Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2023
Hoe kan ik het aantal apps per rij in het startscherm van 3 naar 5 veranderen?
...

Samsung S9
...

Ik had een S7 en daar kon ik de iconen per regel gewoon uitbreiden door een icoon tussen de drie anderen te verschuiven. Dat ging tot er 5 per regel staan.
Ik heb op dezelfde manier geprobeerd op de S9, maar dat lukte niet.
In de instellingen kon ik niets over de uitbreiding van het raster vinden.
Internet/Google: nada.

Wie weet de oplossing?
...

Beste antwoord (via HarryR op 10-04-2019 20:43)

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
HarryR schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:59:
Aan de 'hoeveelheid' kun je zien dat van "< Instellingen startscherm" t/m "Info Startscherm" niet op één pagina past en dat er dus gescrolt moet worden. Mijn list is dus korter en anders dan de jouwe.
Ik heb:
Android 9
Kernel 4.9.59-15540155 van di 12 mrt 2019

En "simpele" modus uitzetten?
De functie die Knee-Buckler bedoeld staat onder:
Instellingen -> Display -> Eenvoudige stand. Deze dient op uitgeschakeld te staan.

Even uitgeprobeerd op mijn S9. Resultaat: Krijg ook maar 3 iconen naast elkaar en onder de instellingen van het startscherm ontbreken de instellingen voor het raster. Voor mij is dit naar alle waarschijnlijkheid ook het probleem op jou S9 :)

Je hebt toch wel de standaard launcher draaien of heb je een andere launcher draaien (bijvoorbeeld Nova Launcher)? Te checken onder: Instellingen -> Apps -> 3 puntjes rechtsboven ->Standaard-apps. Hier zou onder startscherm 'Startpagina One UI' moeten staan als je standaard draait.

[ Voor 12% gewijzigd door Gismo1979 op 10-04-2019 16:38 . Reden: Eenvoudige stand uitgeprobeerd en resultaat toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 19:39
Bij huawei kan je dat doen door op het startscherm je vinger drukken op een lege plek en dan krijg je de optie 'startscherminstellingen', daar kun je naar hartelust dat soort dingen instellen.
Samsung zal wel ook wel zoiets hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Dit is hetzelfde bij een S9, startscherm -> lege plek indrukken en vasthouden -> rechtsonderin Instellingen startscherm -> hierin komen je bij instellingen en kan je van alles instellen als ook de raster.
atillicious schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:28:
Bij huawei kan je dat doen door op het startscherm je vinger drukken op een lege plek en dan krijg je de optie 'startscherminstellingen', daar kun je naar hartelust dat soort dingen instellen.
Samsung zal wel ook wel zoiets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Knee-Buckler schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:31:
Dit is hetzelfde bij een S9, startscherm -> lege plek indrukken en vasthouden -> rechtsonderin Instellingen startscherm -> hierin komen je bij instellingen en kan je van alles instellen als ook de raster.

[...]
Of instellingen->Display->Startscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@HarryR ik heb even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryR
Allen alvast dank voor je reactie, maar helaas!

Instellingen - Startscherm:

Opties: Apps-knop; App-pictogrambadges; Lay-out startscherm vergrendelen (uit); Apps toevoegen aan Startscherm; Meldingenscherm snel openen (uit); Draaien naar liggende stand; Apps verbergen; Info Startscherm Versie 10.0.05.62

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
HarryR schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:36:
Allen alvast dank voor je reactie, maar helaas!

Instellingen - Startscherm:

Opties: Apps-knop; App-pictogrambadges; Lay-out startscherm vergrendelen (uit); Apps toevoegen aan Startscherm; Meldingenscherm snel openen (uit); Draaien naar liggende stand; Apps verbergen; Info Startscherm Versie 10.0.05.62
Heb je dit nu gedaan:

Ik heb zelf ook de Samsung S9, en bij mij werkt dat perfect. Of heb je toevallig de "simpele" modus aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryR
Hai Knee,
welke van de instellingen:Opties:

Apps-knop;
App-pictogrambadges;
Lay-out startscherm vergrendelen (uit);
Apps toevoegen aan Startscherm;
Meldingenscherm snel openen (uit);
Draaien naar liggende stand;
Apps verbergen;
Info Startscherm Versie 10.0.05.62

moet ik hebben?

Trouwens die vraag "Of heb je toevallig de "simpele" modus aanstaan?", zou dat t kunnen zijn? Waar kan ik die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik heb startscherm 10.0.05.62, net als jij.

Bovenaan staat bij mij:
Lay Out startscherm
Raster startscherm
Raster Apps scherm

daarna pas apps-knop
app-pictogrambadges
enz. enz.

Moet je niet gewoon ven scrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryR
Aan de 'hoeveelheid' kun je zien dat van "< Instellingen startscherm" t/m "Info Startscherm" niet op één pagina past en dat er dus gescrolt moet worden. Mijn list is dus korter en anders dan de jouwe.
Ik heb:
Android 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@HarryR welicht is het ook een idee om even screenshots te plaatsen van de schermen die je ziet, dat maakt het een stuk duidelijker om alles uit te leggen.

Je kan die uploaden door middel van bijv. imgur.com.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
HarryR schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:59:
Ik heb:
Android 9

De functie die Knee-Buckler bedoeld staat onder:
Instellingen -> Display -> Eenvoudige stand. Deze dient op uitgeschakeld te staan.

Even uitgeprobeerd op mijn S9. Resultaat: Krijg ook maar 3 iconen naast elkaar en onder de instellingen van het startscherm ontbreken de instellingen voor het raster. Voor mij is dit naar alle waarschijnlijkheid ook het probleem op jou S9 :)

Je hebt toch wel de standaard launcher draaien of heb je een andere launcher draaien (bijvoorbeeld Nova Launcher)? Te checken onder: Instellingen -> Apps -> 3 puntjes rechtsboven ->Standaard-apps. Hier zou onder startscherm 'Startpagina One UI' moeten staan als je standaard draait.

[ Voor 12% gewijzigd door Gismo1979 op 10-04-2019 16:38 . Reden: Eenvoudige stand uitgeprobeerd en resultaat toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarryR
Yes, Gismo, jij bent de winnaar!

Dank je wel!

En de andere reageerders uiteraard ook bedankt voor het meedenken! ;-)
Pagina: 1