Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:29
Afgelopen vrijdag na de nachtdienst werd ik meegenomen door de opkomende shift supervisor naar een collega van de opkomende shift, volgens hun zou onze ploeg veel troep achterlaten en orders niet voorbereiden.

Normaliter bereiden wij de volgende opdracht voor zodat wij of de opkomende ploeg tijdwinst behalen. Dit is een keer niet gebeurd en heb aangegeven met de ploegwissel dat wij daar niet aan toe zijn gekomen omdat we problemen hadden. In plaats van een reactie van maakt niet uit kan gebeuren, begint die collega weer te zeuren over troep en weet ik veel wat allemaal, nooit over het moment zelf maar altijd over de dag ervoor.

Al wekenlang zit de betreffende collega met de klachten te bekken en te zeuren als ze ons overnemen terwijl wij alles opruimen en netjes achterlaten. En ook de reacties in de trend van: Pff jij?? laat me niet lachen. Ben ik meer dan spuugzat.

Nu heb ik flink mijn irritaties geuit en met een verheffende stem duidelijk gemaakt tot hier en niet verder. Mijn inziens, en van ploeggenoot, zijn ze dingen aan het zoeken omdat wij perfecte productie draaien en de andere ploegen matig.

Is het goed/rechtvaardig om een keer flink uit je slof te schieten als je dit probleem wekenlang moet aanhoren terwijl alles wel opgeruimd en netjes is?

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:40
mag best zo nu en dan. Maak anders voor de gein filmpjes van hoe opgeruimd jullie het achterlaten. Ben je een tijdje van het gezeur af.

iets met stokken vinden en honden

[ Voor 16% gewijzigd door Tens op 07-04-2019 19:20 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Op zo'n moment vind ik het wel toegestaan als het nog redelijk netjes gebeurd, maar de effectiviteit zet ik wel vraagtekens bij. Het is een stuk effectiever om er een leidinggevende bij te vragen om eens te kijken of het opgeruimd genoeg is. Als hij/zij vind dat het goed is, is het dus goed en moet de collega die de ploeg overneemt lekker bij de leidinggevende klagen en niet bij jou.
Zelf heb ik ook een tijdje in ploegendienst gewerkt en er was toen ook heel veel rivaliteit tussen de ploegen, alsof het je concurrenten waren. De zeikerd waren ook meestal wel diegene die er al erg lang werkten en eigenlijk niks uitvoerden.

[ Voor 8% gewijzigd door Ernemmer op 07-04-2019 19:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:02
aGraPusher schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:15:
Is het goed/rechtvaardig om een keer flink uit je slof te schieten als je dit probleem wekenlang moet aanhoren terwijl alles wel opgeruimd en netjes is?
In dit geval: nee, dat is niet goed. Heb je een probleem dan praat je daarover met je collega of met de supervisor en geef je jouw onderbouwde mening. Emoties zijn op dit moment absoluut nog niet nodig.

Misschien dat jullie eens met elkaar een 'aftekenlijstje' moeten maken voor de volgende shift? Dan is het namelijk voor alle partijen duidelijk wat er gedaan moet worden tijdens de shift, hoe het eruit ziet als een shift begint en heb je beiden iets op papier staan om ongenoegen te onderbouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Boosheid is eigenlijk nooit echt effectief (of toegestaan).

Dat neemt niet weg dat bijna iedereen het weleens zat kan zijn en uit zijn slof kan schieten. We zijn ook maar mensen.

Het grote nadeel van boosheid is dat het eigenlijk een zwakte is die tegen jou gebruikt kan worden. Als mensen jou uit de tent kunnen lokken en vervolgens daarover gaan klagen, sta je al 3 - 0 achter bij wijze van.

Probeer dus altijd rustig te blijven.

De suggestie dat je foto's maakt van hoe je het achterlaat, vind ik een mooie overigens. Dan lever je simpelweg een onomstotelijk tegenargument en klaar.

Als ik op mijn werk verwijten krijg, kan het bijvoorbeeld gebeuren dat ik alles via de mail doe met een CC naar de baas (of andere teamleden / belanghebbenden).

Is het leuk om dat te doen? Nee, maar je laat simpelweg zien dat jij jouw werk wél gedaan hebt.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:10
Gewoon hetzelfde doen als wat die collega doet, omhoog schuiven. Iedere dag foto's maken, en iedere keer als die collega klaagt, foto naar de manager sturen, met de mededeling dat je klachten had dat het niet schoon genoeg zou zijn na jouw shift, en dan vragen of wat op de foto staat wel schoon genoeg is.

Of nodig die collega uit om het goede voorbeeld te geven door voortaan een kwartiertje eerder te komen om schoon te maken en de volgende opdracht voor te bereiden, zodat jullie zien hoe het zou moeten.

Daarnaast, is er de verplichting dat jullie de volgende opdracht klaar zetten? Zo ja, gewoon iedere keer dat dat niet lukt, vastleggen waarom dat niet gedaan is, zo nee, gewoon niet meer doen, als er zo een zeiksnor zit voor wie het nooit goed is, zou ik er ook niets meer voor doen.

Maar boosheid is nooit een oplossing, dat zal het alleen maar erger maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Boosheid in de zin uit je slof schieten gaat het erger maken, als het te vaak voorkomt. Als het eens gebeurd kan het ook een heel goed teken zijn voor de leidinggevende om te denken "Ho, wacht even... hij schiet uit zijn slof, iemand die anders zijn werk Keurig voorelkaar heeft en verder geen problemen... hier moet iets gaande zijn". Deze ervaring heb ik namelijk... over het algemeen vrij rustig persoon, altijd goedlachs en zijn werk voorelkaar… schiet uit zijn slof… resultaat er zijn acties ondernomen in goede zin en ik weet bij wie ik moet zijn mocht er ooit weer eens iets voorvallen.

In ieder geval ga het bespreken met jouw leidinggevende als dit nog niet is gedaan, alle andere genoemde opties zijn natuurlijk ook goed. Kunnen aantonen dat jij (jullie shift) het werk voorelkaar heeft is altijd goed. Succes met de situatie!

Ik weet overigens dat boosheid vaak afgekeurd wordt als je er mensen naar vraagt, maar geloof mij soms heb je dat echt niet in de hand. Het is nu eenmaal menslijk… ;)

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 07-04-2019 21:12 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:02

Sport_Life

Solvitur ambulando

Been there done that. Kan het nu heel goed met die persoon vinden, omdat ik duidelijk mijn grenzen heb aangegeven. En er is wederzijds respect.
Als je over je heen laat lopen krijg je t behoorlijk lastig imo.

[ Voor 29% gewijzigd door Sport_Life op 07-04-2019 21:29 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat heeft eigenlijk nooit zin om dat het onder escalatie valt, en als er iets is wat nooit wat beter maakt is het wel escalatie. Er is maar een geval waarbij dat wel zo is, en dat is als het met autoriteit of macht te maken heeft, maar ook daar is het vaker niet dan wel effectief.

Hangt er uiteraard ook van af wat je doel is: wil je het probleem oplossen, dan zou ik het anders aanpakken. Wil je gewoon even lekker met emoties aan de slag, dan is het voor jezelf misschien wel prettig.

[ Voor 27% gewijzigd door johnkeates op 07-04-2019 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen hebben nog wel eens de neiging om te klagen over andere dingen dan hun echte problemen. Het gaat thuis niet lekker en dat uit zich, bijvoorbeeld, over klagen over het werk. Vraag eens of alles goed gaat. Wie weet komt er iets anders naar boven..

En ja, boos worden is heel menselijk. Zeker in een situatie dat mensen niet tot een oplossing komen.Effectief meestal niet, trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2019 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

johnkeates schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:29:
Dat heeft eigenlijk nooit zin om dat het onder escalatie valt, en als er iets is wat nooit wat beter maakt is het wel escalatie. Er is maar een geval waarbij dat wel zo is, en dat is als het met autoriteit of macht te maken heeft, maar ook daar is het vaker niet dan wel effectief.

Hangt er uiteraard ook van af wat je doel is: wil je het probleem oplossen, dan zou ik het anders aanpakken. Wil je gewoon even lekker met emoties aan de slag, dan is het voor jezelf misschien wel prettig.
Nee, TS wil helemaal niet met emoties aan de slag en feitelijk is het al geescaleerd… er heeft iemand kwaad moeten worden. TS is er heel duidelijk in, hij maakt zich alleen zorgen omdat hij eenmaal uit zijn slof is geschoten. Bij een goede leidinggevende mag dit niets uitmaken. Het kan gebeuren, maar daarna zoek je naar een oplossing. Daarom praat met je leidinggevende, dat is mijn advies.
Verwijderd schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:34:
Mensen hebben nog wel eens de neiging om te klagen over andere dingen dan hun echte problemen. Het gaat thuis niet lekker en dat uit zich, bijvoorbeeld, over klagen over het werk. Vraag eens of alles goed gaat. Wie weet komt er iets anders naar boven..
Ook inderdaad een heel goede, maar dergelijke vraag kun je alleen oprecht stellen als je het meend.

[ Voor 19% gewijzigd door _Dune_ op 07-04-2019 21:37 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
_Dune_ schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:36:
[...]

Nee, TS wil helemaal niet met emoties aan de slag en feitelijk is het al geescaleerd… er heeft iemand kwaad moeten worden. TS is er heel duidelijk in, hij maakt zich alleen zorgen omdat hij eenmaal uit zijn slof is geschoten. Bij een goede leidinggevende mag dit niets uitmaken. Het kan gebeuren, maar daarna zoek je naar een oplossing. Daarom praat met je leidinggevende, dat is mijn advies.
Ah zo, ik dacht te lezen dat het nog moest gebruiken, maar het was al gebeurd. Praten is dan de next best step inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

johnkeates schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:37:
[...]
Ah zo, ik dacht te lezen dat het nog moest gebruiken, maar het was al gebeurd. Praten is dan de next best step inderdaad.
Quote uit de OP
Nu heb ik flink mijn irritaties geuit en met een verheffende stem duidelijk gemaakt tot hier en niet verder. Mijn inziens, en van ploeggenoot, zijn ze dingen aan het zoeken omdat wij perfecte productie draaien en de andere ploegen matig.
Het geeft een heel onbehaaglijk gevoel en even zijn letterlijk alle ogen even op jou gericht, maar praat vervolgens met de leidinggevende en betreffende collega.

[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 07-04-2019 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Erg kinderachtig om stem te verheffen en behoorlijk zwak. Daarnaast is het ook zelden effectief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

LockeJohn schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:42:
Erg kinderachtig om stem te verheffen en behoorlijk zwak. Daarnaast is het ook zelden effectief.
Wacht maar tot jijzelf in een dergelijk situatie komt. ;) Als je dat nog niet meehebt gemaakt, kun je er feitelijk weinig van zeggen. Zogezegd het is mij eens overkomen, mar ik heb het wel vaker zien gebeuren (verschillende opdrachgevers).

[ Voor 25% gewijzigd door _Dune_ op 07-04-2019 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
_Dune_ schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:43:
[...]

Wacht maar tot jijzelf in een dergelijk situatie komt. ;) Als je dat nog niet meehebt gemaakt, kun je er feitelijk weinig van zeggen.
Meermaals dergelijke situaties tegengekomen. Wat doet jou denken dat het tegendeel waar zou zijn ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

LockeJohn schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:45:
[...]

Meermaals dergelijke situaties tegengekomen. Wat doet jou denken dat het tegendeel waar zou zijn ?
Jouw reactie. :) Door het kinderachtig te noemen.

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 07-04-2019 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
*knip* nokken hiermee

[ Voor 87% gewijzigd door Rukapul op 08-04-2019 10:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

LockeJohn schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:42:
Op een afdeling bij een vorige (bij-)baan kregen we een nieuwe manager, net zo koppig als ik. Nadat we een aantal weekenden wat lichte aanvaringen hadden gehad is het uitgelopen op ongeveer een half uur lang op vol volume tegen elkaar schreeuwen (zonder schelden). Gewoon elkaar goed de waarheid gezegd. Daarmee was de lucht geklaard en is het uiteindelijk de beste manager/teamleider geweest die we daar gehad hebben.

Kan een uitzondering geweest zijn, maar was toen zeer effectief.

Voor TS; ik heb een CYA-map in m'n mail, cover your ass. Foto's maken of een kleine rondleiding op film van hoe het achtergelaten is. Kan ook helpen om eens te informeren hoe zij het aan zouden willen treffen. De een heeft bijvoorbeeld graag een compleet opgeruimde omgeving terwijl een ander het prettig kan vinden om bijvoorbeeld gereedschap niet in de kast maar geordend op een werkbank te hebben om een vliegende start te maken.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@_Dune_ , zonder meer. Zonder je ketsbaar op te stellen is de vraag 'gaat alles goed?' niet meer dan waard dan constateren dat de zon schijnt.

"Sorry dat ik boos werd. Ik vind het een heel vervelende situatie. Omdat ik niet zo goed weet hoe we die oplossen werd ik boos. Kunnen we samen (met leidinggevende) kijken wat het probleem precies is? En hoe we dat gaan oplossen? Ik heb namelijk niet het idee dat ik iets fout doe. En vind het vervelend dat jij dat anders ziet."

Je hebt wel ballen nodig om je kwetsbaar op te stellen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Hard op de inhoud zijn, zacht in de bewoordingen. Indien je gaat schelden gaat het vervolgens alleen daar nog over is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LucyLG schreef op zondag 7 april 2019 @ 23:06:
Hard op de inhoud zijn, zacht in de bewoordingen. Indien je gaat schelden gaat het vervolgens alleen daar nog over is mijn ervaring.
Helemaal mee eens. Je moet dan wel de juiste woorden weten te vinden (heb ik zelf geen problemen mee, maak met regelmaat mee dat mensen niet weten te reageren op wat ik zeg...) En, niet onbelangrijk, in je achterhoofd proberen te houden dat niet iedereen hetzelfde bedoelt met dezelfde woorden; ik noem mijn werkkamer rommelig, anderen noemen het een teringbende.

Miscchien is boos worden het enige dat overblijft als je niet meer weet wat je kunt - wilt - zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Twee opties
1. Ga praten met hem en vraag hem wat er dan mis is (je kan eventueel als voorwendsel aangeven dat je over vrijdag wilt praten en dan je zijn excuses aanbieden voor dat je uit de slof schoot). Laat hem het concreet maken. Laat hem ook weten dat hij alleen op het moment dat hij de shift overneemt kan klagen over die dag, want dan kunnen jij of je collega er nog wat aan doen of van leren. Maak dit een afspraak. Als hij dan toch een dag later weer klaagt over de vorige dag, dan zeg je tegen hem dat hij zich niet aan de afspraak houd, en ga je optie 2 doen
Optie twee is meer direct en moet bij je passen:
2. Bij elke overdracht vraag je hem expliciet of het zo netjes genoeg is. Mocht hij over een vorige dag beginnen, dan geeft je aan dat hij daar zelf debet aan is, omdat hij toen zijn mond niet open getrokken heeft en het zo heef geaccepteerd. Discussie gesloten en zo niet, dan ga jij klagen bij de baas.
Wel consequent volhouden, het liefst samen met je collega's van de shift als zij zich er ook aan ergeren, om en om (speek het af). Schijf het daarna in je agenda. De klagende collega vind het vast op een moment vervelend, en stopt met zijn onzin klachten.

Een foto van elke dag is daarnaast ook een goed idee, zoals hierboven al is gezegd..... Maar je wilt weten wat hij onder troep verstaat.....

[ Voor 24% gewijzigd door jeanj op 08-04-2019 00:36 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
Mwah, til er niet te zwaar aan. Volgende keer wacht je hem op, even een praatje, loop je even met hem mee aan het begin van zijn shift. Leg je het een en ander uit, en vraag dan om specifieke voorbeelden. Maar ook waarom, wat vindt hij belangrijk, en wat vind jij belangrijk?

Het hangt ook van die collega af natuurlijk. Als dit een vastgeroeste azijnzeiker is, dan is er weinig te doen.

Maar wellicht is het een vlotte kerel, maar is hij van mening dat de prioriteiten liggen bij het netjes achterlaten van de vloer. Jullie draaien betere cijfers, maar hij is meer tijd kwijt aan jullie zooi, dat kan natuurlijk ook.

Momenteel is het alleen giswerk. Uit je slof schieten is normaal, althans, op de werkvloer toch sowieso wel. Maar je laat pas echt volwassenheid en professionaliteit zien om daarna ook zelf het stokje op te pakken om er een goed eind aan te breien. Je hoeft niet eens excuses te maken - als je hem niet beledigd hebt uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 14:02
LucyLG schreef op zondag 7 april 2019 @ 23:06:
Je hooft toch niet te gaan schelden als je boos bent?

Mijn inziens kan je prima een keertje boos worden op je werk als er onrecht wordt aangedaan. Alleen zorg ervoor dat je het bewust doet en niet uit emotie. Gewoon iets feller van toon. ALs je niet iemand bent die dit elke maand of zelfs elk jaar doet, dan wordt het echt wel serieus genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Verheven stem mag best af en toe maar zorg dat je zeker weet dat je gelijk heb. En bewijs dat ook. Je collega probeerd je uit je tent te lokken met zijn passief agressief gedrag. Door de pruttelen in de marge en elke keer koek kruimels achter te laten voor iedereen laat hij zien hoe 'slecht' jullie het doen. Ik zou zelf het smart maken wat je doen en hoe je het doet. Dus vraag een controle van je werk en laat hem zo nodig controleren en ga in overleg. Soms iets harder praten of duidelijk maken hier en niet verder of dit is genoeg zo mag best alleen moet er wel overleg geweest waar niets uit gekomen is. Als dit het eerste gesprek is met hem en je leidinggevende komt je minder sterk over.

Helaas te vaak gehad met collega's die politiek het speel heel goed spelen. Zelf een schurft hekel aan daarom zelf externe geworden juist om mij te onttrekken uit dit gedoe. Maar een gepaste boosheid kan nuttig zijn maar moet niet doorschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtendedCaesar
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik houd het zelf over het algemeen het liefste bij de inhoud. Bij je (jullie?) manager een gesprek aanvragen. Aangeven dat collega een aantal keren bij je is geweest, dat er veel troep is etc.

In dat gesprek geef je aan dat je hebt gevraagd (heb je ook, neem ik aan?) om concrete voorbeelden (Wat is er een troep, welke order zijn niet voorbereid?), maar dat je hier helaas geen concrete voorbeelden van hebt ontvangen.

Geef aan dat je het erg vervelend vind om hier mee geconfronteerd te worden, omdat het in jou ogen niet klopt, de manier waarop erg onplezierig is voor jou, en je de situatie graag wilt verbeteren. Eventueel kun je daarna een aantal foto's en dergelijke gaan maken, over de manier waarop jullie de werkvloer achterlaten, voorbereidde orders even opslaan, zodat je kunt aantonen dat jij je aan de gemaakte afspraken houdt (Ik zou hier niet actief mee naar mijn manager gaan, maar afwachten totdat collega weer gaat "zeuren", daarna gesprekje inplannen, en met je documentatie om de oren slaan).

Dan houd je het bij jezelf, maak je het niet persoonlijk en heb je er altijd een (neem ik aan) objectieve persoon bijzitten die de leiding over het gesprek kan nemen/overnemen mochten de emoties van de collega toch escaleren (of bij jezelf, kan natuurlijk ook).

Probeer gericht te blijven op het (ervaren) probleem. Niet op de nare emoties/acties de collega daardoor laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Boosheid is een emotie. En emoties geven aan dat het je aan het hart gaat, emoties tonen is daarom zeker niet altijd negatief. Maar in een welles/nietes spel en een wij/zij verhaal, daar hebben woorden en stemverheffingen geen zin en werken contraproductief. Als de ene ploeg wat over de andere te klagen heeft dan moet de manager zich daar zelf een oordeel over vellen. Het enige wat zinvol is tegen de manager zeggen "die ploeg klaagt telkens over de onze, wat mij betreft onterecht, wil je hier eens naar kijken?". Dan krijg je een neutraal en voor beide ploegen bindend oordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
Dat je je afvraagt of het mag/kan geeft al aan dat je erover nadenkt(en een plus is).

Ik denk dat boosheid als in stem verheffen de waarheid uiten ZONDER PERSOONLIJK te worden mag/kan voorkomen. Hou het wel bij de feiten zou ik zeggen. En vraag de ander ook de feiten te benoemen. En dat je met een opmerking oh jij niet veel kan. Als hij dat zou aanvullen met oh jij die altijd x achterlaat waarooor Y in de soep loopt heb ik meer aan kan je werken aan verbeteringen voor het bedrijf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:01

Typhone

Who Dares Wins

Lethalis schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:13:
Boosheid is eigenlijk nooit echt effectief (of toegestaan).

Dat neemt niet weg dat bijna iedereen het weleens zat kan zijn en uit zijn slof kan schieten. We zijn ook maar mensen.
Waar professionals aan het werk zijn is boosheid prima. Niet toegestaan om boos te zijn? Waarom dat?
Zolang er argumenten aan de boosheid ten grondslag liggen lijkt mij het een prima middel om bestaande processen even op scherp te zetten en/of recht te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:29
Vandaag heb ik het uitgelegd aan de leidinggevenden en een gesprek gehad met de betreffende collega's. Ene collega zegt ja jij hebt toen *iets* op kantoor gelegd waarmee je aanduid dat wij ons werk niet goed hebben gedaan en dan kan je ook wat terug verwachten.

Leiding is het er mee eens dat hun handelen dus verkeerd is. En toen ik erover begon was de reactie: oh vertel wat nieuws wie heeft geen moeite met *collega*, maar probeer het wel rustig uit te praten.

Kortom: probeer je je werk goed te doen en herhaling van fouten te voorkomen zoals een niet goede schoonmaak, dan wordt je terug gepakt op verschillende manieren. Dit wordt gezien als naaien ipv om de gehele situatie te verbeteren zodat het voor iedereen makkelijker wordt.

Bedankt voor alle reacties!

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Pagina: 1