[bug all]Waterfox en push notificaties

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:54

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Het is al een tijdje aan de gang en is pas gekomen met 1 van de laatste Waterfox updates dat de push notificatie defect zijn voor mij. Als ik op het belletje klik dan zien ik: "Je huidige browser ondersteunt geen pushnotificaties."

ik ben juist bij de about:config gaan zien en dom.push.enabled=true
Als ik een notificatie krijg zien ik het notificatie venster verschijnen maar als ik op de link dan klik in dat venster gebeurd er niets, behalve dat de notificatie verdwijnt

Systeem:
Win 10 1803
Waterfox 56.2.8 (14/03/2019 release)
Zit achter een vpn

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Beste antwoord (via Damic op 08-04-2019 17:12)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

crisp

Devver

Pixelated

Dit zal het probleem waarschijnlijk wel zijn:
What's new in Waterfox 56.2.8?
[...]
• Disabled Service Workers by default (should fix GMail issues on Windows!).

Intentionally left blank

Alle reacties

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Damic schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:45:
Als ik op het belletje klik dan zien ik: "Je huidige browser ondersteunt geen pushnotificaties."
[..]

Als ik een notificatie krijg zien ik het notificatie venster verschijnen maar als ik op de link dan klik in dat venster gebeurd er niets, behalve dat de notificatie verdwijnt
Dus je hebt het wel aan kunnen zetten? Pasgeleden of al eerder? Wat kan helpen is om de service worker te verwijderen (in firefox zit dat in 'about:serviceworkers', geen idee of watefox dat overneemt) en in je browser de toestemming voor push notificaties weer op "ask" te zetten. Maar als de ondersteuning er daadwerkelijk niet (meer) in zit, ga je het uiteindelijk dan niet meer aan kunnen zetten...

Het is ook mogelijk dat plugins en/of externe tools (virusscanner, dns-modificaties, etc) in de weg zitten.
Systeem:
Win 10 1803
Waterfox 56.2.8 (14/03/2019 release)
Zit achter een vpn
Hoewel we firefox ondersteunen, ondersteunen we niet expliciet alle afgeleiden ervan. Als zij op dit vlak dus veranderingen hebben gedaan ivt firefox, dan hebben we daar simpelweg geen ervaring mee en is onze mogelijkheid tot ondersteunen erg beperkt.

Acties:
  • Beste antwoord

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dit zal het probleem waarschijnlijk wel zijn:
What's new in Waterfox 56.2.8?
[...]
• Disabled Service Workers by default (should fix GMail issues on Windows!).

Intentionally left blank

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
ha dit is zo idioot, maar waarom werkt het dan nog half :/

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Damic schreef op maandag 8 april 2019 @ 17:13:
ha dit is zo idioot, maar waarom werkt het dan nog half :/
Omdat voor de notificaties zowel de WebPush API als de ServiceWorker API enabled moeten zijn. Als 1 van die 2 disabled is werkt het dus inderdaad maar half :P Ik vermoed dat als je dom.serviceWorkers.enabled weer op 'true' zet het wel weer werkt :)

Maar als ik zo kijk naar Waterfox dan is dat dus een Firefox-clone die vooral XUL/XPCOM in stand houdt voor add-ons. Is dat ook de reden dat je deze browser gebruikt (voor een specifieke extensie)? Het lijkt me in ieder geval niet iets dat op de lange termijn vol te houden is; uiteindelijk gaat zo'n browser toch achterlopen of worden er concessies gedaan zoals hier met het uitschakelen van serviceworkers waardoor andere dingen weer stuk gaan...

Intentionally left blank

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Klaar en duidelijk.

Toen ik begon met waterfox te gebruiken was het stabieler dan firefox en er was een x64 versie.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Mooi, deze lijkt me dan wel afgehandeld :)

Intentionally left blank

Pagina: 1