(web)applicatie voor projectmanagement, tijdregistratie

Pagina: 1
Acties:
  • 383 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:33

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een applicatie waar we geen omkijken naar hebben, zal dus snel op een webapp uitdraaien, voor projectmanagement en minimaal 1 daaraan gerelateerde functionaliteit: tijdregistratie van projectmedewerkers. Momenteel heb ik vooral Trello en Asana op het oog omdat:
  • Biedt goed grafisch overzicht van status en voortgang
  • Flexibel in inrichting (ik heb ervaring met software-inrichting dus in mijn geval is het geen nadeel want dat kan het ook zijn voor sommige mensen ;) )
  • Checklists/taken
  • Grote bekende partijen waardoor er integratie met veel 3e partijen mogelijk is om functionaliteit uit te breiden
  • Duidelijke logging van alle acties gerelateerd aan een project
  • Gebruiksgemak
Ik sta uiteraard open voor andere suggesties, zeker als dat helpt met de wensen die ik nog meer heb zoals ik die hieronder ga beschrijven maar wat ik níet zoek is een veredelde spreadsheet :)

Omdat er al voor diverse zaken diverse applicaties in gebruik zijn wil ik proberen een aantal zaken te integreren. Alhoewel ik door ervaring meer voorstander ben van best-of-breed wil ik ook voorkomen dat we moeten inloggen in 20 applicaties. Dus ik zou graag in de applicatie voor project management ook direct tijd kunnen schrijven en factureren. Er zijn diverse applicaties beschikbaar zoals TimeCamp of Hourly waarmee je tijd kan registreren in Trello of Asana. En deze hebben meestal ook nog een facturatiemogelijkheid. Alleen van de opties die ik heb bekeken waarmee Trello integreert is dit niet mogelijk in een andere taal dan Engels. Dit geldt voor EverHour, Hourly, TimeCamp. Een aantal andere alternatieven lijken geen mogelijkheid voor facturatie te bieden (Toggl, Clockify, PunchTime).

Naast bovenstaande zou het ook mooi zijn als je je mensen hierin kan plannen, je een overzicht van beschikbaarheid kan krijgen en dit integreert met Outlook.

Er zijn talloze opties en combinaties en het is niet te doen om ze allemaal te bekijken maar ik heb echt de nodige tijd gezocht (enkele uren) en heb niks kunnen vinden wat bij mijn wensen past. Kosten zijn ook wel een dingetje. 5 dollar per persoon per maand is prima maar 15 dollar ofzo voor alleen tijdregistratie bijvoorbeeld is teveel. Maar een tool voor project management, tijdreg en facturatie voor 20 dollar per gebruiker is dan wel weer prima. Wie o wie heeft er suggesties voor alles in een of best of breed applicaties?

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 08-04-2019 16:53 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertvb
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-08 08:30
Het is al even geleden dat je deze vraag stelde, maar ik vroeg me af of je hiervoor uiteindelijk een oplossing hebt gevonden.

Wij gebruiken nu Asana voor projectmanagement en hebben dat gekoppeld met Everhour voor de tijdsregistratie. De integratie is super aangezien je je tijd gewoon rechtstreeks in Asana bij de taak kan registreren.

Het enige waar we nog niet echt een oplossing voor hebben is de facturatie. Binnen Everhour kun je wel facturen maken, maar dat is erg basic. Ik heb al gekeken om te werken met een van de integraties die Everhour biedt (Freshbooks, Quickbooks en Xero) maar die zijn niet echt op de Europese markt afgestemd en hebben dus nadelen op vlak van BTW, getalnotaties en dat soort dingen.

Ik ben benieuwd of jouw zoektocht uiteindelijk iets heeft opgeleverd en of dat misschien voor ons ook een oplossing kan zijn.

Bedankt!

• PrinziNL
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-08-2021
Hoi JT & leendertvb,

Ik kwam dit topic tegen via google en wilde toch even reageren. De spammerdespam is spam

[ Voor 48% gewijzigd door F_J_K op 18-02-2021 20:19 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Reclame is niet de bedoeling...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.