Vraag

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vragensteller92
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-10-2024
Goedendag,

Ik ben over een week uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek bij een groot OV-bedrijf als leerling monteur (BBL). Dit is het eerste serieuze sollicitatiegesprek na een periode van 4 jaar waarin ik werkloos ben geweest. Ik heb twee HBO-opleidingen gevolgd en allebei niet afgemaakt. Bij mijn tweede opleiding heb ik mijn propedeuse gehaald, om vervolgens een stage te gaan lopen.

De stage heb ik niet gehaald en ik ben gestopt met de opleiding, het verhaal hierachter is:
- ik had tijdens de eerste opleiding al problemen met het aankunnen van de "druk" om te presteren, ik had ook faalangst en ik voelde me totaal niet op mijn plek;
- Tijdens de tweede opleiding had ik weer dezelfde problemen, waardoor ik het tweede jaar over heb gedaan. Daarna ben ik hulp gaan zoeken, ik ben begonnen met een gesprek met de mentor, deze mentor heeft mij doorgestuurd naar de studentendecaan, ik heb vervolgens een faalangsttraining gevolgd, maar dit loste niet veel op. Vervolgens ben ik weer naar de studentendecaan gestapt en heeft deze me doorverwezen naar een gestaltetherapeut. Hier heb ik enigszins wat aan gehad, maar heeft de problemen niet geheel opgelost. Na een tijd is zij verhuisd naar het buitenland. Vervolgens heeft mijn docent gezegd dat ik nog me steeds niet "normaal gedraag" en ben ik naar de huisarts gestapt. Deze heeft doorgestuurd naar de praktijk ondersteuner GGZ. Hierbij kwam naar voren dat ik een mogelijke stoornis zou hebben, en ik ben doorgestuurd naar PsyQ.
- Bij PsyQ is ontdekt dat ik een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis heb en dat deze bij mij zwaar verankerd zit. Het moment van behandelen viel tegelijk met mijn stage.
- Doordat ik mijn stage alleen moest doen (normaal gesproken met zijn tweeën, maar ik had weinig aansluiting bij de rest van de klas), er gedacht werd door de werkvloer dat ik roddelde over collega's en dat ik niet aanvoelde dat ik de stage niet meer kon halen, is er een soort bom bij mij "ontploft". Ik kon niets meer en ik ben gestopt met de opleiding. Ik kreeg op dat moment ook te horen dat ik de persoonlijkheidsstoornis en een zware depressie had, maar op dat moment kon ik niet meer helder denken en de behandeling heeft ook maar 1 maand geduurd, ik kon het niet aan.

Het gevolg hiervan is dat ik mij vier jaar gestort heb op het helpen van anderen en alles heb ontweken wat betreft mezelf, opleidingen en werk. Ik woon als 27 jarige nog bij mijn ouders in, waarbij ik me schuldig voel dat ik geen kostgeld kan betalen, dit zou ik uiteraard wel doen als ik het kon.

Nu heb ik lang genoeg in de slachtofferrol gezeten en wil ik mij weer richten op de toekomst. Nu is mijn vraag, hoe moet ik het gat van 4 jaar uitleggen bij het sollicitatiegesprek op een positieve manier en zal ik vermelden dat ik een persoonlijkheidsstoornis heb? Is dit verplicht?

Beste antwoord (via Vragensteller92 op 09-04-2019 20:31)

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-05 13:23

Comgenie

Soms heb je dat

Als je het werk veilig kan doen, zou ik het inderdaad niet vermelden. Zoiets zal je baankans snel doen afnemen en het kan ook tegen je werken in een salaris onderhandeling.

Wat je wel eventueel kan doen is vermelden in wat voor werksfeer je het best presteert (Juist alleen, of veel samenwerken met collega's, veel verschillende dingen tegelijkertijd of juist focussen op 1 ding). Meestal heeft iedereen wel voorkeuren dus zo raar is dat niet. Probeer wel een beetje een beeld te krijgen van hoe de dagelijkse werkzaamheden daar gaan wat dat betreft. Het moet uiteindelijk ook wel een omgeving zijn waar jij je zelf prettig in voelt.

No animals were harmed in the making of this comment.

Alle reacties

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-05 13:11

Grannd

da Granndest

Je hoeft bij je sollicitatie niet te noemen dat je een persoonlijkheidsstoornis heb, of welke. Het is denk ik wel goed om aan te geven dat je vanwege persoonlijke problemen vast liep bij je opleidingen maar dat je daar inmiddels hulp bij heb gezocht. Daar kom je ook niet onderuit daar zullen ze zeker weten naar vragen.

Eerlijk gezegd denk ik dat het vooral belangrijk is dat je je behandeling weer oppakt, dat is natuurlijk super lastig gezien je oude patroon is om zaken te vermijden.
Ik vind dat er een stoornis is vastgesteld helemaal niet zo ernstig, het is wel ernstig als je er vervolgens niets mee doet. Het biedt je juist handvaten om je problemen op te pakken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
[mbr]Nick gewijzigd[/] schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:14:

Nu heb ik lang genoeg in de slachtofferrol gezeten en wil ik mij weer richten op de toekomst. Nu is mijn vraag, hoe moet ik het gat van 4 jaar uitleggen bij het sollicitatiegesprek op een positieve manier en zal ik vermelden dat ik een persoonlijkheidsstoornis heb? Is dit verplicht?
Allereerst, top dat je doorzet!
Dat kan oplossingen bieden voor bepaalde (praktische) zaken maar ook nieuwe uitdagingen en onzekerheden brengen zoals je merkt.

Wat betreft de persoonlijkheidsstoornis en het melden ervan: een werkgever mag in principe niet naar je gezondheid/ziektehistorie vragen, behalve als zaken belangrijk kunnen zijn bij de uitoefening van de beoogde functie.

Voorbeeld 1: jij wilt als internationaal vrachtwagenchauffeur aan de slag maar je lijdt aan epilepsie en nachtblindheid, oftewel, eigenlijk kun je die functie dan niet goed en veilig uitoefenen.

Voorbeeld 2: je mag aan de slag als orderpicker, een job waarbij je de hele dag moet lopen/staan/tillen, maar je hebt 2 versleten knieën. Kortom, op z'n minst niet ideaal ;)

Dus wat denk jij?
Is jouw stoornis een struikelblok voor het werk dat je wilt gaan doen, of is het iets dat bij jou en je verleden hoort maar verder weinig tot geen rol speelt bij het daadwerkelijke kunnen uitoefenen van je functie?

Dan het uitleggen van hiaat in je arbeids- en studieverleden. Wat je in ieder geval niet moet doen is liegen of dingen verzinnen! Dat is a. slecht voor je gemoedsrust en b. als je je een keer verspreekt of toch ooit vertelt wat de reden was, kan men gaan twijfelen aan je betrouwbaarheid.

Wel kun je "economisch met de waarheid" omgaan, oftewel zeggen dat dat door persoonlijke/privé-omstandigheden zo gekomen is.

Natuurlijk kan de recruiter dan zelf conclusies trekken en besluiten jou niet in te huren.
Of je treft er eentje die niet teveel naar het verleden kijkt maar ziet dat je lekker bezig en gemotiveerd bent en jou een kans wil geven :)

[ Voor 0% gewijzigd door Ardana op 08-04-2019 20:57 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brandaris01
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-04 10:00
Hoi, TS.
Mooi dat je je problemen zo aanpakt!

Een tip: Het lijkt erop dat je onder je eigen naam post. Als iemand nu jouw naam googled, komt hij onder andere dit topic tegen. En het andere topic dat je op Tweakers gezet hebt.

Die topics gaan toch wel over gevoelige dingen.

Lijkt mij niet handig dit het eerste is wat een potentiële werkgever ziet als hij jouw naam googled.
Misschien kan je een nickname verandering aanvragen? Of in ieder geval vragen of het mogelijk is om deze nick van dit topic los te koppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:39

Yucon

*broem*

Mooi om te zien dat het iig wel de juiste kant op lijkt te gaan. d:)b

Het is misschien goed om in je achterhoofd te houden dat er ook nog wel een zekere nuance is tussen alles en niets zeggen. Zoiets als dat je behoorlijk niet goed in je vel zat maar dat dat gelukkig grotendeels achter de rug is of iets dergelijks. Met helemaal niets zeggen kom je in de praktijk niet weg denk ik, maar er zijn best manier om het goed in te kleden zonder je bij voorbaat kansloos te maken.

En hey, ze weten van het gat in je cv en hebben je toch uitgenodigd. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 12:13

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik had zelf ook een gat van meerdere jaren. Opgevuld met "her en der vrijwilligers- en uitzendwerk gedaan" en verder ongespecificeerd gelaten. Niet gelogen dus, want ik heb in die tijd ook vrijwilligerswerk en uitzendwerk gedaan, maar ook zeker niet benadrukt dat ik eigenlijk 4-6 jaar geen moer kon doen omdat soms opstaan al teveel was.

Verder, eens met hierboven, je post hier onder (naar wat lijkt) je echte naam, je kan je nick hier laten veranderen, wellicht dat overwegen?

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Als jouw nick echt je eigen naam is, zou ik die inderdaad aanpassen, ook al is het een vrij gangbare naam.

Verder zou ik de term persoonlijkheidsstoornis mijden. Ernstige faalangst klinkt een stuk minder “eng”. Die term persoonlijkheidsstoornis kom je wat te vaak in verslagen van rechtszaken tegen en heeft daarom een vervelende klank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-05 14:06
De vraag is wat je wilt bereiken.

Ik ken mensen die in reïntegratie traject zitten en daar extra coaching voor krijgen (en ook subsidie het bedrijf mag zonder extra kosten stoppen met de werknemer bij ziekte). In zo'n geval kan het soms zinnig zijn om dit aan te kaarten juist ook omdat je extra hulp van het bedrijf verwacht.

Als je niks van het bedrijf verwacht zou ik er ook geen groot punt van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vragensteller92
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-10-2024
Hoi allemaal, mijn nick is niet mijn echte naam, dit heb ik, om de redenen die jullie zeggen, bewust gedaan. Ik ga denk ik proberen om de term persoonlijkheidsstoornis niet te gebruiken en het op persoonlijke omstandigheden houden zoveel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ten eerste: goed dat je vooruit wilt kijken!

De vraag die bij mij opkomt is hoeveel last je nu nog van de stoornis hebt. Komt men er vanzelf achter en gaat men dan vragen stellen?

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 08-04-2019 14:59 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 19:26
[mbr]Nick gewijzigd[/] schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:34:
Hoi allemaal, mijn nick is niet mijn echte naam, dit heb ik, om de redenen die jullie zeggen, bewust gedaan. Ik ga denk ik proberen om de term persoonlijkheidsstoornis niet te gebruiken en het op persoonlijke omstandigheden houden zoveel mogelijk.
Proberen is denk ik geen optie, als je die baan wilt mag je die term gewoon niet laten vallen. Je wilt vooruit in het leven, dat gaat niet lukken als je dat benoemt. Dat is gelijk een reden om je niet aan te nemen namelijk. Faalangst is dat veel minder, dat kan ook positief worden opgevat. Een persoonlijkheidsstoornis bevat een enorme negatieve lading.

Verder; ik vind je verhaal erg negatief geschreven, het komt niet op mij over alsof je die "slachtofferrol" volledig achter je hebt gelaten. Je verwijst erg veel naar onrecht dat jou is aangedaan. Dat lijkt mij volledig overbodig als je alleen nog vooruit kijkt ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Ardana op 08-04-2019 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-05 22:36

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik zou je (en eigenlijk iedereen) van harte de volgende training / ervaring aanbevelen: lijkt iets teveel op spam / werving
De inzichten die je hier krijgt over jezelf en wat je kunt doen, zijn grandioos. Er is voor mij in ieder geval een wereld open gegaan en weet ik dat het heel makkelijk is om te zeggen dat je iets niet kunt en in je slachtofferrol te kruipen.
Je leert ook je gevoelens (faalangst (bestaat niet) / jezelf niet goed genoeg voelen enz) te herkennen en om te buigen waardoor je krachtig en zelfverzekerd in het leven staat.

Uit je schrijven heb ik niet het idee dat je zelf erg overtuigd bent van het feit dat je een stoornis zou hebben.
Het is voor een GGD of Psyq makkelijk om iemand een label te geven, maar wat schiet je ermee op? En het helpt je verder nergens mee, het zou alleen maar een goed excuus zijn om iets niet te hoeven.

Je wil is er wel. Het lijkt mij ook niet erg als je bij een sollicitatiegesprek zou vertellen dat het een periode wat minder ging. Het gaat er vooral om waar je nu naar toe gaat. Wat je doel is.

[ Voor 27% gewijzigd door Ardana op 08-04-2019 19:09 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ursamajor schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:12:
Ik zou je (en eigenlijk iedereen) van harte de volgende training / ervaring aanbevelen: url verwijderd
De inzichten die je hier krijgt over jezelf en wat je kunt doen, zijn grandioos. Er is voor mij in ieder geval een wereld open gegaan en weet ik dat het heel makkelijk is om te zeggen dat je iets niet kunt en in je slachtofferrol te kruipen.
Je leert ook je gevoelens (faalangst (bestaat niet) / jezelf niet goed genoeg voelen enz) te herkennen en om te buigen waardoor je krachtig en zelfverzekerd in het leven staat.

Uit je schrijven heb ik niet het idee dat je zelf erg overtuigd bent van het feit dat je een stoornis zou hebben.
Het is voor een GGD of Psyq makkelijk om iemand een label te geven, maar wat schiet je ermee op? En het helpt je verder nergens mee, het zou alleen maar een goed excuus zijn om iets niet te hoeven.

Je wil is er wel. Het lijkt mij ook niet erg als je bij een sollicitatiegesprek zou vertellen dat het een periode wat minder ging. Het gaat er vooral om waar je nu naar toe gaat. Wat je doel is.
Goed plan om de professionals aan de kant te schuiven en een training beschreven met dit soort woordenbrij te gaan volgen:
En de training helpt je om nieuwe instrumenten te
ontdekken, waarmee je liefdevol en in zelfcontrole,
speels en gedisciplineerd, vrij en doelgericht,
gelukkig en optimaal presterend het succes in je
leven kunt behalen dat jij zelf kiest.
Dit soort dingen lekker aan de professionals overlaten, niet aan kwakzalvers.

[ Voor 3% gewijzigd door Ardana op 08-04-2019 19:10 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 06:31

Typhone

Who Dares Wins

FirePuma142 schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:21:
[...]

Goed plan om de professionals aan de kant te schuiven en een training beschreven met dit soort woordenbrij te gaan volgen:

[...]

Dan kijk ik even naar het andere topic waarin TS geen inkomen blijkt te hebben en dan zie ik vervolgens dit blokje:
Kosten
Zakelijk Normaal tarief € 4475,-
Professionals Korting tot € 2975,-
Particulieren Korting tot € 1675,-
Gaat hard met het spaargeld zo. Cursus lijkt me gezien de website en terminologie ook exact te voldoen aan wat jij zegt -> kwakzalverij.

nick gewijzigd
Kijk even uit als dit je echte naam is ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ardana op 08-04-2019 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:59
Nu weet ik niet precies wat jij uiteindelijk gaat doen bij dat grote OV bedrijf als leerling monteur maar er zijn tig bedrijven die schreeuwen om invulling van technische functies (machine operating, onderhoud etc) en er zijn heel wat bedrijven daaronder die:

- erg openstaan voor mensen met een 'geschiedenis' (excuses als dit negatief overkomt, dat is niet de bedoeling)
- juist hun doel ervan maken dit soort leer-/reïntegratietrajecten aan te bieden.

Als je maar gemotiveerd is er een hoop mogelijk, ook binnen jouw mogelijkheden.
Daarbij zou ik ook niet meteen al teveel privédetails prijsgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-05 22:36

Ursamajor

Astrofotograaf

FirePuma142 schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:21:
[...]
[...]
Jammer dat je zonder enige kennis deze training als kwakzalverij afschrijft. Professionals zijn opgeleid om iemand in een bepaald aantal sessies te beoordelen en een stempel te geven. Misschien ga ik hier wat kort door de bocht, maar dat heeft zo'n professional die ook die training kwam doen mij verteld.

Maar dan nog. Al heb je een persoonlijkheidsstoornis, moet dat dan je geluk gaan beperken omdat je in de overtuiging leeft dat je vanwege een stempel dingen niet kunt?

Nu je over geld begint, er zijn cursussen die het tienvoudige kosten en lang niet zo effectief zijn. Cursus vind ik een beetje een vreemd woord, want het is een middel om inzicht te krijgen, een ervaring. Maar als je er zoals jij niet voor open staat en gelijk een oordeel hebt, dan gaat het niet nee.

[ Voor 15% gewijzigd door Ursamajor op 08-04-2019 15:33 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Nee je hoeft niks te vertellen.
En ik zie dat je ook geen richting in gaat waar het wel (zou moeten) of dit soort dingen te vertellen.

Je kan natuurlijk altijd de manager een keer vertellen dat je het niet makkelijk heb gehad in het verleden,. Maar dat is aan jou hoe je denk dat je manager er in staan

Mijn managers en supervisors hebben het wel goed opgepakt toen der tijd.
Maar dat is je eigen afweging

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 08-04-2019 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 06:31

Typhone

Who Dares Wins

Ursamajor schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:30:
[...]
Maar als je er zoals jij niet voor open staat en gelijk een oordeel hebt, dan gaat het niet nee.
Je hoeft er toch niet voor open te staan? Als iets bewezen effectief is dan is het een leermiddel tot je nemen en het werkt. Als je ergens voor open moet staan dan zit er (minimaal) een deel placebo effect in. Of de TS daarmee geholpen is is maar zeer de vraag. Daarbij zie ik nul komma nul erkende keurmerken terugkomen bij die site.

Overigens als de TS op gesprek mag dan zou ik het juist sterk vinden om dat gat van 4 jaar wel toe te lichten. Vroeg of laat komt zoiets er altijd uit en dat kan alleen maar averechts werken. Een eerlijke werkgever gaat je echt wel een kans geven.

[ Voor 18% gewijzigd door Typhone op 08-04-2019 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ursamajor schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:30:
[...]

Jammer dat je zonder enige kennis deze training als kwakzalverij afschrijft. Professionals zijn opgeleid om iemand in een bepaald aantal sessies te beoordelen en een stempel te geven. Misschien ga ik hier wat kort door de bocht, maar dat heeft zo'n professional die ook die training kwam doen mij verteld.
Ik zie dat je zonder enige kennis professionals afschrijft, vlak nadat je mij verwijt hetzelfde te doen voor de gelinkte training. De aanname dat ik geen enkele kennis heb vind ik zo mogelijk nog mooier. Wellicht is het mijn vakgebied. Dat is het overigens niet, maar het gemak waarmee je iets terzijde schuift als het niet past is genoteerd.
Maar dan nog. Al heb je een persoonlijkheidsstoornis, moet dat dan je geluk gaan beperken omdat je in de overtuiging leeft dat je vanwege een stempel dingen niet kunt?
Nee, dat zegt ook helemaal niemand. Er zijn heel veel manieren om je geluk te vinden van groot tot klein; werk vinden en daardoor een eigen woonruimte kunnen betrekken bijvoorbeeld. Of een ijsje eten in de zon. Een stukje wandelen met of zonder hond. Nog even snoozen als de wekker gaat.
Nu je over geld begint, er zijn cursussen die het tienvoudige kosten en lang niet zo effectief zijn. Cursus vind ik een beetje een vreemd woord, want het is een middel om inzicht te krijgen, een ervaring. Maar als je er zoals jij niet voor open staat en gelijk een oordeel hebt, dan gaat het niet nee.
Je verzint de argumenten waar je bij staat.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:40

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ik heb ook je eerste topic gelezen (over het huren zonder inkomen), goed om te zien dat je dingen op wilt pakken en ook een sollicitatie hebt gepland. Heb je in al die jaren wel tijd gestoken in andere dingen organiseren oid, bijvoorbeeld dingen organiseren voor een (sport)vereniging? Zet dat dan iig op je cv, zo wordt het gat al kleiner, en vrijwilligerswerk staat altijd goed. Verder gaan ze sowieso vragen wat je die tijd (niet) hebt gedaan. Je kunt vertellen dat je door faalangst (geen "persoonlijkheidsstoornis") problemen kreeg met de opleiding. GGZ ed sowieso niet noemen (en zou ik persoonlijk ook zelf niet al te veel meer over piekeren). Dat je wel hbo hebt gedaan, al dan niet afgerond, geeft iig een denkniveau aan, dus dat is positief. En verder kun je uitleggen dat je vervolgens in die tijd ook aan de faalangst hebt gewerkt en daarom ook nu graag weer aan de slag zou gaan. Veel succes iig, je bent nu al beter af dan gisteren puur door je inzet!

[ Voor 8% gewijzigd door i7x op 08-04-2019 17:02 ]

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Goed dat je het aanpakt! Wat houdt jouw huidige beeld op dit moment in, heb je nog veel last van je stoornis? Wanneer dit jouw werk zou kunnen beïnvloeden moet je het wel aangeven, maar als het totaal geen invloed gaat hebben dan hoeft dit dus totaal niet. Ik geef zelf mijn autisme ook niet aan, al weet op mijn huidige werk wel iedereen het, maar dat krijgen ze pas te weten als ze me kennen. Daardoor voorkom je dat mensen van te voren met een gekleurde bril naar je kijken en mogelijk deuren sluiten die anders wel gewoon open waren.

Uiteindelijk gaat het dus om wat je zelf kan en wil. Kan jij die job gewoon voltooien zonder problemen? Dan gewoon ervoor gaan. Wordt er gevraagd naar dat gat in je CV, simpelweg aangeven dat je wat persoonlijke problemen had is genoeg. En anders kan je aangeven dat je aan je eigen ontwikkeling hebt gewerkt, hoewel dat waarschijnlijk een wedervraag krijgt. Als je zoals hierboven vermeld wat kleinere dingen hebt gedaan kan je dat prima vermelden. Al is het moderator op een internetforum voor bomenplanters of wat dan ook. Zorg dat het iets is waar je trots over kan vertellen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:38
Had je dan niet beter een random nickname kunnen nemen? Er is vast iemand met die naam die je nu hebt. Wordt op haar naam gezocht... komen ze hier.

Wel goed dat je met jezelf aan het werk bent en er zo eerlijk over praat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Jaer schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:42:
Had je dan niet beter een random nickname kunnen nemen? Er is vast iemand met die naam die je nu hebt. Wordt op haar naam gezocht... komen ze hier.
Dit dus... Er zijn meerdere mensen met die naam, dus beter een nickchange aanvragen naar iets algemeners (dus geen voor- en achternaam) dan anderen, onbedoeld, in problemen te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:38
Snel je nickname aangepast, respect again. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 12:13

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik heb een aantal berichten aangepast om de naam van TS eruit te halen.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-05 13:23

Comgenie

Soms heb je dat

Als je het werk veilig kan doen, zou ik het inderdaad niet vermelden. Zoiets zal je baankans snel doen afnemen en het kan ook tegen je werken in een salaris onderhandeling.

Wat je wel eventueel kan doen is vermelden in wat voor werksfeer je het best presteert (Juist alleen, of veel samenwerken met collega's, veel verschillende dingen tegelijkertijd of juist focussen op 1 ding). Meestal heeft iedereen wel voorkeuren dus zo raar is dat niet. Probeer wel een beetje een beeld te krijgen van hoe de dagelijkse werkzaamheden daar gaan wat dat betreft. Het moet uiteindelijk ook wel een omgeving zijn waar jij je zelf prettig in voelt.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

Heb je contact met UWV over je integratiekansen? Wellicht is er een optie om aan de slag te gaan waarbij de werkgever een stuk minder aan sociale lasten hoeft te betalen zodat de drempel een stuk lager is om het met je aan te durven.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1