Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruintje23
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-04-2024
Mijn vraag
ik heb nu een paar maand een nieuwe pc met windows 10 Pro. geactiveerd met een legitieme key-code.
nu heb ik sinds een week last van dat ik na een paar uur werken ineens een windows is niet geactiveerd watermark onder in beeld krijg. dit is de error die ik krijg "0x004f074"

Relevante software en hardware die ik gebruik
ryzen 5 2600
b350m gaming rev 3 gigabyte moederbord
970 evo
barracuda 2tb
antec 240 liquid cooler
msi 1070
antec 850watt powersupply

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
internet zoeken kom ik niet op een goed antwoord.

hopelijk weten jullie een goed antwoord op mijn vraag.
alvast bedankt _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De eerste hit op Google:
https://www.easypcmod.com...troubleshooting-guide-908

Heb je die al gevolgd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:48

WouterG

Dit is geen ondertitel

Waar heb je de legitieme code vandaan en hoeveel heb je er ongeveer voor betaald? Die goedkope key’s zijn meestal toch niet zo legaal als de verkopers aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruintje23
120 euro bij de winkel waar ik ook mijn pc ook heb gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruintje23
Ik heb de code niet gekregen dus kan die guide niet volgen helaas had hem al eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:30
Als het goed is zit er een sticker met code op je pc, andes heb je de code los gekregen in je mail of op de factuur o.i.d.

Anders even vragen waar je de PC hebt gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Bruintje23 schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:20:
Ik heb de code niet gekregen dus kan die guide niet volgen helaas had hem al eerder gezien.
Contact opnemen met de winkel?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:05
Als je de code niet gekregen hebt heeft de winkel u opgelicht. Want zelf bij een geactiveerde Windows moet je bij controle de licentie kunnen voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

belrpr schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:54:
Als je de code niet gekregen hebt heeft de winkel u opgelicht. Want zelf bij een geactiveerde Windows moet je bij controle de licentie kunnen voorleggen.
Microsoft zal een consument (en bedrijf net zo min) nooit om de daadwerkelijke serial vragen buiten de invoervelden van Windows (Of de gebruikte softwarepakketten) om.

Al is het maar omdat ze die serial gewoon in hun eigen systeem kunnen zien.

Maar goed, de TS moet morgen gewoon even contact opnemen met de winkel en naar de serial vragen.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 07-04-2019 21:01 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 20:16
Serial die nu in gebruik is kun je ook met het volgende commando opvragen.
Open een CMD-venster als adminstrator, en type het volgende commando in:

wmic path softwarelicensingservice get OA3xOriginalProductKey

of

powershell "(Get-WmiObject -query ‘select * from SoftwareLicensingService’).OA3xOriginalProductKey"

Er is ook bijv. het tooltje ShowkeyPlus dat dit voor je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Commando prompt met administratieve rechten.
Daarna commando cscript slmgr.vbs /ato
Daarna zou ie weer geactiveerd moeten zijn.

Is hij niet geactiveerd dan is de code niet legitiem en moet je contact opnemen met de winkel.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:05
D4NG3R schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:00:
[...]

Microsoft zal een consument (en bedrijf net zo min) nooit om de daadwerkelijke serial vragen buiten de invoervelden van Windows (Of de gebruikte softwarepakketten) om.

Al is het maar omdat ze die serial gewoon in hun eigen systeem kunnen zien.

Maar goed, de TS moet morgen gewoon even contact opnemen met de winkel en naar de serial vragen.
Microsoft zal dit nooit doen.

Maar ik kan u met zekerheid zeggen dat wanneer je controle krijgt dat je effectieve licenties moet voorleggen.
Een aankoopfactuur of een geactiveerd exemplaar is niet ok. Zowel in praktijk als juridisch.

Een aantal van mijn klanten heeft al inspectie gehad.
Is ook logisch. Je kan bv 1 code aankopen en 5 keer activeren zonder probleem maar licentie matig is het niet in orde.

En de reden dat winkels geen licenties meegeven of geen online account is wanneer ze volume license licenties illegaal gebruiken voor klanten of erger een pirate versie gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door belrpr op 07-04-2019 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

belrpr schreef op zondag 7 april 2019 @ 23:26:
[...]

Microsoft zal dit nooit doen.

Maar ik kan u met zekerheid zeggen dat wanneer je controle krijgt dat je effectieve licenties moet voorleggen.
Een aankoopfactuur of een geactiveerd exemplaar is niet ok. Zowel in praktijk als juridisch.
Wat je hier stelt geldt alleen voor zakelijke gebruikers. Particulieren zullen geen controle krijgen, dat is te veel werk en bovendien weinig zinvol omdat een controleur sturen duurder is dan wat ze eventueel aan boete kunnen uitdelen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:15
Als jij een Windows licentie koopt krijg je bij een Retail variant gewoon een doosje met alle erop en eraan mee inclusief de code.
Dit is ook bij OEM het geval. De prijs lijkt iig sterk op OEM, maar als je die code niet hebt gekregen of mee krijgt, dan lijkt het me een grijze licentie. Iets anders is namelijk niet echt logisch. Of ze zijn hem gewoon vergeten (voordeel van de twijfel zeg maar).
Pagina: 1