Vraag

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-11 23:15
Ik zoek een?
Android telefoon, het liefst zo dicht mogelijk tegen stock os aan

Wat is je budget?
Zo min mogelijk, maximaal 250 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Whatsapp, email, browsen, af en toe een spelletje

Wat heb je zelf al gevonden?
Huawai Mate 2 lite, pocophone f1, maar deze zijn niet leidend, ze hebben allebei ook geen stock android

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zoek een telefoon, met het liefste usb-c (ik heb het idee dat deze connector iets minder fragiel is. Daarnaast zou ik graag een lange accuduur hebben. Op moment heb ik een S7 edge, ik ben tevreden met de snelheid. Het liefst zou ik een telefoon hebben die wel met snel mobiel internet overweg kan. Een camera vind ik niet belangrijk, aangezien ik het liefst op stap ga met mijn D500, en de telefoon camera alleen gebruik om briefjes/notities te fotograferen.

Android one lijkt me perfect, maar volgens mij zijn dit wel een stuk tragere toestellen?

Mocht stock android niet mogelijk zijn is dat geen ramp, ik gebruik al jaren Nova Launcher Prime.

Een custom rom is eventueel een optie, maar de vraag is; zijn deze soepel/bugvrij genoeg? Ik ben software developer van beroep, en test met regelmaat apps op mijn eigen telefoon, maar ik heb geen zin om continu mijn telefoon te moeten fixen omdat er een berichtje iod niet goed doorkomt.

Ik hoop dat ik zo genoeg informatie heb gegeven.

Kortom, de telefoon moet:

- Een goede batterij hebben
- Een redelijk scherm hebben
- Niet langzamer zijn dan mijn S7 edge (maar hoe sneller hoe beter, al realiseer ik me dat ik een klein budget heb)
- Een goed bereik hebben met 4G, en een snelle verbinding hebben (ik haal ongeveer 110 mbps op mijn S7 edge, dit lijkt voldoende)
- Het liefste USB-C
- Android stock, als dat kan, is geen harde eis.
- Degelijk zijn

Beste antwoord (via Falqoon op 09-04-2019 10:43)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Falqoon schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:40:
Ik heb nog niemand de Pocophone F1 zien aanraden, is dit omdat het toch niet zo'n goed toestel is, of omdat hij wat boven mijn aangegeven budget ligt? Deze is namelijk redelijk voordelig aan te schaffen icm een abonnement.
Is inderdaad een goede optie, mits je kunt wennen aan MIUI.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Alle reacties

• Hermod
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-11 09:14
zonder veel opzoekwerk, denk ik bij dergelijk budget en omschrijving direct aan Mi A2 (al dan niet de 'lite' versie)

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Mi A2 inderdaad, door de USB-C eis.
Mocht je stock Android laten vallen, kijk eens naar Redmi 7.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:40
Ik zou vooral even hier kijken:
reviews: Android One-telefoons rond 200 euro

Nokia heeft een goede update-reputatie. Een nieuwste variant van de 7 (7 plus?) past binnen je budget.

[ Voor 24% gewijzigd door bas-r op 08-04-2019 13:02 ]

• Waywaith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-08 13:22

Waywaith

Tja

Moto g7 (plus)

heb zelf de plus, zeer tevreden.

-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."

• Falqoon
Ik heb nog niemand de Pocophone F1 zien aanraden, is dit omdat het toch niet zo'n goed toestel is, of omdat hij wat boven mijn aangegeven budget ligt? Deze is namelijk redelijk voordelig aan te schaffen icm een abonnement.

• ChinaGeek
Omdat je die zelf al had gevonden, maar min of meer afwijst.

[ Voor 6% gewijzigd door ChinaGeek op 08-04-2019 15:28 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Is inderdaad een goede optie, mits je kunt wennen aan MIUI.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-11 11:15
Als je dicht bij stock wil blijven, zou ik juist niet naar Huawei of Pocophone gaan.
Dan zou ik het eerder in de richting van Nokia of Motorola zoeken.

• Falqoon
In de ideale wereld zou ik een stock android willen, als ik daarvoor te veel performance moet inleveren vind ik dat zonde. Op het moment heb ik ook een S7 edge, en die is ook alles behalve stock. Echter met Nova Launcher Prime vind ik het wel te doen, en daar ben ik al jaren lang gewend aan.

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:18
Pocophone is een top toestel in combinatie met Lineage os 16. Wil je een stock toestel, Nokia is erg goed bezig.

Huidige Pc

• Falqoon
Is het nog het wachten waard op de F2, of zal dit te lang duren?

• ChinaGeek
Daar is nog niks over bekend. Ik zou er niet op wachten iig.

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 01:35

Tahref

God bless you

Als ik met jouw eisen en met 10 minuten onderzoek een lijstje zou moeten maken is het:

1.poco
2.nokia 7 plus
3.redmi note 7

• Audiowaste
Overigens valt de Pocophone sowieso af, die ligt ver buiten zijn maximale budget.
Ik zou dat eerder kijken voor de Nokia 7 plus.

• ChinaGeek
Audiowaste schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:24:
Overigens valt de Pocophone sowieso af, die ligt ver buiten zijn maximale budget.
Ver buiten is wat overdreven, er zijn wel wat acties te vinden waarbij je iig in de buurt van zijn max budget komt.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ben je er wel bewust van dat je chinese hardware koopt bij zowel Nokia als Xiaomi. Deze staan erom bekend dat ze jouw data versturen naar China. Alleen jij kunt bepalen of dat voor jou bezwarend is.

Bijvoorbeeld: nieuws: 'Nokia 7 Plus stuurde persoonlijke data naar Chinees staatsbedrijf'
offtopic:
Ikzelf heb er in januari, toen ik voor dezelfde keus stond, gekozen mijn budget op te hogen naar 350 en heb een Samsung s9 gehaald

[ Voor 47% gewijzigd door eL_Jay op 09-04-2019 09:12 ]

• ChinaGeek
eL_Jay schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:10:
Ben je er wel bewust van dat je chinese hardware koopt bij zowel Nokia als Xiaomi. Deze staan erom bekend dat ze jouw data versturen naar China. Alleen jij kunt bepalen of dat voor jou bezwarend is.

Bijvoorbeeld: nieuws: 'Nokia 7 Plus stuurde persoonlijke data naar Chinees staatsbedrijf'
offtopic:
Ikzelf heb er in januari, toen ik voor dezelfde keus stond, gekozen mijn budget op te hogen naar 350 en heb een Samsung s9 gehaald
En die S9 bestaat niet uit Chinese hardware? }:O

• Audiowaste
eL_Jay schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:10:
Huawei, Samsung, Xiaomi, LG etc. zijn allemaal Aziatische bedrijven, dan blijft er nog maar bitterweinig over wat je kan kopen.
Overigens is Nokia geen Chinees bedrijf maar gewoon Fins, al heb ik wel een vermoeden dat je doelt naar het feit dat Nokia van één model (Nokia 7 Plus) gebruikersdata naar China stuurde. Dit had ermee te maken dat toestellen die in China verkocht worden, op een server daar geactiveerd moeten worden. Overigens kun je van vrijwel alle Nokia modellen de broncode inzien, daar doen ze niet heel geheimzinnig over.

• Falqoon
Audiowaste schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:24:
Wanneer je de 128gb versie neemt icm met een abonnement, betaal ik 10 euro toestelkosten per maand zonder bijbetaling. Dan komt hij uit op 240 euro.

• Falqoon
Zojuist de Pocophone F1 128gb besteld, voor dus in totaal 240 euro bij mobiel.nl

Dank, ik hoop dat hij bevalt! Ik heb hem vanavond nog.

• eL_Jay
ChinaGeek schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:15:
[...]

En die S9 bestaat niet uit Chinese hardware? }:O
offtopic:
Verschil is dat Samsung een bedrijf is dat haar zetel heeft in Zuid Korea. Daar is nog iets van onafhankelijke rechtspraak. Als Xi morgen vind dat alle Chinese fabrikanten non stop alle data (Mic, cam, GPS etc.) moeten uitlezen en doorsturen naar Chinese servers, dan kan je daar niets tegen doen. In Korea, USA, EU of Japan kan je een rechtszaak starten en dan staat de uitkomst daarvan nog niet vast. I.t.t. China.
als het goed is staat er geen data van mijn telefoon op Chinese servers i.t.t. bij Xiaomi en Nokia.

• Audiowaste
eL_Jay schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:53:
[...]
offtopic:
Verschil is dat Samsung een bedrijf is dat haar zetel heeft in Zuid Korea. Daar is nog iets van onafhankelijke rechtspraak. Als Xi morgen vind dat alle Chinese fabrikanten non stop alle data (Mic, cam, GPS etc.) moeten uitlezen en doorsturen naar Chinese servers, dan kan je daar niets tegen doen. In Korea, USA, EU of Japan kan je een rechtszaak starten en dan staat de uitkomst daarvan nog niet vast. I.t.t. China.
als het goed is staat er geen data van mijn telefoon op Chinese servers i.t.t. bij Xiaomi en Nokia.
Ik denk dat het verstandig is om heel snel uit je Samsung bubbel te komen.
Deze krijg je er alvast gratis bij: https://www.theregister.c..._messages_app_photo_leak/

En nogmaals, je rekt wederom het nieuwsbericht over Nokia helemaal uit zijn verband. Nokia is gewoon een EU bedrijf, in tegenstelling tot Samsung. Daarnaast waren alleen de user data van de Nokia 7 plus verkocht in China verstuurt naar Chinese servers.

[ Voor 13% gewijzigd door Audiowaste op 09-04-2019 12:02 ]

• ChinaGeek
Audiowaste schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:00:
[...]

Ik denk dat het verstandig is om heel snel uit je Samsung bubbel te komen.
Deze krijg je er alvast gratis bij: https://www.theregister.c..._messages_app_photo_leak/

En nogmaals, je rekt wederom het nieuwsbericht over Nokia helemaal uit zijn verband. Nokia is gewoon een EU bedrijf, in tegenstelling tot Samsung. Daarnaast waren alleen de user data van de Nokia 7 plus verkocht in China verstuurt naar Chinese servers.
Ho ho.
Hij gaat gewoon een zaak aanspannen tegen Samsung, dat kan daar gewoon.

• eL_Jay
ChinaGeek schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:04:
[...]

Ho ho.
Hij gaat gewoon een zaak aanspannen tegen Samsung, dat kan daar gewoon.
offtopic:
Precies, als mijn foto's op straat liggen klaag ik Samsung aan. Xiaomi ZTE Huawei of HMD aanklagen heeft geen nut aangezien die onder Chinese rechtspraak vallen. met een beetje mazzel haak ik dan in op een Claas action

[ Voor 7% gewijzigd door eL_Jay op 09-04-2019 13:16 ]

Pagina: 1