Toon posts:

Hoe de juiste internetprovider kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allen,

Ik krijg binnenkort de sleutels van mijn nieuwe woning, spannend allemaal.
Echter hoe kies ik de juiste internet provider?

Ziggo had ik hiervoor, prima ervaring mee.
Maar is dat ook zo in Amstelveen bijvoorbeeld? Is zo iets te testen?

Ik heb naar x websites gekeken, postcode check en kan met KPN 200 Mbit halen en Ziggo 400 Mbit.
Maar mij gaat het ook om de kwaliteit en niet ver van de internet/zendmast te staan.

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat noem je "kwaliteit"? Nogal subjectief want als je graag NPO1 kijkt, ben je beter af bij Ziggo misschien.

Verder is het misschien handig om je budget en eisen te posten? Want voor 1 PC en 1 Netflix-abbo, heb je "waarschijnlijk" helemaal geen 400Mbit nodig.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Bekijk eerst de mogelijke snelheden op het adres.

Toen ik verhuisde had ik een sterke voorkeur voor KPN en een afkeer tegen Ziggo. Het bleek dat ik een woning had gevonden in een klein dorpje in Brabant waar KPN weinig had geïnvesteerd in het netwerk. Maximale snelheid was 8 Mbit/s. De enige optie voor snel internet was helaas Ziggo.

Ik vind KPN (Koper of Glas) beter dan Ziggo omdat over het algemeen het netwerk betrouwbaarder is en de hardware beter presteert. De Horyzonbox (Media XXL Box?) is een draak van een product. Onzettend trage interface.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Verwijderd schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:09:
...
Maar mij gaat het ook om de kwaliteit en niet ver van de internet/zendmast te staan.
Deze opmerking snap ik ff niet. :?
Wat bedoel je daar mee? Want 'het internet' is nooit ver/altijd ver.

Een abonnement in je woning, bekabeld via een inkomende verbinding via coaxkabel, glasvezel of DSL, staat los van een eventueel xG ontvangst van je mobiele devices/abo.

En, zoals anderen al aangeven, wat versta jij onder 'kwaliteit'? Zo direct mogelijke verbinding naar de AMS-IX? Korte PING tijden? Een goed en energiezuinig modem/tv-box? Een goede uploadsnelheid? enzovoorts...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:12:
Wat noem je "kwaliteit"? Nogal subjectief want als je graag NPO1 kijkt, ben je beter af bij Ziggo misschien.

Verder is het misschien handig om je budget en eisen te posten? Want voor 1 PC en 1 Netflix-abbo, heb je "waarschijnlijk" helemaal geen 400Mbit nodig.
Dank voor uw reactie, wat middelmatig-gamen, zeker wat uren Netflix.
En wat normale zaken, Facebook, Internetten, mailen etc.

Ik hoef zeker geen 400 Mbit, dacht eerder aan 200 tussenin een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ehtweak schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:44:
[...]

Een abonnement in je woning, bekabeld via een inkomende verbinding via coaxkabel, glasvezel of DSL, staat los van een eventueel xG ontvangst van je mobiele devices/abo.

En, zoals anderen al aangeven, wat versta jij onder 'kwaliteit'? Zo direct mogelijke verbinding naar de AMS-IX? Korte PING tijden? Een goed en energiezuinig modem/tv-box? enzovoorts...
Met kwaliteit bedoel ik dus een stabiele verbinding, een die niet telkens weg valt.
En zeker ook een korte ping tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ehtweak schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:44:
[...]

En, zoals anderen al aangeven, wat versta jij onder 'kwaliteit'? Zo direct mogelijke verbinding naar de AMS-IX? Korte PING tijden? Een goed en energiezuinig modem/tv-box? Een goede uploadsnelheid? enzovoorts...
Ik ging hier kijken: https://www.providercheck.nl/
En dan zie ik: "Jouw afstand tot het
verbindingspunt is: 3xxx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gertjuhjan schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:20:
Bekijk eerst de mogelijke snelheden op het adres.

Toen ik verhuisde had ik een sterke voorkeur voor KPN en een afkeer tegen Ziggo. Het bleek dat ik een woning had gevonden in een klein dorpje in Brabant waar KPN weinig had geïnvesteerd in het netwerk. Maximale snelheid was 8 Mbit/s. De enige optie voor snel internet was helaas Ziggo.

Ik vind KPN (Koper of Glas) beter dan Ziggo omdat over het algemeen het netwerk betrouwbaarder is en de hardware beter presteert. De Horyzonbox (Media XXL Box?) is een draak van een product. Onzettend trage interface.
Hoe kan ik inzien of x provider in een gebied heeft geinvesteerd?

Wil je voortaan reacties in één post verwerken? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 08-04-2019 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Als ik de postcode invul op de onderstaande link, zie ik onder de filters de mogelijkheden die ik heb:
https://www.internetpostcodecheck.nl/

Bij mij staat nu: ADSL 12 Mb/s, Kabel 400 Mb/s, Glasvezel X

Laat je dan niet bij de producten daar onder in de war brengen. Daar staat bij mij hogere snelheden. Maar dat is dan de TOT snelheid van het pakket.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:47:
[...]

Hoe kan ik inzien of x provider in een gebied heeft geinvesteerd?
Verwijderd schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:47:
[...]

Ik ging hier kijken: https://www.providercheck.nl/
En dan zie ik: "Jouw afstand tot het
verbindingspunt is: 3xxx"
Verwijderd schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:45:
[...]

Met kwaliteit bedoel ik dus een stabiele verbinding, een die niet telkens weg valt.
En zeker ook een korte ping tijd.
Verwijderd schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:44:
[...]

Dank voor uw reactie, wat middelmatig-gamen, zeker wat uren Netflix.
En wat normale zaken, Facebook, Internetten, mailen etc.

Ik hoef zeker geen 400 Mbit, dacht eerder aan 200 tussenin een beetje?
Graag 1 post per keer, ipv meerdere onder elkaar. Je kunt na het plaatsen altijd je bericht nog bewerken door op de edit knop te drukken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1