Vreemd probleem met dual-celeron systeem

Pagina: 1
Acties:

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb 2 celeron 533's PPGA op mijn DFI dual slot1 mobo gezet (weet zo ff het typenummer niet, zal zo 's kijken als het nodig is). Ik had er eerst een 400MHz en een 300MHz op zitten, dat werkte, maar niet fantastisch. Allerlei vreemde foutmeldingen tijdens het booten enzo, vooral van de bios, maar goed: uptime van 2 weken was makkelijk haalbaar, dus ik klaag niet. Nu ik die 2 celeron533's erin heb zitten, komt de computer niet verder opgestart dan de memory check. Ik heb er in zitten:

1 Kingston 128MB dimm
1 Merkloze 128MB dimm
2 Infineon 256MB dimms

Mobo is BX

Het vreemde is dat als ik de procs eruit haal, de memory test, de system check e.d. wel doorlopen worden en win2k netjes opstart. Met die 2 533's erin, stopt de compu er na de memory test (meestal, soms ook ervoor al) mee, halverwege de beeldopbouw hangt hij. Hij reageert nog wel op ctrl + alt + del, maar verder ook niks. Ik krijg soms nog net dat "press F4 to skip -bladiebla-", maar (net ff getest) soms blijft hij hangen op "Checking system H" en daar kapt hij dus de regel al af en komt er niks meer in beeld. Ik heb ook een pentium3 800E liggen, dus ook een multiplier van 8, die heb ik al als 2e proc geprobeerd, maar ook dat wil niet. Ook omwisselen van de 2 van slot0 naar slot1 werkt niet. Ook zonder al dat geheugen (bijvoorbeeld alleen de 128MB kingston erin) start de pc niet op. De processors afzonderlijk zijn wel ok, want ze doen het op het mobo van mijn vader prima. Wat doe ik fout? Ik gebruik BTW wel 2 converters, kan daar wat fout mee zijn?

Ik bedenk me nu dat dit wel een wazig verhaaltje is, maar ik hoop dat iemand het herkent en dat het makkelijk (lees: snel en goedkoop) op te lossen is.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

[flauw]
1 vraag: als je beide processoren eruit haalt start win2k ??? Hoe doe je dat? :?
[/flauw]

Zijn de processoren wel van dezelfde stepping (wil ook uitmaken soms), of makkelijker, weet je wel zeker dat het PPGAa celeron's zijn, dus geen dat het toevallig geen FCPGA's zijn?

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 25 juli 2001 20:40 schreef Stoned-cow het volgende:
[flauw]
1 vraag: als je beide processoren eruit haalt start win2k ??? Hoe doe je dat? :?
[/flauw]

Zijn de processoren wel van dezelfde stepping (wil ook uitmaken soms), of makkelijker, weet je wel zeker dat het PPGAa celeron's zijn, dus geen dat het toevallig geen FCPGA's zijn?
Duh, natuurlijk zijn ze van dezelfde stepping en natuurlijk zijn ze PPGA. Dat is toch wel vrij makkelijk te zien he? Een grote PPGA core of een kleine FC-PGA core :D

Sorry, maar zo n00b ben ik echt niet hoor |:(

En ik bedoel dus: met beide 533's eruit (dus de 300 en 400MHz celerons er weer in) werkt het wel...

* Grrrrrene wordt hier ff voor n00b aangezien, dat wil je niet weten ;(

Verwijderd

Sorry hoor, zo was ie niet bedoeld :'(

Maar, alleen die 800 doet ie dus ook niet als ik het verhaal goed begrijp?
edit:
misschien toch handig dat je typenummer even geeft... schiet me iets te binnen

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:06
Zijn het celeron 533's of celeron 2 533A's? Heb je wel de goede slotkets, dus die MP ondersteunen?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op woensdag 25 juli 2001 22:26 schreef White Feather het volgende:
Zijn het celeron 533's of celeron 2 533A's? Heb je wel de goede slotkets, dus die MP ondersteunen?
Uhm... hij heeft nu al 2x gezegd dat het echt PPGA's zijn en geen FCPGA's hoor, dus het moeten echt Celeron 1's zijn :)

Maar wat je zegt over die slotkets, tja daar zit wel wat in... Grrrrrrene, is die celeron 300 een slot 1 of socket 370?

Als die slotkets met die 300 en 400 wel werken dan kan dat namelijk ook het probleem niet zijn :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 25 juli 2001 22:40 schreef BrZ het volgende:

[..]

Uhm... hij heeft nu al 2x gezegd dat het echt PPGA's zijn en geen FCPGA's hoor, dus het moeten echt Celeron 1's zijn :)

Maar wat je zegt over die slotkets, tja daar zit wel wat in... Grrrrrrene, is die celeron 300 een slot 1 of socket 370?

Als die slotkets met die 300 en 400 wel werken dan kan dat namelijk ook het probleem niet zijn :)
OK, ff wat meer uitleg: het mobo is een DFI P2XBL-D.

De Celerons:

300 Slot1
400 PPGA op een of andere merkloze (kreeg hem erbij) slotket
533 op OF de merkloze OF de Soltek slotket...

ALS het aan de slotket zou liggen, welk merk is dan beter? Dan koop ik er daar meteen ff 2 van...

• BrZ

BrZ

Hmm, ik dnek dan echt dat het daar zou moeten liggen...
wat zover ik weet een goede slotket is is de MSI MS-6905 Master FC-PGA converter

Zover ik weet ondersteunt deze dus wel SMP, kon het alleen niet ff terugvinden op de MSI homepage...

(Heb zelf trouwens geen ervaring met slotkets)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:06
Klopt van die ppga's zijn uiteraard cel 1's. Ik heb bij soltek gekeken, maar de adapter die ze hebben ondersteunt Dual processing. Zie: http://www.soltek.de/English/product/02a++.htm

Verwijderd

En als je nu een 533 ipv de 400 zet icm de slot-1 300? 400 en 300 draaide wel naast elkaar....

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 25 juli 2001 23:12 schreef Stoned-cow het volgende:
En als je nu een 533 ipv de 400 zet icm de slot-1 300? 400 en 300 draaide wel naast elkaar....
Heb ik ook al gedaan, probleem is dat ik bij die merkloze slotket geen gebruiksaanwijzing heb, dus geen jumpersettings e.d. weet, alleen de setting: auto die WEL aangegeven staat...

Naja, dan maar een soltekje erbij, vind die slotkets van hun wel fijn...

• BrZ

BrZ

Op woensdag 25 juli 2001 23:22 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Heb ik ook al gedaan, probleem is dat ik bij die merkloze slotket geen gebruiksaanwijzing heb, dus geen jumpersettings e.d. weet, alleen de setting: auto die WEL aangegeven staat...

Naja, dan maar een soltekje erbij, vind die slotkets van hun wel fijn...
Uhmz.. ik vraag me juist af of die SMP ondersteunt, die merkloze doet dat dus blijkbaar wel....

Wat je wel nog kunt testen is die 400 met zo'n soltek naast die 300 zetten...
Pagina: 1