Receiver met actieve speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 22:04
Ik ga binnenkort mijn geleende passieve speakers terugbrengen naar de eigenaar. Ik ga hiervoor in de plaats mijn oude 2.0 actieve speakerset neerzetten, echter weet ik niet hoe ik deze kan verbinden aan mijn receiver (Denon AVR-X1200W).

Ik wil graag mijn draadloze connectiviteit behouden. Momenteel is mijn receiver de basis waarop mijn Chromecast en speakers aangesloten zijn en ik kan dit alles via enkel mijn telefoon en dedicated Denon app besturen.

Is het mogelijk dat ik diezelfde connectiviteit behoud in combinatie met deze versterker en de actieve speakers?

Ik kan volgens mij de headphone jack gebruiken, maar ik weet niet of dat de bedoeling is met actieve speakers.

Ik hoor graag of iemand hier en oplossing voor heeft!

Beste antwoord (via Belecthor op 09-04-2019 19:26)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:22

FeaR

In GoT we trust

De Pre-Out van de AVR-X1200 zijn voor Zone 2 en hebben minder opties en mogelijkheden dan een normale Pre-Out. Op de lagere modellen receivers zie je dit vooral in het feit dat Zone 2 alleen analoge ingangen en netwerk/USB doet. Modelletje hoger en er wordt ook S/PDIF gedaan waar de hoogste modellen een HDMI Out voor een extra zone hebben. Indien je deze ingangen/functionaliteit nodig hebt dan zou je een set High naar Low Level Converters moeten halen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Idealiter sluit je ze aan op een pre-out, maar op de hoofdtelefoon aansluiting moet ook kunnen.

[ Voor 68% gewijzigd door frickY op 07-04-2019 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Pre-out met een verloopje naar de 3,5mm van je active speakers.

Hoofdtelefoon is irritant omdat je receiver volumeregeling daar invloed op heeft maar werkt ook gewoon.

[ Voor 6% gewijzigd door PalingDrone op 08-04-2019 02:26 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De Pre-Out van de AVR-X1200 zijn voor Zone 2 en hebben minder opties en mogelijkheden dan een normale Pre-Out. Op de lagere modellen receivers zie je dit vooral in het feit dat Zone 2 alleen analoge ingangen en netwerk/USB doet. Modelletje hoger en er wordt ook S/PDIF gedaan waar de hoogste modellen een HDMI Out voor een extra zone hebben. Indien je deze ingangen/functionaliteit nodig hebt dan zou je een set High naar Low Level Converters moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Oke, dit zou dus moeten werken met RCA/3.5mm jack (zoals deze) en dan hierin de jack van de speakers? Ik heb Zone-2 van de pre-out bekeken, maar ik weet niet of het nou zo heel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Nee high low convertor kopen zoals
@FeaR al aanraadde. Dat werkt toch het beste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
Oke, maar waar haal ik zoiets en hoe werkt dat? Google biedt weinig soelaas en noemt vooral opties voor in de auto.

Zou iemand dat kunnen uitleggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je ziet die low level converters vaak gebruikt worden in de wereld van auto audio. Dr zit vast wel een winkel bij je in de buurt die dat verkoopt :)
En hoe dat werkt: die zet je simpelweg tussen je speakeruitgang en je actieve speakers :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Dus de 3.5mm jack van de actieve speakers gaan in de high/low level converter en deze gaan vervolgens in de reguliere ingang van de versterker? Of moet deze vervolgens beslist in de pre-out? Er zijn een flink aantal converters met verschillende ingangen lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Belecthor schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:20:
Dus de 3.5mm jack van de actieve speakers gaan in de high/low level converter en deze gaan vervolgens in de reguliere ingang van de versterker? Of moet deze vervolgens beslist in de pre-out? Er zijn een flink aantal converters met verschillende ingangen lijkt het.
Het is overzichtelijk. deze kopen. 15euro, gratis verzending. Die convertor heeft gewoon rca uitgangen. Dus vandaar je actieve speaker set in. Als die alleen maar een 3,5mm connector heeft, dan met het verloopje wat je eerder linkte (of je besteld er één mee op amazon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Oke en werkt deze dan op de reguliere aansluiting of moet deze op de pre-out?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Belecthor schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:56:
Oke en werkt deze dan op de reguliere aansluiting of moet deze op de pre-out?
Vergeet de Pre-Out, die ga je niet gebruiken. De vier dunne kabels van de converter sluit je aan op de speaker uitgangen op de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Veel succes met deze in de pre out krijgen :+

Het heet niet voor niks een high (speaker niveau) naar low (lijn niveau) convertor he? Een beetje zelf moeite doen is aan te raden en zelfs gewenst. Het staat gewoon letterlijk vermeld op de pagina die ik voor je heb uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
FeaR schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:05:
[...]

Vergeet de Pre-Out, die ga je niet gebruiken. De vier dunne kabels van de converter sluit je aan op de speaker uitgangen op de receiver.
Top! Thx
Pagina: 1