Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• jordy1985
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-08-2023
dag hierbij wil ik graag een probleem met jullie delen die ik (misschien) heb opgelost maar wat ik wel erg raar vond.

ik had/heb de volgende specs:

micro atx van gigabyte
i5-3350p
760gtx 2gb
8gb ram
750w modulair voeding
asus monitor verbonden met displaykabel op mn 760gtx

alles liep ok. ik wou graag iets moois/beters.
op internet vond ik een MSI z77a-g43 + i5-3470
die heb ik gekocht en ingebouwd.
eerste keer dat ik wou opstarten deed die het, na het afsluiten wou die niet meer aan t praat.
de psu deed elke keer dat ik op de aanknop drukt tiktiktik. nadat ik de stroomstekkers eruit trek werkte het wel weer tot ik het afsluit en weer opnieuw wil starten.
na bijna alles proberen kwam ik tot de conclusie dat er iets mis was met de displaypoort/of de kabel ervan.
als ik stroomkabels aansluit en opstart met dsplaykabel werkt die. na het afsluiten doet de psu weer tikken en start die niet op.
nadat ik de displaykabel eruit trek, start die weer op. Nu heb ik geprobeerd met mn hdmi kabel en tot nu toe 20x aan en uit gedaan en geen problemen. wat kan zn displaypoort/kabel voor probleem veroorzaken? enig idee? bij mijn vorige moederbord + processor nooit problemen gehad met de kabel.

Alle reacties

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
al geprobeerd met een andere voeding?
welk merk voeding heb je?

Aan je specs te zien is de pc al een aantal jaren oud dus een voeding die aan het sterven is zou niet vreemd zijn.

zit alles aangesloten op een stopcontact met aardlek?

• jordy1985
Alles heeft goed gewerkt voordat ik de andere moederbord en processor ging kopen. De voeding zelf is 3-4 maanden oud. Met mn vorige moederbord en processor had geen problemen met de displaypoort en kabel en nu met deze wel. De displaypoort zit in de videokaart maar de moederbord laat de psu tikken en niet opstarten

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Kan zijn dat er sluyiting in de DP kabel zit. Heb je een andere DP kabel geprobeerd?

750w en modulair zegt niets over de kwaliteit van de voeding. Merk en type wel!

Overigens maar een minimale upgrade, van 3350p naar 3470.

• jordy1985
de voeding is een corsair tx750m
ja kwa processor valt de upgrade mee. het ging mij meer om de moederbord. op een normale atx heb je veel meer aansluitingen. dubbel meer sata poorten. dubbel fan aanslutingen etc

andere dp kabel ga ik straks bestellen. ik zie dat dp kabels ook in versies zijn 1.0 1.1 1.2 1.3. wat is het verstandigste?

[ Voor 22% gewijzigd door jordy1985 op 08-04-2019 18:50 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 18:10

DataGhost

iPL dev

Displayport pin 20 is vaak doorverbonden op goedkope kabels, terwijl dit niet hoort, hoogstwaarschijnlijk is dat je probleem. Die pin zorgt voor power op peripherals en dat kan van beide kanten uit. Zowel je videokaart als je monitor proberen hier power op te zetten maar geen van beide zijn berekend op het ontvangen van power hierop. Dit kan dus tot rare situaties leiden, vooral als een van beide uitstaat. Je kan proberen pin 20 af te plakken of een kabel te gebruiken die (zoals het hoort) die pin niet heeft doorverbonden aan beide kanten. Dit kan je eventueel met een multimeter meten als je het niet zeker weet.

• jordy1985
DataGhost schreef op maandag 8 april 2019 @ 18:57:
Displayport pin 20 is vaak doorverbonden op goedkope kabels, terwijl dit niet hoort, hoogstwaarschijnlijk is dat je probleem. Die pin zorgt voor power op peripherals en dat kan van beide kanten uit. Zowel je videokaart als je monitor proberen hier power op te zetten maar geen van beide zijn berekend op het ontvangen van power hierop. Dit kan dus tot rare situaties leiden, vooral als een van beide uitstaat. Je kan proberen pin 20 af te plakken of een kabel te gebruiken die (zoals het hoort) die pin niet heeft doorverbonden aan beide kanten. Dit kan je eventueel met een multimeter meten als je het niet zeker weet.
ik kijk net naar kabels maar er staat niet of ze die pin20 doorverbonden is. kan jij mij een kabel aanraden die wel geschikt is tot 20 euro kost ?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 18:10

DataGhost

iPL dev

Nee. Dat zou je echt moeten vragen aan de verkoper, of zelf doormeten met een multimeter. Je kan met je bestaande kabel gewoon proberen die pin aan een van beide kanten af te plakken met wat elektratape ofzo. Dat is wel wat priegelen, maar zou moeten werken zonder andere kabel.
Pagina: 1