Storing glasvezel

Pagina: 1
Acties:
  • 2.308 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi08
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-01-2021
Mijn vraag

Goedenavond Tweakers
ik hoop dat mijn vraag hier goed is

het volgende probleem speelt al een maand bij mij
ik heb tussen 14:00 uur en 20:00 uur geen internet en geen tv
ik heb diverse keren met mijn provider (telfort) gebeld en het probleem aangekaart
helaas krijg ik niet het juiste/werkende antwoord terug

vandaag is de firma reggefiber langs geweest en heeft een nieuwe port toegewezen voor mijn modem
helaas is hier door het probleem niet opgelost

op het glasvezel boxje branden de volgende lichtjes wel

power en internet, glasvezel lichtje brand niet
op de experia box v10 brand het lichtje rood(service)(internet) de overige lampjes branden wel groen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
experia box v10 en een glasvezel boxje

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

contact met telfort gehad -> Geen werkende oplossing
contact met de firma regefiber -> Geen werkende oplossing

ik hoop dat iemand hier een oplossing heeft of weet wat ik nog meer kan doen om dit probleem op te lossen.

Met vriendelijke groet

Actief in Rust,Dayz SA Modded,

Beste antwoord (via rens-br op 24-04-2019 14:43)

• Remi08
Probleem is opgelost sinds vandaag

er zat buiten een kabel breuk kabel was geknikt buiten

RF heeft het hersteld

Topic kan wat mij betreft gesloten worden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:35
Als het service lampje rood is op de v10 modem, is het lampje van glas op de NTU op het zelfde moment wel aan?

[ Voor 20% gewijzigd door White_Collar op 08-04-2019 22:13 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi08
White_Collar schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:13:
Als het service lampje rood is op de v10 modem, is het lampje van glas op de NTU op het zelfde moment wel aan?
Nee het lampje is uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Weer bij Reggefiber aankaarten al dan niet via Telfort. Je hebt dan geen licht en dus geen internet, voor jou is het probleem verder zo klaar als een klontje. Mits je wel stroom op je FTU hebt natuurlijk :)
Er branden wel andere lampjes als die uit is toch?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Telfort moet terug naar reggefiber WBA service. Nogmaals een poort wissel doen of lijn na kijken op mogelijke breuken en/of beschadigingen. Eventueel zou stof op de connector in de pop ook een oorzaak kunnen zijn.

Een dienstgenerieke storing lijkt mij uitgesloten mits andere klanten op dezelfde dslam geen issues hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door White_Collar op 08-04-2019 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-08 16:52
True schreef op maandag 8 april 2019 @ 23:00:
[...]

Weer bij Reggefiber aankaarten al dan niet via Telfort. Je hebt dan geen licht en dus geen internet, voor jou is het probleem verder zo klaar als een klontje. Mits je wel stroom op je FTU hebt natuurlijk :)
Je moet dan bij Telfort zijn, die op zijn beurt KPN aanstuurt.

Reggefiber is geen partij hierin, die leveren gewoon een vezeltje van je huis naar de centrale. Als de vezel beschadigd is zal Reggefiber dit fixen maar die worden dan door KPN aangestuurd.
KPN kan dat zo zien in hun switch, als je signaal erg zwak is (demping) dan kunnen ze dat uitlezen (tenzij ze optics gebruiken die dat niet kunnen, maar dat betwijfel ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
DJSmiley schreef op maandag 8 april 2019 @ 23:08:
[...]

Je moet dan bij Telfort zijn, die op zijn beurt KPN aanstuurt.

Reggefiber is geen partij hierin, die leveren gewoon een vezeltje van je huis naar de centrale. Als de vezel beschadigd is zal Reggefiber dit fixen maar die worden dan door KPN aangestuurd.
KPN kan dat zo zien in hun switch, als je signaal erg zwak is (demping) dan kunnen ze dat uitlezen (tenzij ze optics gebruiken die dat niet kunnen, maar dat betwijfel ik)
De flow wordt dan: Telfort -ticket-> wba service -ticket-> reggefiber -> monteur of graaf ploeg

Bij VDSL verstoringen is het meestal; Telfort -ticket-> wba service -ticket-> WBA monteur -telefonisch-> Monteurs ingang -ticket-> Ondergrondse verstoring WVT --> Graaf ploeg

[ Voor 14% gewijzigd door White_Collar op 08-04-2019 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi08
True schreef op maandag 8 april 2019 @ 23:00:
[...]

Bedankt voor je antwoord.
er branden wel lichtjes op het glasvezel kastje ( power + internet) glasvezel blijft uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Remi08 schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:46:

het volgende probleem speelt al een maand bij mij
ik heb tussen 14:00 uur en 20:00 uur geen internet en geen tv

power en internet, glasvezel lichtje brand niet
op de experia box v10 brand het lichtje rood(service)(internet) de overige lampjes branden wel groen.

Met vriendelijke groet
wat doen de lampjes dan precies voor 14:00 uur en na 20:00 uur? Hoe laat is de monteur geweest van rf?

Is het precies deze periode dat het licht van glasvezel uitgaat?

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi08
Dembar schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:29:
[...]

wat doen de lampjes dan precies voor 14:00 uur en na 20:00 uur? Hoe laat is de monteur geweest van rf?

De lampjes van het glasvezel kastje branden voor 14:00 uur en na 20:00 uur alle drie
Power, Glasvezel, Internet,

het probleem is uitgelegd aan RF en hun hadden een afspraak ingepland tussen 08:00 uur 12:00 uur

11:00 uur was de monteur gekomen heeft in de wijk centrale een nieuwe poort toegewezen,
helaas heeft dit niet geholpen en ik zit nog steeds met het zelfde probleem

Ja !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
Remi08 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:48:
[...]

De lampjes van het glasvezel kastje branden voor 14:00 uur en na 20:00 uur alle drie
Power, Glasvezel, Internet,

het probleem is uitgelegd aan RF en hun hadden een afspraak ingepland tussen 08:00 uur 12:00 uur

11:00 uur was de monteur gekomen heeft in de wijk centrale een nieuwe poort toegewezen,
helaas heeft dit niet geholpen en ik zit nog steeds met het zelfde probleem

Ja !
Weet je of ze bij telfort die verbrekingen ook zien met hun meetingen?

Ik ben wel bekend met periodeke verstoringen op dagelijkse basis bij dsl verbindingen. Maar voor glas is mij niet bekend

Zoals eerder aangegeven zal Telfort wederom het moeten aanmelden bij KPN. Er zal echt tussen die periode dat de verstoring plaatsvindt een monteur moeten zijn die een lichtpen kan plaatsen en meer duidelijkheid krijgen. Telfort is jou aanspreekpunt en ik zou dan ook contact blijven zoeken met ze.

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Dembar schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:31:
[...]

Ik ben wel bekend met periodeke verstoringen op dagelijkse basis bij dsl verbindingen. Maar voor glas is mij niet bekend

Zoals eerder aangegeven zal Telfort wederom het moeten aanmelden bij KPN. Er zal echt tussen die periode dat de verstoring plaatsvindt een monteur moeten zijn die een lichtpen kan plaatsen en meer duidelijkheid krijgen. Telfort is jou aanspreekpunt en ik zou dan ook contact blijven zoeken met ze.
Lichtpen is geen meetapparaat, maar een makkelijke visuele indicatie.

Heeft de RF monteur je vezels gemeten? Ik verwacht dat de vezel namelijk gewoon goed is, maar het ergens bij KPN mis gaat. Een defecte vezel kent geen vaste tijden.....

Een RF monteur kan met een OTDR de vezel gewoon meten, en het tijdstip boeit niet. Als de vezel goed is dan is het aan KPN. Het kan een defecte lijnkaart zijn (maar ook dat is niet gebonden aan tijden). Maar mijn vermoeden is dat het een config dingetje is. Er gaat iets mis in de provisioning, of je poort wordt om whatever reden uitgeschakeld door iets. Allemaal in de logs van de operator/switch te vinden..

Beetje ISP draait ook iets van een syslog server, dus ze kunnen snel genoeg zijn waardoor de interface down gaat.

In alle gevallen gok ik op 2% kans op een issue wat de verantwoording is van Reggefiber, en 98% iets in het KPN Wholesale domein.

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 09-04-2019 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi08
DJSmiley schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:47:
[...]

Heeft de RF monteur je vezels gemeten? Ik verwacht dat de vezel namelijk gewoon goed is, maar het ergens bij KPN mis gaat. Een defecte vezel kent geen vaste tijden.....

Een RF monteur kan met een OTDR de vezel gewoon meten, en het tijdstip boeit niet. Als de vezel goed is dan is het aan KPN. Het kan een defecte lijnkaart zijn (maar ook dat is niet gebonden aan tijden). Maar mijn vermoeden is dat het een config dingetje is. Er gaat iets mis in de provisioning, of je poort wordt om whatever reden uitgeschakeld door iets. Allemaal in de logs van de operator/switch te vinden..

Beetje ISP draait ook iets van een syslog server, dus ze kunnen snel genoeg zijn waardoor de interface down gaat.

In alle gevallen gok ik op 2% kans op een issue wat de verantwoording is van Reggefiber, en 98% iets in het KPN Wholesale domein.
toon volledige bericht
Heeft de RF monteur je vezels gemeten? Ja dat hebben ze gedaan (Geen bijzonderheden aangetroffen) vertelde de monteur

Ik heb telfort weer gebeld vandaag voor een nieuwe afspraak met RF,indien hier niks uit komt vraag ik voor een monteur van gideon( aannemer van telfort) die overigens RF heeft aangestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi08
Dembar schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:31:
[...]

ze zeiden gister dat ze de lijn niet stabiel zien staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Remi08 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:54:
[...]

Heeft de RF monteur je vezels gemeten? Ja dat hebben ze gedaan (Geen bijzonderheden aangetroffen) vertelde de monteur

Ik heb telfort weer gebeld vandaag voor een nieuwe afspraak met RF,indien hier niks uit komt vraag ik voor een monteur van gideon( aannemer van telfort) die overigens RF heeft aangestuurd
als je vezel goed is (en dat is dus gemeten door de RF monteur) dan heeft een andere Reggefiber monteur geen nut, want die gaat hetzelfde doen.

Reggefiber levert een vezel, en die is goed. Punt. De rest is aan de operator. (KPN Wholesale dus). Reggefiber kan/gaat/mag verder niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
DJSmiley schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:47:
[...]

Nee dat klopt, maar de meetingen lijken ook niet veel aan te geven als je meetingen doet tijdens dat de lijn up is van uit RF. Een config dingetje kan natuurlijk, maar vaak is een poortwissel dan juist wel de oplossing.

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Dembar schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:09:
[...]

Nee dat klopt, maar de meetingen lijken ook niet veel aan te geven als je meetingen doet tijdens dat de lijn up is van uit RF. Een config dingetje kan natuurlijk, maar vaak is een poortwissel dan juist wel de oplossing.
Een RF monteur zal normaliter de shizzle bij de klant loskoppelen en vanaf de ODF lade met een OTDR meten (of andersom). Dan zie je snel genoeg of de demping te hoog is (vezel beschadigd).

Een domme optische powermeter aan de klantzijde kan ook al enige indicatie geven als men geen OTDR bij de hand heeft, of geen zin heeft naar de pop te rijden. Als je -21dBm meet dan weet je al op voorhand dat de modem k*t online gaat kopen (als ie dat al wil). Dan is het een kwestie van in de pop stekkers controleren en poetsen. Een defecte SFP sluit je dan ook snel genoeg uit. Daarna is het een kwestie van de OTDR erop en civiel erop af sturen (je weet dan ongeveer waar het probleem zit)

Ik heb wel eens in een pop gestaan waarbij de OTDR op 700m een enorme demping gaf. Aangezien ik ongeveer het traject wist terug daarlangs gereden. Toen ik daar een graafmachine zag was ik snel klaar :)

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 09-04-2019 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:34
Remi08 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:54:
[...]

Guidion kan niks voor je betekenen voor het uitvallen van het glaslampje(buiten vervangen van de NTU).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Remi08
Probleem is opgelost sinds vandaag

er zat buiten een kabel breuk kabel was geknikt buiten

RF heeft het hersteld

Topic kan wat mij betreft gesloten worden

Acties: