Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1020157

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik wil een nieuwe televisie kopen maar ik heb daarbij een probleempje. Nu heb ik een Samsung UE32J5600 televisie. Daarbij heb ik een versterker (SU-V55A) van technics waar ik zowel mijn platenspeler, auxkabel en televisie op aangesloten heb, met 4 technics speakers geeft dat een geweldig geluid.

Nou is mijn probleem hetvolgende, ik heb de televisie met een verloopkabel van hoofdtelefoonaansluiting naar tulpkabel aangesloten op de ingang cd-speler naar mijn versterker aangesloten. Dit werkt nu perfect want ik heb super geluid van mijn speakers en niet uit m'n tv. Ook kan ik het volume veranderen met mijn afstandsbediening.
Nu wil ik een nieuwe televisie kopen maar die ik op het oog heb heeft geen hoofdtelefoonaansluiting.
Aangezien er op de beide televisies ook een audio uitgang zit dacht ik even proberen als ik tulpkabels aansluit op de audiouitgang van de oude tv naar m'n versterker zodat ik zeker weet dat m'n nieuwe (samsung) televisie ook via m'n versterker kan afspelen. Echter lukt dit niet, als ik dan op de televisie de audiouitgang/optisch selecteer krijg ik geen geluid.. Iemand enig idee hoe dit kan of moet ik een kabel kopen van optisch naar tulp denken jullie?

Alvast bedankt, ik hoor het graag! Hieronder een linkje van de handleiding van de televisie..

https://www.gebruikershan...ing-668573.html?page=0016

Groeten Jorn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Anoniem: 1020157 schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:20:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik wil een nieuwe televisie kopen maar ik heb daarbij een probleempje. Nu heb ik een Samsung UE32J5600 televisie. Daarbij heb ik een versterker (SU-V55A) van technics waar ik zowel mijn platenspeler, auxkabel en televisie op aangesloten heb, met 4 technics speakers geeft dat een geweldig geluid.

Nou is mijn probleem hetvolgende, ik heb de televisie met een verloopkabel van hoofdtelefoonaansluiting naar tulpkabel aangesloten op de ingang cd-speler naar mijn versterker aangesloten. Dit werkt nu perfect want ik heb super geluid van mijn speakers en niet uit m'n tv. Ook kan ik het volume veranderen met mijn afstandsbediening.
Nu wil ik een nieuwe televisie kopen maar die ik op het oog heb heeft geen hoofdtelefoonaansluiting.
Aangezien er op de beide televisies ook een audio uitgang zit dacht ik even proberen als ik tulpkabels aansluit op de audiouitgang van de oude tv naar m'n versterker zodat ik zeker weet dat m'n nieuwe (samsung) televisie ook via m'n versterker kan afspelen. Echter lukt dit niet, als ik dan op de televisie de audiouitgang/optisch selecteer krijg ik geen geluid.. Iemand enig idee hoe dit kan of moet ik een kabel kopen van optisch naar tulp denken jullie?

Alvast bedankt, ik hoor het graag! Hieronder een linkje van de handleiding van de televisie..

https://www.gebruikershan...ing-668573.html?page=0016

Groeten Jorn!
toon volledige bericht
Heb je wel eens gelezen wat er bij die rode en witte aansluiting staat geschreven op je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
De tv die je nieuw op het oog hebt heeft gewoon 3,5mm koptelefoonaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uuhm ja bij die aansluiting staat gewoon audio..

SAMSUNG UE55NU7470 is de televisie die ik wil gaan kopen, daar zit geen hoofdtelefoonaansluiting op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Anoniem: 1020157 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:32:
Geen "audio-in".

De rood-witte tulp aansluiting op je huidige tv zijn (hoogstwaarschijnlijk) onderdeel van de "component" aansluiting, dit is een ingang, geen uitgang.

https://duckduckgo.com/?q...ages&iax=images&ia=images

Enige optie is denk ik om een omvormer van optisch naar rca/tulp te gebruiken.
https://duckduckgo.com/?q...ch+naar+rca&t=ffab&ia=web

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 09-04-2019 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik denk dat je gelijk hebt, dus het moet of via de hoofdtelefoon of via een optische geluidskabel naar tulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1020157 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:47:
of via een optische geluidskabel naar tulp.
Ik had mijn bericht net een ninja edit gegeven. Aangezien je van digitaal naar analoog gaat heb je een omvormer nodig in de vorm van een kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maakt het qua geluid nog wat uit of ik het via de hoofdtelefoon doe of via een omvormer van optisch naar tulp? Is dat laatste beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk niet dat je hoorbaar verschil gaat merken tussen de 2 opties, het eindproduct (analoog geluid) is in principe hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Anoniem: 1020157 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:32:

SAMSUNG UE55NU7470 is de televisie die ik wil gaan kopen, daar zit geen hoofdtelefoonaansluiting op..
Afbeeldingslocatie: https://opinioteca.com/imagenes/tvs/analisis/samsung/j5500/j5500-conexiones2-large.jpg
Er staat Component/AV IN, en de bovenste drie zijn voor 'video' en de onderste twee voor 'audio'. Maar daar waren we ondertussen al achter en dat is dus de reden dat je alternatieve methode op de J5600 niet werkt ...
Pagina: 1