Hallo, ik heb een vandaag een 16 MB AGP VGA kaart in de kast gezet in plaats van een 4 MB PCI VGA kaart. Nu heb ik last van spontane reboots bij het gamen. Waar kan dat aan liggen? Voeding? BIOS settings? Ik weet het niet en hoop dat jullie me kunnen helpen. Bij voorbaat dank.
Dit instellen in je BIOS:
- AGP aperture size: 64 MB
- Fast-write: no support
- 4x support: disabled
Probeer dit even en kijk of je het dan nog hebt.
Ik heb bij de settings alleen AGP aperture size kunnen vinden en die stond al op 64 MB. Nog meer mogelijke oorzaken?Op woensdag 25 juli 2001 19:47 schreef wacko het volgende:
Dit instellen in je BIOS:
misschien kan je wat meer specs geven
Volledige specificatie met de nieuwe videokaart erbij:Op woensdag 25 juli 2001 20:40 schreef BurningSheep het volgende:
misschien kan je wat meer specs geven
Moederbord: Asus P5A 512 KB 100 Mhz
Processor: Genuine Intel Pentium 233 MMX
Harddisk: 20 Gb Western Digital 7200 rpm
Geheugen: Dimm Sdram 64 MB 100 Mhz
CD-rom: Acer 50 speed
Cooler: Ball Bearing
Diskdrive: 1,44 FDD Sony
Geluidskaart: Crystal Soundcard 16 PNP
Speakers: 80 Watt
Videokaart: STB Velocity 4400 w/TV-out 16 MB
Netwerkkaart: 10/100 Fast Ethernet Adapter
Modem: 56k
Keybord: Standaard
Muis: Chic Scrollmouse
Ik had ook spontane resets in spellen toen ik mijn PC had overgeclockt en het buiten warm werd. Als ik dan aan mijn videokaart voelde was die loeiheet. Misschen wordt jouw videokaart ook erg heet ? Probeer eens beter te koelen, en ik weet niet of je n insteekkaart direct onder je AGP hebt, anders moet je die maar es omlaag erhuizen
Mother, will they like this song?
agp zuipt meer power dan pci (toch
)
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
YupOp woensdag 25 juli 2001 22:32 schreef funkflex het volgende:
agp zuipt meer power dan pci (toch)
Probeer eens een simpel pentium of 486 coolertje op de heatsink te zetten. Te hoge temperatuur van de GPU geeft spontane reboots.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Ik denk dat je voeding het niet trekt...
probeer eens wat onnodige shit los te koppelen zoals cd-roms en geluid enzo en kijk eens of ie het dan nog heeft...
probeer eens wat onnodige shit los te koppelen zoals cd-roms en geluid enzo en kijk eens of ie het dan nog heeft...
Verwijderd
Ja hoor..
Ik denk dus dat echt effe de oude drivers in de weg zitten.
Je moet naar de safe mode booten ("Veilige Modus" tijdens het opstarten na het het BIOS scherm een partij op F8 zitten rossen tot het bootmenu komt..)
.. en in apparaatbeheer alle Display adapters die voorkomen verwijderen.
(Rechtsklik op "Mijn Computer", "Eigenschappen", "Apparaatbeheer")
Na op nieuw booten wordt de kaart opnieuw gedetecteerd en ge-installeerd.
Ik denk dus dat echt effe de oude drivers in de weg zitten.
Je moet naar de safe mode booten ("Veilige Modus" tijdens het opstarten na het het BIOS scherm een partij op F8 zitten rossen tot het bootmenu komt..)
.. en in apparaatbeheer alle Display adapters die voorkomen verwijderen.
(Rechtsklik op "Mijn Computer", "Eigenschappen", "Apparaatbeheer")
Na op nieuw booten wordt de kaart opnieuw gedetecteerd en ge-installeerd.
Nee hoor... een zelfde videokaart zal evenveel verbruiken, of hij nou pci is of AGP...Op woensdag 25 juli 2001 22:32 schreef funkflex het volgende:
agp zuipt meer power dan pci (toch)
Maar je hebt wel gelijk dat die nieuwe kaart van hem meer verbruikt dan zijn oude
Verwijderd
stb velocity.....was dat geen tnt kaartje???
en waren daar geen prob mee met de p5a-oude bios?
De Voeding test doet wonderen (3.3V agp) met mijn ouwe vga kaart asus v6800 lag mijn spanning op de 3.2V en ging mijn compu spontaan booten tijdens het gamen.
Vastlopers worden meestal veroorzaakt door drivers...
Vastlopers worden meestal veroorzaakt door drivers...
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Tuut tuut.
P5a......
Heb je toevallig een TNT/TNT2 erin zitten?
Je enige hoop is de Ali AGP driver halen http://www.ali.com.tw en de Ali AGP utility.
Agp driver installeren, rebooten, AGP utility starten en je AGP op 1x zetten. Als het dan nog niet werkt, moet je die nieuwe videokaart (helaas) aan de kant gooien.
P5a......
Heb je toevallig een TNT/TNT2 erin zitten?
Je enige hoop is de Ali AGP driver halen http://www.ali.com.tw en de Ali AGP utility.
Agp driver installeren, rebooten, AGP utility starten en je AGP op 1x zetten. Als het dan nog niet werkt, moet je die nieuwe videokaart (helaas) aan de kant gooien.
was een Riva 128.Op donderdag 26 juli 2001 04:59 schreef kyle2k het volgende:
stb velocity.....was dat geen tnt kaartje???
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Pagina: 1