Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertlinke
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-07 16:51
Mijn vraag:
ik ben werkzaam op een school als systeembeheerder, ik ben stagaire van het ROC MN.
ik heb in het computer lokaal alle netwerk drivers geupdate voor WOL.
maar de instellingen staan nog niet goed, en om deze instellingen voor 31 PC's handmatig goed te zetten kost me een tijd.

is het nu mogelijk om de settings van de netwerk driver te exporteren naar de andere 30 PC's?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
HP Eliteone 800 G3 AIO
Windows 10 1809
Intel NIC

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
googlen.. allen maar netwerk settings voor draadloos, of printers drivers.. 8)7 niet wat ik zoek
microsoft support gebeld: jaa, dat kan wel.. maar we ondersteunen het niet, dus F U :(

alvast bedankt

Beste antwoord (via robertlinke op 08-04-2019 15:22)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Misschien heb je hier wat aan Enable Wake On LAN settings on NIC in Windows uitrollen via een GPO en gaan.

Alleen voordat je dat getest heb etc was ik al klaar geweest met die paar systemen die je moet :P 31 systemen langsgaan is binnen een uur te doen verwacht ik. Je probleem zoeken en testen duurt langer.

[ Voor 36% gewijzigd door HKLM_ op 08-04-2019 15:12 ]

Cloud ☁️

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Welke setting gaat het exact om? Je hebt het nl. over settings van een netwerkdriver, maar WOL moet ingesteld worden in de bios/uefi van een pc...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertlinke
De BIOS/UEFI is al ingesteld, het gaat er allen om de instellingen van de windows driver te exporteren zodat ik niet een dag kwijt ben aan alles handmatig lopen klikken. dingen zoals ultra low power mode enzo moeten goed staan, en dat moet in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Question Mark schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:03:
Welke setting gaat het exact om? Je hebt het nl. over settings van een netwerkdriver, maar WOL moet ingesteld worden in de bios/uefi van een pc...
Moet OOK worden ingesteld in de UEFI, Bios.
Je vraag is dus valide, maar in de device setings van de NIC in Windows moet je de optie ook aanzetten en soms power saving settings uitzetten van de NIC.

Dat is naast de instellingen in het UEFI menu.

Dat maakt dat het behoorlijk wat lastiger om dit op afstand uit te rollen zonder BIOSen te gaan uploaden naar systemen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Misschien heb je hier wat aan Enable Wake On LAN settings on NIC in Windows uitrollen via een GPO en gaan.

Alleen voordat je dat getest heb etc was ik al klaar geweest met die paar systemen die je moet :P 31 systemen langsgaan is binnen een uur te doen verwacht ik. Je probleem zoeken en testen duurt langer.

[ Voor 36% gewijzigd door HKLM_ op 08-04-2019 15:12 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertlinke
de UEFI/BIOS is al geupdate, en volledig ingesteld. dit kon wel makkelijk worden geexporteerd, dankzij HP.
de UFEI BIOS staat dus al volledig goed.

het gaat dus alleen om de windows driver settings nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
Handmatig is denk ik toch het snelste, het zijn er "maar" 30. Moet je toch in een uurtje of 2 kunnen doen.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertlinke
[
niet als dat lokaal onregelmatig bezet is, en ik dus hier een half uurtje het lokaal leeg heb, en daar een keer een half uurtje. dan ben je dus een hele dag bezig.
ja dit duurt in totaal langer, maar kan ik wel in een zitting doen, zonder dat er klassen binnenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
robertlinke schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:15:
[...]

niet als dat lokaal onregelmatig bezet is, en ik dus hier een half uurtje het lokaal leeg heb, en daar een keer een half uurtje. dan ben je dus een hele dag bezig.
ja dit duurt in totaal langer, maar kan ik wel in een zitting doen, zonder dat er klassen binnenvallen.
Hier staat nog een optie via het register.
https://www.howto-connect...n-wake-on-lan-windows-10/

Cloud ☁️

Pagina: 1