Office 365 business 2-tal vragen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 21:16
Mijn vragen:
Ik heb office 365 business geïnstalleerd op een aantal pc's met totaal 5 gebruikers.
We hebben bijvoorbeeld een kantoor 1 pc die op Windows 7 draait. Iedereen logt daar in het onder hetzelfde account bijv kantoor1.
Nu willen we dat men bij office 365 overschakelt naar het account wat hen toegewezen is. Deze optie zit er in office, maar als ik dit bijvoorbeeld probeer in word dan krijg ik de melding dat er al iemand is aangemeld op de pc met een ander account... Ja duh... Daarom wil ik ook overschakelen Microsoft! Heb al een aantal keer met Microsoft aan de telefoon gehangen maar ze weten het gewoon niet.
Ook wil ik alle 5 de office accounts instellen op de pc zo dat het wachtwoord onthouden wordt maar dat lukt hierdoor dus ook niet. Eenvoudig switchen wordt dan sowieso een opgave.

Dat is dus probleem 1.

Nu probleem 2: ik kan op het admin portal niet inloggen als beheerder. Krijg dan foutcode 0 dat ik geen rechten zou hebben. Echter op mijn Android telefoon log ik zo in zonder problemen, zowel via de browser als via de speciale app. Heb al de geschiedenis opgeschoond, internet Explorer gebuikt maar ook Edge en telkens krijg ik dezelfde melding.

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Ik begin nu al een beetje een wrange smaak te krijgen van de office 365 omgevingen. Het is dat ze Chromebooks hebben en je dan vrijwel niet daaromheen kunt maar anders wist ik het wel. Maar goed hopelijk is het iets simpels en ligt het gewoon aan mij;-)
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je het nou over de desktop versie, of de webversie van O365? Want bij de desktop versie werk je met aparte accounts, bij voorkeur in een domeinomgeving, en daar zitten je licenties voor O365 in. Als je op een stand-alone PC inlogt, kan je niet een ander account O365 gebruiken, die is reeds bekend onder een andere gebruikersnaam.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Hero of Time schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:50:
Heb je het nou over de desktop versie, of de webversie van O365? Want bij de desktop versie werk je met aparte accounts, bij voorkeur in een domeinomgeving, en daar zitten je licenties voor O365 in. Als je op een stand-alone PC inlogt, kan je niet een ander account O365 gebruiken, die is reeds bekend onder een andere gebruikersnaam.
Het gaat om desktop pc's. En het is zo'n kleine organisatie dat we geen domeinomgeving hebben, maar met een @onmicrosoft.com account werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

onnaj schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:04:
[...]

Het gaat om desktop pc's.
Ook die kunnen de webbased versie van O365 gebruiken. Het zegt dus nog steeds niets of je met desktop PC's werkt.
En het is zo'n kleine organisatie dat we geen domeinomgeving hebben, maar met een @onmicrosoft.com account werken
Ok, maar dan nog probeer je dus met een compleet andere gebruikersnaam O365 te gebruiken dan waar je het initieel mee gebruikte op die PC.

Ik mis de derde stap van de vragen die je standaard kreeg: wat heb je zelf al gevonden, gezocht en geprobeerd? Want mijn eerste hit voor zoeken hoe je af kan melden van O365 desktop account is dit: https://answers.microsoft...-9550-4ff426109525?page=1. Kostte 5 seconden, waarvan 3 nodig waren voor het laden van de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Hero of Time schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:22:
[...]

Ook die kunnen de webbased versie van O365 gebruiken. Het zegt dus nog steeds niets of je met desktop PC's werkt.

Klopt, maar we werken met de gedownloade versies niet de online versies. Deze gebruiken we alleen op de Chromebooks.

[...]

Ok, maar dan nog probeer je dus met een compleet andere gebruikersnaam O365 te gebruiken dan waar je het initieel mee gebruikte op die PC.

Ik mis de derde stap van de vragen die je standaard kreeg: wat heb je zelf al gevonden, gezocht en geprobeerd? Want mijn eerste hit voor zoeken hoe je af kan melden van O365 desktop account is dit: https://answers.microsoft...-9550-4ff426109525?page=1. Kostte 5 seconden, waarvan 3 nodig waren voor het laden van de pagina.
Ik kan wel afmelden, dat is het probleem niet. Ik wil van account kunnen veranderen zonder compleet af te hoeven melden. In dat geval moet iedereen elke keer weer zijn complete onmicrsoft.com adres ingeven en het wachtwoord om opnieuw in te loggen in office en dat is verre van wenselijk.

Op kantoor loggen we in op bijv pc kantoor1. In mijn optiek staat dit helemaal los van de office accounts. Als ik een spel speel op een pc kan ik toch ook onder andere namen inloggen? Of als ik een webpagina bezoek kan ik toch ook telkens onder een andere naam inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je bent nu appels met peren en bananen aan het vergelijken. Dat iets in een spel of webpagina anders werkt dan een applicatie dat de opgeslagen credentials ophaalt van de gebruiker. Office 365 integreert veel meer met Windows en je gebruiker dan een spel.

Zie het anders als SSO met je browser. Als dat aan staat, kan je niet een ander laten inloggen met zijn/haar gegevens als jij op het systeem bent ingelogd.

Een betere vergelijking is de schijfmappings nar je fileserver. Die wordt automatisch gemaakt met jouw gegevens, die zijn opgeslagen. Wil je met andere inloggegevens de fileserver benaderen, moet je ook eerst afmelden van de fileserver of de drive mappings met andere credentials maken.

Office 365 is niet bedoelt om met een enkele computer gebruiker en meerdere fysieke gebruikers op een enkel systeem te werken. Iedereen heeft zijn/haar eigen account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als veiligheid niet boeit, maak dan 5 windows accounts zonder wachtwoord zodat je snel kunt switchen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
maratropa schreef op donderdag 11 april 2019 @ 21:33:
Als veiligheid niet boeit, maak dan 5 windows accounts zonder wachtwoord zodat je snel kunt switchen?
Er moet sowieso een wachtwoord op zitten, maar dat een optie die ik overweeg. Enige is dat ik dan weer de huidige instellingen over moet zetten en alles in moet richten voor gedeelde mappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Omdat je in een zakelijke omgeving zit: domein join die PC. Met roaming profiles of een andere oplossing voor centraal instellingen meenemen ben je er. Is er een reden waarom dit niet aanwezig is (al dan niet via AAD)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Hero of Time schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:46:
Omdat je in een zakelijke omgeving zit: domein join die PC. Met roaming profiles of een andere oplossing voor centraal instellingen meenemen ben je er. Is er een reden waarom dit niet aanwezig is (al dan niet via AAD)?
Dat is daar nooit gebeurd omdat ze op kantoor maar 3 pc's gebruiken en verder geen echte server hebben, behalve één vd 3 pc's die als fileserver draait en vanaf waar incidenteel ook de normale programma's worden gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geen Azure AD? Voor het authenticeren met Office365? Er is dus helemaal geen centraal gebruikersbeheer daar begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Hero of Time schreef op zondag 14 april 2019 @ 22:28:
Geen Azure AD? Voor het authenticeren met Office365? Er is dus helemaal geen centraal gebruikersbeheer daar begrijp ik?
Klopt helemaal. Er is daar zeer weinig geregeld. Overigens ben ik zelf niet bij machte om een compleet netwerk in te richten, tenminste niet met een echte Windows server of iets dergelijks. Een thuis netwerk is een ander verhaal.

Office 365 is voornamelijk aangeschaft voor de Chromebooks... Maar Chromebooks zijn en blijven niet mijn favoriete dingen ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door onnaj op 16-04-2019 11:44 ]

Pagina: 1