Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor buiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• J0ris92
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb weer een vraag over wat ik het beste kan aankopen, ditmaal betreft het een laptop aangezien mijn 8j oude HP het heeft begeven.

Wat ga je met je laptop doen?
Niet veel speciaals, de bedoeling is vooral om nu met het aankomende goede weer buiten te zitten. Waarvoor de laptop moet dienen is in de eerste plaats tekstverwerking en ook nog wat netflix/twitch/... kijken.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik wil gewoon windows blijven gebruiken, zeker niet gamen, ook geen video's of foto's bewerken.

Wat is je budget?
Budget rond de €700 (is hetzelfde als de basislaptop van de best buy guide) mag op zich zelfs iets duurder uitvallen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ik ben inderdaad wel van plan om de laptop veel mee te nemen.
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik ben dus vooral op zoek naar een laptop met een goed scherm en de rest mag allemaal wat minder zijn (wel SSD want daar kan ik niet meer zonder), ik had al de best buy guide gelezen, maar daar las ik telkens wel dat de schermen een matte coating hadden, maar Bv. bij de Medion S6445-i5-512F8 "maximale helderheid is 267cd/m². Dat is niet heel helder, maar wel gebruikelijk in deze prijsklasse." Nu was ik ook al in de pricewatch aan het kijken, maar ik vond daar geen filters voor helderheid of contrast. Daarna via de zoekfunctie op deze thread uitgekomen Chris_147 in "Laptop met helder beeld die buiten te gebruiken is"
maar topicstarter had best wel hoge eisen ivm nits, met 300 zal ik wel al tevreden zijn hoop ik (maar het rare is dat de link in 1 van de antwoorden, de maximale nits 209 is 8)7 ), maar goed ik hoop dat er hier misschien mensen zijn die suggesties hebben?

Alle reacties

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
De Asus Zenbook modellen hebben vaak een hoge helderheid, zie bv deze review:
reviews: Asus ZenBook UX430UA - Snel en stil voor een scherpe prijs

Daar staat trouwens bij "De maximale helderheid is voldoende om bij daglicht te kunnen werken, al moet je niet met de laptop in de volle zon gaan zitten."

Verder heeft de Microsoft Surface Go een helderheid van 431:
reviews: Microsoft Surface Go - Scherp geprijsde Surface charmeert

Misschien is dat een idee?