[Caiway via glasvezel] Meer dan twee tv's aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPLoDa
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 11:15
Wij hebben sinds kort een glasvezel aansluiting van Caiway binnen liggen. Reëel gezien hadden we de keuzes tussen Caiway en Solcom, maar zijn wij voor de eerste gegaan. Nu lopen wij tegen het feit aan dat er maar 2 tv's kunnen worden aangesloten op de geleverde modem. Daarnaast wil Caiway maar maximaal 2 decoders leveren. Het is dus niet mogelijk om met een managed switch te werken, omdat we simpelweg maar 2 decoders kunnen verkrijgen. Daarnaast kost één extra decoder 5 euro per maand extra.

Nu is mijn vraag of hier een oplossing voor is. Caiway biedt een app aan waarop tv kan worden gekeken, maar deze app biedt geen mogelijkheid tot casten.
Ik zat er over na te denken om mijn gehele android scherm te casten naar een raspberry pi, maar heb dit top op heden nog niet voor elkaar gekregen.

Is er iemand die tegen hetzelfde probleem is aangelopen en hier een oplossing voor heeft bedacht?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ExPLoDa schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:57:
[...]

Is er iemand die tegen hetzelfde probleem is aangelopen en hier een oplossing voor heeft bedacht?
Welk probleem heb je het nou over? Het niet kunnen aansluiten van meer dan 2 TV's op de kabelaansluiting of het casten van Android naar de Raspberry Pi? Lijkt me handig als je 1 onderwerp kiest :) En in het 2e geval zou wat meer info ook niet misstaan :P

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPLoDa
Beide :) Misschien zijn er mensen die hier ook tegen aan zijn gelopen en een creatieve oplossing hebben? Ik kan toch prima twee vragen stellen? Of is dat bij tweakers wet verboden? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Bij de android playstore kun je diverse apps downen. Share screen to tv.... Via chromecast bv zou mogelijkheid zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@ExPLoDa Dan open je toch een 2e topic? En ik zit nog op meer info te wachten... :P

Wat ik wel zag is dat Caiway maar 2 televisies ondersteunt. Ik weet niet hoeveel televisies jij wilt aansluiten, maar ik vrees dat je het dus met de app zult moeten oplossen. Ziggo biedt ook TV-kijken via de browser, heeft Caiway dat ook? Wellicht dat dat nog perspectief biedt.

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 08-04-2019 19:22 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Via Android waarschijnlijk niet mogelijk, maar met de IOS app van Caiway (dan kiezen voor de Iphone versie, niet de ipad versie.) is Airplay mogelijk.

Of nog even geduld hebben, Caiway/Delta stappen over naar een ander platform voor de interactieve tv diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPLoDa
Migow schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:17:
Bij de android playstore kun je diverse apps downen. Share screen to tv.... Via chromecast bv zou mogelijkheid zijn
Ik ben hier mee bezig geweest, alleen dan met de raspberry pi variant. Ik krijg alleen de tv dan niet gevonden via raspicast. Maar dat is een vrij technisch verhaal denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPLoDa
Room42 schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:21:
@ExPLoDa Dan open je toch een 2e topic? En ik zit nog op meer info te wachten... :P

Wat ik wel zag is dat Caiway maar 2 televisies ondersteunt. Ik weet niet hoeveel televisies jij wilt aansluiten, maar ik vrees dat je het dus met de app zult moeten oplossen. Ziggo biedt ook TV-kijken via de browser, heeft Caiway dat ook? Wellicht dat dat nog perspectief biedt.
Ik wil eigenlijk twee extra tv's aansluiten (3 totaal).

Caiway heeft een plugin voor een webbrowser, maar deze wordt niet ondersteund in chrome of edge. Via een browser kijken is dus momenteel ook niet echt een optie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPLoDa
ReBr schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:39:
Via Android waarschijnlijk niet mogelijk, maar met de IOS app van Caiway (dan kiezen voor de Iphone versie, niet de ipad versie.) is Airplay mogelijk.

Of nog even geduld hebben, Caiway/Delta stappen over naar een ander platform voor de interactieve tv diensten.
Heb je hier misschien een bron voor? Ik heb helaas alleen android telefoons binnen dit huishouden :-( . Ik ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren dan...

Wil je voortaan de reacties op meerdere mensen verwerken in één post? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 09-04-2019 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Caiway biedt wel meer dan 2 decoders aan. Maar alleen in een glasvezel only gebied. In een gebied waar ook kabel (coax) ligt kun je de andere tv's met coax aansluiten.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:58
Om welk pakket gaat het? Je kan voor kabeltelevisie gewoon zelf decoders kopen.

[ Voor 53% gewijzigd door NotSoSteady op 08-04-2019 23:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 09:53

basdej

OutSystems Consultant

Ik neem aan dat je nu 2 IPTV ontvangers hebt voor je televisies via glasvezel. Caiway levert er maximaal twee inderdaad.

De andere televisies kun je via het kabelsignaal aansluiten zoals je gewend bent. Het basispakket zou ongecodeerd moeten zijn dus dat zou meteen moeten werken. Als je extra paketten hebt kan je een Smart card bestellen bij Caiway die dat signaal decodeert op de kabel.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPLoDa
True schreef op maandag 8 april 2019 @ 23:52:
Caiway biedt wel meer dan 2 decoders aan. Maar alleen in een glasvezel only gebied. In een gebied waar ook kabel (coax) ligt kun je de andere tv's met coax aansluiten.
Het is hier inderdaad glasvezel only gebied, maar ik kan echt maar maximaal 2 decoders krijgen van Caiway. Meer geven ze simpelweg gewoon niet uit helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPLoDa
NotSoSteady schreef op maandag 8 april 2019 @ 23:58:
Om welk pakket gaat het? Je kan voor kabeltelevisie gewoon zelf decoders kopen.
Glasvezel only. Er ligt hier hier ook geen kabel (buitengebied).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPLoDa
basdej schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 00:09:
Ik neem aan dat je nu 2 IPTV ontvangers hebt voor je televisies via glasvezel. Caiway levert er maximaal twee inderdaad.

De andere televisies kun je via het kabelsignaal aansluiten zoals je gewend bent. Het basispakket zou ongecodeerd moeten zijn dus dat zou meteen moeten werken. Als je extra paketten hebt kan je een Smart card bestellen bij Caiway die dat signaal decodeert op de kabel.
Dit klopt, dit bieden ze aan als er ook kabel/coax ligt, maar dat is bij ons niet het geval

Wil je voortaan de reacties op meerdere mensen verwerken in één post? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 09-04-2019 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvdheijden
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09 14:17
Ik had laatst hetzelfde probleem toen ik wat moest doen voor mijn baas zijn privé situatie.

Tv via internet is het enige waar wij op konden komen.
Anders zul je iets in de richting moeten zoeken van het casten van telefoon / tablet / computer naar tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Binnenkort gaat het hele portfolio van Caiway op de schop en kan je maximaal vier interactieve ontvangers op de glasvezel aansluiten per woning.

[ Voor 5% gewijzigd door dolopfriet op 11-04-2019 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPLoDa
dolopfriet schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:04:
Binnenkort gaat het hele portfolio van Caiway op de schop en kan je maximaal vier interactieve ontvangers op de glasvezel aansluiten per woning.
Weet iemand ongeveer wanneer dit op de planning staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Dit jaar zeker nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-09 19:27
dolopfriet schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:04:
Is live sinds 6 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPLoDa
Ik heb dit probleem nog steeds niet opgelost. Ik heb nu een managed switch besteld met igmp snooping. Nu is mijn vraag of je hier zelf een tv decoder voor kunt kopen? Of moet je specifiek dezelfde decoder gebruiken die Caiway levert (in dit geval de amino 710 of Aria genoemd). Iemand die hier misschien iets meer vanaf weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
ExPLoDa schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:13:
Ik heb dit probleem nog steeds niet opgelost. Ik heb nu een managed switch besteld met igmp snooping. Nu is mijn vraag of je hier zelf een tv decoder voor kunt kopen? Of moet je specifiek dezelfde decoder gebruiken die Caiway levert (in dit geval de amino 710 of Aria genoemd). Iemand die hier misschien iets meer vanaf weet?
Even bellen naar de sales afdeling en aangeven dat je wilt overgaan op het nieuwste pakket met 4 decoders. Een willekeurige decoder gaat niets doen voor je.
Pagina: 1