Lijkt me wel in /24 te horen, alhoewel in /14 toch de python mensen zitten...
toch gemoved
Btw, check iig es mod_python, of dat met activestate's python kan werken.
toch gemoved
Btw, check iig es mod_python, of dat met activestate's python kan werken.
Het is waarschijnlijk al ooit tegen je gezegd.... win + apache is niet de perfecte combinatie.Op woensdag 25 juli 2001 19:46 schreef ceidhof het volgende:
Ik wil graag python gaan ondersteunen op m'n apache webserver (win) heeft iemand hier ervaring mee????
I know, maar ik wil het ook niet professioneel gaan gebruiken. Ik wil er gewoon een beetje mee klooien, en daarvoor ga ik niet knoeien met een extra linux installatie. Of wel soms? (Retorische vraag voor de bijdehantjes hier)
Verwijderd
Ja, mod_python en mod_snake zijn de Apache modules en je kunt natuurlijk ook Python als CGI draaien.ceidhof: Ik wil graag python gaan ondersteunen op m'n apache webserver (win) heeft iemand hier ervaring mee?
Op Windows heb ik het niet geprobeerd maar ik neem aan van wel. (ActiveState is trouwens niet de enige binary Python voor Win32ACM: Check iig es mod_python, of dat met activestate's python kan werken.
The Source: win + apache is niet de perfecte combinatie.
Er is inderdaad mod_python voor apache.
Als je python als cgi-module wilt gebruiken moet je python op je server hebben draaien, je kunt ervoor bijvoorbeeld bovenaan zoals in perl en shell scripts
(of waar je python interpreter ook zit) zetten en dan vanuit je cgi-bin serveren.
Ik heb wat in Windows met Active Python gespeeld, ik kan me goed voorstellen dat het hiermee wel lukt om python scripts op je server te draaien.
Maar het is in ieder geval ook wel een goed om dan even over je security na te denken, vooral als er meerdere users toegang hebben (en Windows als OS voor je server kiest
).
Ik weet niet precies of dit werkt maar probeer het maar eens!
Als je python als cgi-module wilt gebruiken moet je python op je server hebben draaien, je kunt ervoor bijvoorbeeld bovenaan zoals in perl en shell scripts
code:
1
| #! c:\path_naar_python\python.exe |
(of waar je python interpreter ook zit) zetten en dan vanuit je cgi-bin serveren.
Ik heb wat in Windows met Active Python gespeeld, ik kan me goed voorstellen dat het hiermee wel lukt om python scripts op je server te draaien.
Maar het is in ieder geval ook wel een goed om dan even over je security na te denken, vooral als er meerdere users toegang hebben (en Windows als OS voor je server kiest
Ik weet niet precies of dit werkt maar probeer het maar eens!
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Verwijderd
mod_python (of mod_snake) is voor Python wat mod_perl is voor Perl: een Apache module met toegang tot de Apache API voor Perl of Python apps. (mod_php is dus niet echt te vergelijken wat dit betreft.)Sebas: Er is inderdaad mod_python voor apache.
Dat soort dingen werkt alleen op *nix platformen.Als je python als cgi-module wilt gebruiken moet je python op je server hebben draaien, je kunt ervoor bijvoorbeeld bovenaan zoals in perl en shell scripts [she-bang line] (of waar je python interpreter ook zit) zetten en dan vanuit je cgi-bin serveren.
Hier staat meer info als je dat nog nodig hebt.
Tnx, maar volgens mij was ik wel duidelijk genoeg, ik zal het nog een keer herhalen, ik ga mijn pc niet overhoop halen om alleen maar met python te stoeien. Ik ga niet extra linux installeren oid. Dan heeft het ook geen zin om nog weer een paar keer te zeggen dat het niet de perfecte combinatie is. Maar toch bedankt voor de andere (nuttige) antwoorden.
Verwijderd
Zoals hier boven ook al staat: mod_python en mod_snake zijn de Apache modules en je kunt uiteraard ook Python progs als CGI draaien.Kertje: Zijn daar niet gewoon modules voor ?
Ik heb nou al een aantal dagen geprobeerd om die mods te installeren maar het lukt nog steeds niet. Sorry voor de overlast, ik ben ook maar een newbie op dit gebied. Weet iemand misschien een goede tutorial of iets dergelijks? Een "httpd.conf" van iemand zou ook wel helpen...
Wat heb je tot nu toe gedaan en wat werkt wel/niet?Op zaterdag 11 augustus 2001 20:21 schreef ceidhof het volgende:
Ik heb nou al een aantal dagen geprobeerd om die mods te installeren maar het lukt nog steeds niet. Sorry voor de overlast, ik ben ook maar een newbie op dit gebied. Weet iemand misschien een goede tutorial of iets dergelijks? Een "httpd.conf" van iemand zou ook wel helpen...
Als ik jou was zou ik met mod_python aan de gang gaan en niet met mod_snake (kun je altijd later nog eens proberen natuurlijk).
Je moet in ieder geval zorgen dat je Python (2.1) geinstalleerd hebt en dat dat werkt (ga niet verder voor dit werkt, heeft niet zoveel zin). Daarna ga je mod_python installeren.
Als je er dan uitkomt zou ik het graag horen, want mij is het ook niet gelukt
Pagina: 1