Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Edge (chromium)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 10:25
Nu de chromium based edge developer versie er is, een topic voor ervaringen;

https://www.microsoftedge.../?form=MD18G6&OCID=MD18G6

Mijn eerste ervaring, ziet er goed uit.
De drie chrome extensies welke ik heb geinstalleerd werken voor zover ik kan zien naar behoren.

Ik mis enkel nog een dark thema. Dat weerhoudt me er op dit moment van om de browser full-time te proberen.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:14
Daarvoor kun je edge://flags/#edge-follow-os-theme enablen. Mijn Windows staat dark ingesteld en dan gaat dat mooi mee naar de browser :)

Gebruik zelf al een tijdje de gelekte builds en die werken al prima! Syncen tussen mijn MS accounts gaat ook lekker en na het enablen van de AAD flag kan ik ook al met mijn work account inloggen. Volgens mij zag ik dat hij daarmee ook gelijk Single Sign On deed by O365/Azure Portal

• kid1988
Super! bedankt voor de tip @Jaguar645 .
Dan kan ik nu Edge als daily driver gebruiken, kijken hoe het bevalt.
Ik heb de indruk dat het allemaal vrij goed werkt. Zal ook eens de flags pagina doorspitten op interessante dingen welke niet in de standaard settings staan.

Nog iemand tips for handige (exclusieve?) edge chromium features?

Is er al iets bekend over de roadmap? bijvoorbeeld wanneer ze EdgeHTML gaan vervangen?
Gezien de preview versie nu een onafhankelijke installer is, hoop ik op een store versie die te updaten is los van het OS. Dat is naar mijn mening waar Edge v1 aan ten onder is gegaan, veranderingen waren too little, too late.

Waar ik wel benieuwd naar ben, is Netflix in Edge Chromium. Volgens mij was de EdgeHTML de enige browser welke netflix in 4K ondersteunde. Nu heb ik zelf geen 4k scherm, maar is er iemand die er ervaring mee heeft?

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 09:57
kid1988 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:37:

Waar ik wel benieuwd naar ben, is Netflix in Edge Chromium. Volgens mij was de EdgeHTML de enige browser welke netflix in 4K ondersteunde. Nu heb ik zelf geen 4k scherm, maar is er iemand die er ervaring mee heeft?
nieuws: Edge op basis van Chromium speelt in tegenstelling tot Chrome Netflix...

Misery and hate will kill us all.

• p0linskie
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21-04 09:10
Searchbar aanpassen:
edge://settings/searchEngines?search=search

URLs:
Duck duck go: https://duckduckgo.com/?q=%s
Google: http://www.google.com/search?q=%s

• Arjen91
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23-04 12:16
Wat ik wel vervelend vind is dat je na het aanpassen van de searchengine nog steeds bing gebruikt op het home scherm. Hopen dat dat ook ooit aan te passen wordt al betwijfel ik dat.

• devil-strike
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12:17
Eerste indruk prima, en op eerste gezicht een klap sneller kwa renderen van pagina dan oude edge, plugins die ik gebruik ad block plus werkt iig prima.

Ik zou zeggen prima al voor een developer versie.

• Aad van Raamt
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 11-04 07:28
Het casten werkt ook naar behoren

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:43
Arjen91 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:54:
Wat ik wel vervelend vind is dat je na het aanpassen van de searchengine nog steeds bing gebruikt op het home scherm. Hopen dat dat ook ooit aan te passen wordt al betwijfel ik dat.
Dat was altijd al aan te passen en nu ook gewoon?

• Arjen91
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23-04 12:16
Dan zou ik graag weten hoe. Het enige wat aan te passen is voor zover ik weet is zoeken in de address bar

• MRE-Inc
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 07:56

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Iemand weet hoe je het nieuws op een nieuw tabblad of sessie in het Nederlands krijgt ? Krijg nu allemaal USA artikelen.

XBL: MRE Inc | PSN: MRE-Inc | Mixer: MRE-Inc

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 05:59
Het werkt best aardig. Boven verwachting en netjes snel.
De mobiele versie:

3x3 wijzigde deze reactie 10-04-2019 18:49 (90%)

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:47
Kan je al een startpagina instellen voor een nieuw tabblad? Dat was voor mij altijd de reden om Edge links te laten liggen.

• MRE-Inc
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 07:56

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Jaguar645 schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:48:
Daarvoor kun je edge://flags/#edge-follow-os-theme enablen. Mijn Windows staat dark ingesteld en dan gaat dat mooi mee naar de browser :)

Gebruik zelf al een tijdje de gelekte builds en die werken al prima! Syncen tussen mijn MS accounts gaat ook lekker en na het enablen van de AAD flag kan ik ook al met mijn work account inloggen. Volgens mij zag ik dat hij daarmee ook gelijk Single Sign On deed by O365/Azure Portal
Hehe, das handig idd. Heb mijn AAD account ook als profiel toegevoegd en log meteen in op de Azure Portal. Werkt zoiets overigens ook met Firefox ?

Enige wat ik nog vreemd vind is als je het account waarmee je inlogt voorzien hebt van een foto (op bv account.microsoft.com) dat deze bij mij niet bijgewerkt wordt naar de nieuwe foto die ik er vandaag neer gezet heb.

XBL: MRE Inc | PSN: MRE-Inc | Mixer: MRE-Inc

• deco1974
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23-04 15:30
Het is nu nog vrijwel alleen Chromium met een beperkt MS schilletje.. waarom zou het niet stabiel werken, aangezien Chromium al stabiel is?
Dit in tegenstelling tot de oude Edge, die in den beginne behoorlijk instabiel was.. maar die browser was dan ook from scratch nieuw ontwikkeld.
Alle Chromium features zitten er natuurlijk al in en werkten al gewoon goed, zoals casten, dev tools, etc.
Ik kijk uit naar een volledige sync met het MS account (favs, history, etc), Fluent Design, tabs opzij zetten, preview van tabs, sharen, erc...

• Gero71
3x3 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:31:
Het werkt best aardig. Boven verwachting en netjes snel.
De mobiele versie:
Waar heb je die apk vandaan? (als ik vragen mag)

Ziet er overigs uit als Edge die al lang aanwezig is in de playstore.

Gero71 wijzigde deze reactie 10-04-2019 20:10 (13%)

• deco1974
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23-04 15:30
Gero71 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:09:
[...]

Waar heb je die apk vandaan? (als ik vragen mag)

Ziet er overigs uit als Edge die al lang aanwezig is in de playstore.
Dat is het ook zo te zien.. en die draait al een tijdje op Chromium.

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 05:59
deco1974 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:44:
[...]

Dat is het ook zo te zien.. en die draait al een tijdje op Chromium.
Yes, al een tijdje.
nieuws: Microsoft brengt Edge naar Android en iOS
Voor de Android-versie gebruikt Microsoft de Blink-engine van het Chromium-project. Twee jaar geleden schreef Microsoft al dat zijn EdgeHTML-engine volledig compatibel is met Blink en WebKit.
zo nieuw is het Edge met Chromium dus niet O+

• Mastermind
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23-04 14:23
Kun je ook met backspace naar de vorige pagina? Want dan gooi ik Chrome eraf en ga voortaan Edge Chromium gebruiken.

• kid1988
Iemand al ervaringen met Netflix? Ik heb het een tijdje gebruikt, soms gaat de stream naar 1 frame per seconde. Dan moet ik even terug/vooruit spoelen om weer normale snelheid playback te krijgen.
Kan trouwens niet zien of ik ook werkelijk een 1080p stream voorgeschoteld krijg. Iemand een idee hoe meer informatie over de video stream te zien?

@Mastermind helaas, backspace is niet vorige pagina. Alt+links wel.

Met een dark theme en wat chrome extensies (dark reader) ben ik inmiddels vrijwel over. Heb firefox nog wel geinstalleerd, maar nog geen reden gehad om terug te switchen.

• joco
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23-04 17:06
De render engine was toch niet echt het probleem van Edge? (Waarom Edge niet zo veel gebruikt werd)

Persoonlijk gebruik ik Edge niet om maar 1 echte reden, geen multi user support.. en dat heeft niks met de engine te maken zo ver ik kan zien...

Dus ik snap niet echt waarom mensen nu denken dat edge veel meer gebruikt gaat worden door puur een engine verandering die voor de meeste mensen redelijk onzichtbaar is. Het ging net om de schil er om heen

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 11:14
joco schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:26:
De render engine was toch niet echt het probleem van Edge? (Waarom Edge niet zo veel gebruikt werd)

Persoonlijk gebruik ik Edge niet om maar 1 echte reden, geen multi user support.. en dat heeft niks met de engine te maken zo ver ik kan zien...

Dus ik snap niet echt waarom mensen nu denken dat edge veel meer gebruikt gaat worden door puur een engine verandering die voor de meeste mensen redelijk onzichtbaar is. Het ging net om de schil er om heen
Je kunt nu wel eenvoudig meerdere profielen aan maken en wisselen als dat hetgeen is wat je zoekt?

• Brummetje
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

kid1988 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:11:
Iemand al ervaringen met Netflix? Ik heb het een tijdje gebruikt, soms gaat de stream naar 1 frame per seconde. Dan moet ik even terug/vooruit spoelen om weer normale snelheid playback te krijgen.
Kan trouwens niet zien of ik ook werkelijk een 1080p stream voorgeschoteld krijg. Iemand een idee hoe meer informatie over de video stream te zien?

@Mastermind helaas, backspace is niet vorige pagina. Alt+links wel.

Met een dark theme en wat chrome extensies (dark reader) ben ik inmiddels vrijwel over. Heb firefox nog wel geinstalleerd, maar nog geen reden gehad om terug te switchen.

code:
1
ALT+ CTRL + SHIFT + D

In een Netflix stream geeft details over de stream zelf.

• c0burn
  • Registratie: april 2010
  • Nu online

c0burn

Feed your head

Mastermind schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:03:
Kun je ook met backspace naar de vorige pagina? Want dan gooi ik Chrome eraf en ga voortaan Edge Chromium gebruiken.
Deze plugin werkt in Chrome: https://chrome.google.com...pagacbcdloonjhbiecobagjci

Remember what the dormouse said

• Mastermind
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23-04 14:23
Klopt. Er zijn plug-ins. Maar die sturen toetsenbord data door naar een server en dat wil ik niet.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12:08
@sig69 Er staat me bij dat ik met de laatste versie van Windows en alle updates gewoon een pagina kon kiezen voor een nieuw tabblad in de huidige Edge (non-chromium) versie. Het lijkt me dus van wel, maar pin me er niet op vast.
Met de versie op het werk overigens kan dat dan weer niet.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Gero71
@Arunia wat @sig69 wil is een specifieke (zelf ingestelde) pagina openen als er een nieuw tabblad wordt geopend.
Die optie is er niet in Edge.

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Nu online

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

joco schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:26:

Het probleem met de renderengine was natuurlijk wel de schaalbaarheid naar andere platformen. Met de nieuwe renderengine is het makkelijker om een browser te maken die op "alle platformen" werkt.

Ik verwacht niet dat ineens iedereen over gaat, maar er komt langzaam beweging in de algemene tendens dat mensen wat beschermender willen zijn wat betreft hun data en niet zomaar alles bij Google willen hebben staan. Dat kan leiden tot andere keuze van browsers waarbij Edge daar 1 van kan zijn.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• joco
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23-04 17:06
Ik verwacht niet dat ineens iedereen over gaat, maar er komt langzaam beweging in de algemene tendens dat mensen wat beschermender willen zijn wat betreft hun data en niet zomaar alles bij Google willen hebben staan. Dat kan leiden tot andere keuze van browsers waarbij Edge daar 1 van kan zijn.
Dat is denk ik heel erg een "tweaker" instelling.
De meeste mensen will gewoon gemak (kijk nu eens wat mensen toch wel niet delen op de diverse sociale netwerken...)

Voor mij persoonlijk vind ik het gewoon handig, want ja ik zit prive op gmail/driver/calender/android
en zakelijk gebruiken we google suite..
Dus chrome gebruiken met 2 users/profiles, 1 prive en 1 zakelijk en direct ingelogt op de browser zelf is gewoon erg handig.

Ik heb nu edge getest en ja nu hebben ze dus ook profiles maar daar moet ik volgens mij dus inloggen eigenlijk met 2 windows accounts... die heb ik niet..

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12:08
@Gero71 Je hebt helemaal gelijk. Je kunt het wel op 2 plekken instellen. Dat is voor bij het openen van Edge en dat is als Startpagina. daar vergiste ik me inderdaad in.
Kan me overigens niet voorstellen dat het er niet in te hacken is, maar dat moet je dan ook maar willen.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Ronald_stage
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:27

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

sig69 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:35:
Kan je al een startpagina instellen voor een nieuw tabblad? Dat was voor mij altijd de reden om Edge links te laten liggen.
ik heb hiervoor momentum dashboard genomen, maar er zijn vast andere chrome extensions die zoiets doen.

edit:

https://chrome.google.com...stomize_your_new_tab_page

Ronald_stage wijzigde deze reactie 11-04-2019 13:46 (12%)

• Er!k
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13-04 18:43
Je kunt ook talen toevoegen en instellen, maar ondanks dat ik Nederlands toevoeg en Engels verwijderd, blijft de browser op Engels staan? Of is dit alleen de taal voor de spellingscontrole?
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True