgave is, is een feit en geen mening. Je kan hoogstens vinden dat deze toon in jouw ogen niet past bij serieuze pers. Dat kan, en daarover verschillen we dan van mening. In mijn ogen geeft het verhalen meer karakter. Bovendien: we willen behalve informeren zeker ook vermaken; je komt immers op Tweakers voor je plezier. In nieuws zijn we daar streng in: dat is niet grappig en daar staan we onszelf geen humoristische opmerkingen toe. In .geeks, achtergronden, previews en reviews mag dat wel - maar uiteraard met mate. We zijn geen cabaretiers immers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans3702
Ik denk dat dat onze taalbeleving nogal verschilt. Ik ben mij zeer bewust van mijn eigen beperking o.a. met spelling en grammatica. En blijkbaar heb ik een andere of mogelijk te hoge verwachtingen bij een redacteur.

Audi alteram partem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 20:59

arnoudwokke

Redacteur
Haha, taalbeleving is heel persoonlijk, maar ik heb de alinea aangepast om - hopelijk - de indruk (of schijn ;)) van negativiteit te verwijderen :)

Dank voor je opmerkingen iig, het is altijd goed om te lezen hoe andere mensen iets opvatten :)

[ Voor 25% gewijzigd door arnoudwokke op 09-04-2019 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans3702
Complimenten: het is nu volgens mij een veel betere tekst, die bij het onderwerp blijft nl de MI 9 en voor wie niet weet waar DxOMark voor staat, wordt ook bedient.