Denon avr x2500h met Jamo S608 zuilen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyBakkertje
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-05 18:15
Mijn vraag
Hallo leden, sinds een weekje ben ik in het bezit van een Denon AVR-2500X receiver en een Jamo 5.1 set. In beide S608 zuilen zit ook een woofer. Het probleem is alleen dat ik de woofer (te) erg aanwezig vind en ik kan niet vinden hoe ik dit zachter zet. Tijdens tv kijken hoor ik zeer regelmatig de woofers brommen, wat heel irritant is.

De zuilen hebben 2 + en - aansluitingen. Ik dacht zelf dat de bovenste voor de kleine speakers waren en de onderste alleen voor de woofer. Dit is helaas niet het geval. De aansluitingen zitten aan elkaar verbonden met 2 bruggetjes. Deze heb ik al eens verwijderd en alleen de bovenste aansluitingen aangesloten. Dan hoor ik alleen de bovenste tweater en de rest dus niet. De mogelijkheid is nog om ze te bi-ampen maar dan moet ik 2 extra kanalen opofferen voor dit probleem waardoor ik niet meer kan uitbreiden naar 7.1. Ook denk ik dat dit het probleem niet op lost omdat de woofer in verbinding staat met de kleine speakers in de zuil.

Ik heb er nog een losse subwoofer naast staan dus die in de zuilen zijn zelfs misschien wel overbodig. Loskoppelen van de woofers lijkt me ook weer niet nodig.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit gewoon een instelling in de receiver die ik niet kan vinden of hebben jullie misschien een andere oplossing. Het lijkt me niet dat je deze zuilen niet op gewoon 1 kanaal van een receiver/versterker kan aansluiten met garantie op het brommen van de woofer.

Alvast bedankt,
Groetjes.

Beste antwoord (via JoeyBakkertje op 30-04-2019 19:05)

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:43
Probeer anders eens bij: settings - manual setup - speaker config. De front speakers op small te zetten, eventueel bij crossover hem op 80 te zetten.

Misschien dat dat wat scheelt

Bronhttp://manuals.denon.com/AVRX2500H/NA/EN/GFNFSYcrpfrlsu.php

Lichtpuntje...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:06

Mikayu

.srt

Je zou de lage tonen wat lager kunnen zetten via de equalizer.
Of de crossover aanzetten en de subwoofer wat zachter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Brugjes gewoon laten zitten en met een enkele kabel (links en rechts) aansluiten.
Verder is mijn eerste vraag of je de boel na het aansluiten met Audissey ingeregeld hebt. Zo niet, doe dat eerst. In je boekje staat tevens hoe je de sub in moet stellen bij het inregelen (korte versie: crossover op de sub vol open, gain op half).
Na het inregelen kun je de digitale equalizer van je receiver gebruiken om de boel via de manual setting af te regelen.
Ga je echter films afspelen dan is het in eerste instantie aan te raden om de audissey setting te kiezen. Manual kan altijd nog.

Maar speel er een beetje mee en raliseer je ook dat de equalizer instelling per bron onthouden wordt (manual, audissey, LR only, etc).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyBakkertje
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-05 18:15
Bedankt The Eagle,

de set is inderdaad ingeregeld met de Audissey, maar toen was het niet muis stil in de kamer dus dat kan ik inderdaad nog eens over doen.

Er valt voor mij nog veel te leren want ik ben er nog totaal niet in thuis. Er gaat ook zoveel tijd in zitten voordat je weet hoe alles werkt enzo.

In ieder geval bedankt tot zo ver. Ik ga even lekker puzzelen. THANKS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die receiver is intern een flinke computer, dus lees jezelf vooral in in het boekje. Das ook een flinke pil. Ga dr een avondje voor zitten en er gaat een wereld voor je open.
En check http://batpigworld.com/wp/ bij hele moeilijke vragen. Die gast weet echt alles uit te leggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:43
Probeer anders eens bij: settings - manual setup - speaker config. De front speakers op small te zetten, eventueel bij crossover hem op 80 te zetten.

Misschien dat dat wat scheelt

Bronhttp://manuals.denon.com/AVRX2500H/NA/EN/GFNFSYcrpfrlsu.php

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:20

Jag

Het kan ook goed dat het probleem hoger dan 80 Hz zit, dat kan je op basis van deze beschrijving niet zeggen. Het kan niet vaak genoeg benadrukt worden; laagweergave wordt bepaalt door de ruimte resonanties. Deze geven orde grootte +/-10 dB frequentie response afwijkingen. De 1st line of defence is EQ, oftewel de automatische inregeling zoals @The Eagle voorstelde. Op small instellen kan je ook zeker proberen.

[ Voor 17% gewijzigd door Jag op 09-04-2019 00:10 ]

Pagina: 1