Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw game/video systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BremFM
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-09 10:23
Beste,

Ik wil een nieuw game/evt video bewerk systeem in elkaar zetten. De GPU en CPU heb ik al (rtx 2080, AMD 5 2600), en nu wil ik dit halen om het af te maken, met een budget van 850. Ik weet dat niet iedereen voorstander is van RGB maar ik vind dit gewoon hele mooie fans.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte B450 Aorus Elite€ 95,-€ 95,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 65,98€ 65,98
1Corsair Crystal 460X Zwart€ 91,-€ 91,-
1Acer Nitro VG270U Zwart€ 279,-€ 279,-
1Corsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm€ 84,99€ 84,99
1Corsair LL120 RGB LED (Single pack), 120mm€ 22,99€ 22,99
1Team Group Vulcan DDR4-3000 16GB€ 82,-€ 82,-
1Corsair CX550M€ 59,99€ 59,99
1Kingston A400 2,5" 480GB€ 53,88€ 53,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 834,83

Ik heb alles gecontroleerd op compatibiliteit, maar het kan nooit kwaad een vers paar ogen ernaar te laten kijken. Iemand suggesties? Op/aanmerkingen? Ik heb lang getwijfeld of ik een 1440p monitor met 75 Hz wilde (ga hem proberen over te klikken naar 100hz), of een goedkoop 4k scherm met 60hz. Toch maar voor dit 1440p scherm gegaan, omdat ik dan naar review inziens een kwalitatief beter scherm heb. Daarnaast heb ik nog een AIO koeler voor m'n cpu liggen van CM.

Ga ik hiermee uitkomen?

Groetjes,
Bram

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:29
Dure led fans ten koste van de voeding en ssd zou ik niet doen. Een Gigabyte AM4 bord trouwens ook niet. pricewatch: MSI B450 Tomahawk is een stuk beter en stabieler.
Als voeding pricewatch: BitFenix Formula Gold 650W en als ssd pricewatch: Kingston A1000 480GB of pricewatch: PNY XLR8 CS3030 500GB

• BremFM
Uszka schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:05:
Dure led fans ten koste van de voeding en ssd zou ik niet doen. Een Gigabyte AM4 bord trouwens ook niet. pricewatch: MSI B450 Tomahawk is een stuk beter en stabieler.
Als voeding pricewatch: BitFenix Formula Gold 650W en als ssd pricewatch: Kingston A1000 480GB of pricewatch: PNY XLR8 CS3030 500GB
Hoi,

Ik lees overal dat 550w van goede kwaliteit voldoende is. Ik heb deze gekozen vanwege de netjes afgewerkte kabels en modulairiteit.

Ik was inderdaad aan het twijfelen tussen de Tomahawk en de Aorus, maar op internet zag ik juist ergens staan dat mensen niet tevreden waren over de MSI bios en support. Is de Kingston SSD die ik had gekozen niet goed dan?

• Uszka
BremFM schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:15:
[...]

Hoi,

Ik lees overal dat 550w van goede kwaliteit voldoende is. Ik heb deze gekozen vanwege de netjes afgewerkte kabels en modulairiteit.
De kwaliteit van die voeding houdt niet over en is vrij rumoerig bij hogere belasting. Daarbij zal de kwaliteit van de connectors ook lager zijn dan bij een high-end voeding en dan wil je een 2080 het liefst met 2 aparte peg kabels aansluiten en dat heeft de CX550M niet. Daarbij vind ik: high-end GPU = high-end PSU.
Ik was inderdaad aan het twijfelen tussen de Tomahawk en de Aorus, maar op internet zag ik juist ergens staan dat mensen niet tevreden waren over de MSI bios en support.
Gebruikersreviews van Gigabyte AM4 borden op T.net beweren anders.
Is de Kingston SSD die ik had gekozen niet goed dan?
Het is een budget ssd die vrij snel traag wordt bij gebruik van grote bestanden. Aangezien je met video's bezig gaat zou ik er een betere ssd in zetten en bij voorkeur een NVME TLC of MLC.

• BremFM
Uszka schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:22:
[...]

De kwaliteit van die voeding houdt niet over en is vrij rumoerig bij hogere belasting. Daarbij zal de kwaliteit van de connectors ook lager zijn dan bij een high-end voeding en dan wil je een 2080 het liefst met 2 aparte peg kabels aansluiten en dat heeft de CX550M niet. Daarbij vind ik: high-end GPU = high-end PSU.

[...]

Gebruikersreviews van Gigabyte AM4 borden op T.net beweren anders.

[...]

Het is een budget ssd die vrij snel traag wordt bij gebruik van grote bestanden. Aangezien je met video's bezig gaat zou ik er een betere ssd in zetten en bij voorkeur een NVME TLC of MLC.
Ah oké duidelijk. Heb je nog andere suggesties qua mobo's rond diezelfde prijsklasse? In de reviews staat namelijk ook dat de geluidschip matig is. Ik ga er twee KRK monitoren op aan sluiten, dus wil wel goed geluid hebben.

• Uszka
BremFM schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:31:
Ik ga er twee KRK monitoren op aan sluiten, dus wil wel goed geluid hebben.
Hoe gaat het geluid naar die monitoren toe, via HDMI?

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
BremFM schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:15:
[...]

Is de Kingston SSD die ik had gekozen niet goed dan?
Gewoon de Intel 660p kiezen, ineens een 1TB model. Ga je geen spijt van hebben, leuk om al je games er op te kunnen hebben.

RGB ... tja eigen keuze, vooral duur voor wat het is. Aangezien je al een RTX2080 heb zou ik dan eerder m'n geld stoppen in een 1440p 144Hz monitor. Daar heb je wel wat aan, die lichtjes in je case ben je na 10 minuten op uitgekeken.

• Uszka
Een QLC NVME raad ik af bij intensief gebruik. Aangezien het systeem ook als videobewerksysteem gebruikt zal worden zullen er veel schrijfacties zijn wat funest is voor de prestaties. Naar verloop van tijd presteert dat ding minder dan een sata ssd. Ook de duurzaamheid die opgegeven wordt bevestigt dat; slechts 200 TBW terwijl bijvoorbeeld een pricewatch: PNY XLR8 CS3030 1TB op ruim 1,5 PB zit voor slechts een paar tientjes extra.

• BremFM
Inrage schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:45:
[...]

Gewoon de Intel 660p kiezen, ineens een 1TB model. Ga je geen spijt van hebben, leuk om al je games er op te kunnen hebben.

RGB ... tja eigen keuze, vooral duur voor wat het is. Aangezien je al een RTX2080 heb zou ik dan eerder m'n geld stoppen in een 1440p 144Hz monitor. Daar heb je wel wat aan, die lichtjes in je case ben je na 10 minuten op uitgekeken.
Ik weet dat het duur is. Alleen is een goede airflow ook belangrijk, en voor zover ik het zie ben ik ook al wel 50eu kwijt aan 4 kwaliteit fans. Dan vind ik die 50eu extra het wel waard; moet toch de komende 5 jaar naast mij op het bureau staan en moet er dagelijks tegenaan kijken. Ik heb inderdaad sterk getwijffeld over een 144hz monitor, maar wil de optie open houden om de RTX 2080 te ruilen voor een Vega 56 + geld, waarmee ik geen 144hz zal halen op ultra settings. Dan leek 75 hz (of 100 met een beetje geluk met overclock) me een mooie middenweg.
Uszka schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:54:
Een QLC NVME raad ik af bij intensief gebruik. Aangezien het systeem ook als videobewerksysteem gebruikt zal worden zullen er veel schrijfacties zijn wat funest is voor de prestaties. Naar verloop van tijd presteert dat ding minder dan een sata ssd. Ook de duurzaamheid die opgegeven wordt bevestigt dat; slechts 200 TBW terwijl bijvoorbeeld een pricewatch: PNY XLR8 CS3030 1TB op ruim 1,5 PB zit voor slechts een paar tientjes extra.
Moet er overigens bijzeggen dat dit sporadisch en non-profesioneel video bewerking zal zijn, dus gewoon voor de lol en misschien wat school projecten oid.
Uszka schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:40:
[...]

Hoe gaat het geluid naar die monitoren toe, via HDMI?
Nee, ik ga ze of rechtstreeks in de audio uitgangen van het mobo prikken of ik haal een kleine externe geluidskaart zodat ik ze met xlr kan verbinden.

[ Voor 37% gewijzigd door BremFM op 07-04-2019 20:00 ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
@BremFM airflow belangrijk? Al die extra fans maken gewoon meer geluid dan nodig...
Airflow is mssn belangrijk als je een ITX build doet waar alle hete onderdelen dicht bij elkaar zitten. In een kast als deze gaat er niks oververhitten en dus ook geen throttling zaken enz...
Pagina: 1