Ik heb hier een XEON L5420 die ik op een Asus P5K SE geprutst heb. Ik schok direct wan die in de BIOS aangegeven warmte van 66°C. Ik had deze CPU ook eens in een MacPro 3.1 gebouwd en ook een zo hoge temperatuur gemeten. Toen dacht ik, dat de MP niet de Low Power aan kon en de Xeon met de normale voltage aanstuurde.
Nu in het Asus bord heb ik dezelfde temperatuur. Nadat ik het OS erop had (Windows XP, jaja) heb ik Speedfan eens geïnstalleerd en ook hier werd den Package-Temp met rond de 70°C aangeven, maar de Core-Temp van elke core met ronde de 30°C.
De koeler word zelfs zonder ventilator niet warm.
Nu vraag ik me af, waarom word de CoreTemp lager aangegeven als de PackageTemp? Is daar een fout in deze CPU? Oh ik her er twee van en beide doen hetzelfde.
Nu in het Asus bord heb ik dezelfde temperatuur. Nadat ik het OS erop had (Windows XP, jaja) heb ik Speedfan eens geïnstalleerd en ook hier werd den Package-Temp met rond de 70°C aangeven, maar de Core-Temp van elke core met ronde de 30°C.
De koeler word zelfs zonder ventilator niet warm.
Nu vraag ik me af, waarom word de CoreTemp lager aangegeven als de PackageTemp? Is daar een fout in deze CPU? Oh ik her er twee van en beide doen hetzelfde.
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.