Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming PC advies gevraagd 1000,--

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MaartenSlob
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-10 09:29
Na meerdere desktops vroeger en laatste jaren een 2 tal laptops nu een desktop. Gekozen voor AMD ivm toekomstbestendigheid. En voor een ryzen 7 ipv 5 omdat ik ook nog wat videobewerking doe en dus wat extra cores. Vega kaart omdat ik de weg kwijt raak bij alle soorten geforce kaarten en vanwege AMD processor. Eerste keer volledig zelf bouw. Wel al vele jaren ervaring met computers en onderdelen plaatsen / vervangen. Advies welkom!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 314,23€ 314,23
1MSI X470 Gaming Pro€ 125,-€ 125,-
1Asus ROG Strix RX VEGA64 OC edition 8GB€ 438,-€ 438,-
1Kingston HyperX Predator HX440C19PB3/8€ 99,53€ 99,53
1Seasonic M12II Evo 620W€ 65,99€ 65,99
1Samsung 970 Evo Plus 500GB€ 115,95€ 115,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.158,70

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en videobewerking (premiere). Deels CAD programmas

Wat mag het systeem gaan kosten?
1000,-- (excl. Randapparatuuur maar ik zit nog boven budget....)

Ga je overklokken?
Nooit gedaan. Wellicht in de toekomst.

Wat verwacht je van ons?[i]
Een check op compleetheid, advies voor zoveel toekomstbestendigheid, gaan alle componenten goed samenwerken, valt er nog wat te bezuinigen? Ook gewoon benieuwd naar jullie advies!

Beste antwoord (via MaartenSlob op 08-04-2019 22:22)

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 10:25
trixie24 schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:29:
Er wordt advies gegeven zonder dat we weten welke resolutie en aantal hz het beeldschem is...!?

Welke resolutie/hz is je monitor?
Welke games?
Welke resolutie is het beeldmateriaal dat je bewerkt?
Dit is inderdaad belangrijk voor de afstelling van de pc, dus vanuit mij ook de vraag aan TS om deze info te verstrekken.
Uszka schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:08:
Geen beste samenstelling. Cpu en moederbord oké maar daarna begint de ellende.
Vega 64 moet je niet willen sinds een RTX 2060 net zo snel is voor een lagere prijs en een veel lager verbruik heeft. Maar ook die zou ik lekker links laten liggen want redelijk traag voor ray tracing.
Veels te duur geheugen en aan 4400 MT/s heb je niets.
Slecht presterende en luide voeding.
Geef iets meer uit aan een 1TB ssd.

[...]

Besparen zou je kunnen doen op de cpu door een Ryzen 5 2600 te nemen, het moederbord met een B450, videokaart naar een GTX 1660.
Grotendeels eens met de punten, een Vega64 is wel een leuk ding maar gewoon te duur (door het HBM2 wat erin zit) voor de performance die hij levert. Als je iets doet waar je VRAM erg belangrijk is, kun je de keuze misschien goedpraten, maar dan zit je alsnog met het feit dat het energieverbruik gewoon ook aanzienlijk hoger is dan de concurrentie.

Waar ik het echter niet mee eens ben is de SSD, waarom zou je een 1TB SSD aanraden als TS dat misschien gewoon helemaal niet nodig heeft. Een punt dat ik wel over de SSD heb is de keuze voor een NVMe SSD, heb je het gering merkbare verschil in snelheid echt nodig op je SSD? Anders kun je net zo goed voor een SATA (kan ook in M.2 formfactor) SSD gaan. Bijvoorbeeld (M.2) pricewatch: Crucial MX500 m.2 500GB of pricewatch: Samsung 860 EVO m.2 500GB - of (2.5") pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB of pricewatch: Samsung 860 EVO 500GB.

Verder kan de voeding inderdaad beter, het nadeel van de Bitfenix die genoemd wordt is dat deze niet modulair is. Als je wel (deels) modulair wilt zoals je initiele keuze, dan zou ik voor bijvoorbeeld een pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M of een pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W gaan. Qua wattage heb je voor de setup met een 1660Ti meer dan genoeg aan de 450W.

🇺🇦

Alle reacties

• Eldunari
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-11 16:45
Als je niet (of slechts licht) gaat over locken kun je ook een b450 chipset nemen. Daar zijn goedkopere moederborden te krijgen met alle functies die je nodig hebt voor behoorlijk wat minder geld.
Hoewel AMD het op het moment met cpu's geweldig doet. Vallen de Vega's tot nu toe kwa prijs/prestatie wat tegen. De lineup van nVidia is heel vaag, maar ik zou toch aanraden naar het groene kamp te gaan. (die doet het net zo goed met een AMD cpu) ik zou om binnen je budget te blijven voor een rtx2060 gaan. Die is iets langzamer dan de vega64, maar ook een stuk goedkoper en zuiniger. Verder is voor videobewerken 8GB RAM erg weinig. De 4GHz is heel leuk, maar ook erg duur. In dit prijssegment zou ik kiezen voor een setje van 3GHz waardoor je voor ~€100 een setje van 16GB moet kunnen vinden.
Verder ga je waarschijnlijk het verschil tussen de 970Evo en een iets goedkopere ssd niet echt merken. (behalve echt budget lijnen natuurlijk). Geef ook nog even aan wat je al hebt, want er staat nu geen behuizing en 500GB opslag is voor gamen en videobewerken niet echt veel.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:29
Vega 64 moet je niet willen sinds een RTX 2060 net zo snel is voor een lagere prijs en een veel lager verbruik heeft. Maar ook die zou ik lekker links laten liggen want redelijk traag voor ray tracing.

Mijn idee:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 314,23€ 314,23
1MSI X470 Gaming Pro€ 125,-€ 125,-
1MSI GeForce GTX 1660 Ti Ventus XS 6G OC€ 295,-€ 295,-
1Fractal Design Focus G Zwart€ 45,98€ 45,98
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 110,50€ 110,50
1BitFenix Formula Gold 450W€ 65,-€ 65,-
1PNY XLR8 CS3030 1TB€ 152,14€ 152,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.107,85

Besparen zou je kunnen doen op de cpu door een Ryzen 5 2600 te nemen, het moederbord met een B450, videokaart naar een GTX 1660.

• trixie24
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:59
Er wordt advies gegeven zonder dat we weten welke resolutie en aantal hz het beeldschem is...!?

Welke games?

Acties:
  • Beste antwoord

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 10:25

Welke games?
Dit is inderdaad belangrijk voor de afstelling van de pc, dus vanuit mij ook de vraag aan TS om deze info te verstrekken.

[...]

Grotendeels eens met de punten, een Vega64 is wel een leuk ding maar gewoon te duur (door het HBM2 wat erin zit) voor de performance die hij levert. Als je iets doet waar je VRAM erg belangrijk is, kun je de keuze misschien goedpraten, maar dan zit je alsnog met het feit dat het energieverbruik gewoon ook aanzienlijk hoger is dan de concurrentie.

Waar ik het echter niet mee eens ben is de SSD, waarom zou je een 1TB SSD aanraden als TS dat misschien gewoon helemaal niet nodig heeft. Een punt dat ik wel over de SSD heb is de keuze voor een NVMe SSD, heb je het gering merkbare verschil in snelheid echt nodig op je SSD? Anders kun je net zo goed voor een SATA (kan ook in M.2 formfactor) SSD gaan. Bijvoorbeeld (M.2) pricewatch: Crucial MX500 m.2 500GB of pricewatch: Samsung 860 EVO m.2 500GB - of (2.5") pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB of pricewatch: Samsung 860 EVO 500GB.

Verder kan de voeding inderdaad beter, het nadeel van de Bitfenix die genoemd wordt is dat deze niet modulair is. Als je wel (deels) modulair wilt zoals je initiele keuze, dan zou ik voor bijvoorbeeld een pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M of een pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W gaan. Qua wattage heb je voor de setup met een 1660Ti meer dan genoeg aan de 450W.

🇺🇦

• trixie24
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:59
Deze is ook erg interessant mocht je voor 500gb willen gaan: pricewatch: Intel 660p 512GB

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: PNY XLR8 CS3030 1TB

Is prima, en nu erg goedkoop voor snelle SSD als 970 Samsung. je hebt er ook 500GB van.

@MaartenSlob Zoals gezegd 4400MT/s heb je niets aan, en 8GB is wel erg weinig.
Nu nog even antwoord op welke Hz scherm je gaat spelen eo je op hoge fps speelt.(welk scherm je gaat gebruiken, merk en type)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MaartenSlob
Eldunari schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:04:
Ik zou om binnen je budget te blijven voor een rtx2060 gaan. Die is iets langzamer dan de vega64, maar ook een stuk goedkoper en zuiniger. Verder is voor videobewerken 8GB RAM erg weinig. De 4GHz is heel leuk, maar ook erg duur. In dit prijssegment zou ik kiezen voor een setje van 3GHz waardoor je voor ~€100 een setje van 16GB moet kunnen vinden.
Verder ga je waarschijnlijk het verschil tussen de 970Evo en een iets goedkopere ssd niet echt merken. (behalve echt budget lijnen natuurlijk). Geef ook nog even aan wat je al hebt, want er staat nu geen behuizing en 500GB opslag is voor gamen en videobewerken niet echt veel.
Bedankt voor je tips. Top!
8gb ram: dit kan ik later makkelijk uitbreiden en videobewerking staat nu op een laag pitje. Gamen wat meer. Voornamelijk; F1 2018, project cars. 8gb volstaat dan. En mijn idee was om dan wel voor iets sneller te gaan maar ik begrijp dat het verschil te klein is om serieus te overwegen.

500gb opslag ruim voldoende. Ik heb ook nog 250gb online en tevens makkelijk te upgraden met een extra schijf intern extern later. En mn vriendin heeft nog een laptop met 1tb hdd met 250gb ssd. Budget overweging dus. Snelheid hier eveneens niet interessant?

Behuizing was ik nog niet uit simpel en doelmatig. Wil geen rgb of iets dergelijks. En scherm ultra wide ook nog niet.

• MaartenSlob

Lekker duidelijk antwoord. Ben geen expert vandaar ook mijm vraag om advies. :*) Knappe samenstelling! Heldere en duidelijke tips. Bedankt!

• MaartenSlob
Er wordt advies gegeven zonder dat we weten welke resolutie en aantal hz het beeldschem is...!? Mijn fout! :) resolutie wordt ultra wide. Qwhd.

Welke resolutie/hz is je monitor? Nog te kopen, had een laptop.
Welke games? F1 2018. Project cars (2).
Welke resolutie is het beeldmateriaal dat je bewerkt? Standaard action cam materiaal. HD geen 4k. Ook geen wens voor 4k.

• MaartenSlob
Hackus schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:04:
pricewatch: PNY XLR8 CS3030 1TB

Is prima, en nu erg goedkoop voor snelle SSD als 970 Samsung. je hebt er ook 500GB van.

@MaartenSlob Zoals gezegd 4400MT/s heb je niets aan, en 8GB is wel erg weinig.
Nu nog even antwoord op welke Hz scherm je gaat spelen eo je op hoge fps speelt.(welk scherm je gaat gebruiken, merk en type)

Ultra wide screen 34" is de wens en de games F1 en PC vind ik wel een stuk mooier op hoge settings en framerate moet snel genoeg zijn. Dat kan ik nu niet draaien maar wil ik wel graag. En ook over 2/3 jaar met nieuwe games. Al dan niet met een kleine upgrade.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@MaartenSlob 2 modules kun je in zgn Dual Channel gebruiken, dan presteert je CPU beter. Het is ook niet 'extreem' duurder, dus kun je beter gelijk 16GB aanschaffen => pricewatch: Kingston HyperX Predator HX433C16PB3K2/16
(modules in bankje 2en4 vanaf CPU en in je BIOS de snelheid verhogen)

[ Voor 40% gewijzigd door Hackus op 09-04-2019 08:53 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1