Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gigabyte ITX PC Build

Pagina: 1
Acties:

• F-B
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-06-2019
Beste allen,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gamen, CAD tekenen en surfen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
systeem zal ongeveer 1300 gaan kosten

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
als het mogelijk is de voeding (corsair CX600M)
samsung 840 evo SSD

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
onderaan komt mijn samenstelde lijst. hierin komt niet iets bijzonders te staan

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gigabyte heeft denk ik wel de voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
itx is een pre. ik wil graag alles in de Phantek enthoo Evolv mini itx. dat staat vast

Ga je overklokken?
in eerste instantie niet, maar als het nodig is moet het kunnen

Wat verwacht je van ons?
wat verwacht ik van jullie? goeie ideeen en tips en, verder moet het een pc worden waar ik weer jaren met door kan. wel zou ik willen weten of alles samengaat en past.

dan hier de lijst.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-9600K Boxed€ 274,44€ 274,44
1Gigabyte Aorus I Z390 Pro Wifi€ 171,-€ 171,-
1Gigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G€ 359,-€ 359,-
1Phanteks Enthoo Evolv ITX Zwart€ 54,45€ 54,45
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 110,50€ 110,50
1Gigabyte G750H€ 63,99€ 63,99
1Samsung 970 EVO 500GB€ 124,90€ 124,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.158,28

misschien nog een cpu koeler, lijkt me handig.

En welke site is het voordeligst? megekko, azerty (goede ervaring mee), amazon.de?

let me know.

greetz F-B ;)

[ Voor 49% gewijzigd door F-B op 07-04-2019 19:08 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
Zet alles middels Handleiding Pricewatch ff in een lijstje.

Voeding moet je niet mee willen nemen. Oud intern design, matige kwaliteit, slechte prestaties en daardoor niet compatibel met nieuwe hardware. pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W is een goede vervanger en levert meer dan genoeg vermogen.

Wil je de cpu gaan overklokken?

• F-B
Uszka schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:23:
Zet alles middels Handleiding Pricewatch ff in een lijstje.

Voeding moet je niet mee willen nemen. Oud intern design, matige kwaliteit, slechte prestaties en daardoor niet compatibel met nieuwe hardware. pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W is een goede vervanger en levert meer dan genoeg vermogen.

Wil je de cpu gaan overklokken?
bedankt voor de snelle reactie, ik heb voor een bekender merk gekozen (voor mij dan, gigabyte weer. 750W, ik heb even de reviews gelezen en dit lijkt mij prima.

overklocken in eerste instantie niet. maar mocht ik het nog eens willen dan moet het mogelijk zijn.

• Uszka
Het gaat niet om merk maar om kwaliteit. Elk merk heeft goede en minder goede voedingen. Nu is het geval dat de Gigabyte hetzelfde platform heeft als de Bitfenix alleen is die in de Bitfenix beter uitgevoerd door de aanwezigheid van meerdere 12v rails wat veiliger is. Daarnaast is de Bitfenix een stuk stiller.

Als cpu koeler de pricewatch: Scythe Mugen 5 Rev. B waarmee je geen gedoe hebt met het geheugen.

[ Voor 22% gewijzigd door Uszka op 07-04-2019 19:11 ]

• F-B
Uszka schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:10:
Het gaat niet om merk maar om kwaliteit. Elk merk heeft goede en minder goede voedingen. Nu is het geval dat de Gigabyte hetzelfde platform heeft als de Bitfenix alleen is die in de Bitfenix beter uitgevoerd door de aanwezigheid van meerdere 12v rails wat veiliger is. Daarnaast is de Bitfenix een stuk stiller.

Als cpu koeler de pricewatch: Scythe Mugen 5 Rev. B waarmee je geen gedoe hebt met het geheugen.
Bedankt wederom.

Dan ga ik op vetrouwen de Bitfenix bestellen. is 450W echt genoeg? Ik weet dat de RTX 2060 een vereiste stroom toevoer nodig heeft van 500W. maar volgens mij komt het werkelijk verbruik niet boven de 200W, heb ik dat goed?

ik zat ook al te denken aan scythe mugen ;)

verder nog onderdelen nodig?

• Uszka
450w is genoeg. Systeemverbruik incl overklok op de cpu zal je ingame misschien een keer de 300w aantikken maar daar houdt het wel bij op.

Qua ssd is pricewatch: PNY XLR8 CS3030 1TB wellicht interessant. Voor een paar tientjes meer heb je dubbele capaciteit.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Of gewoon deze dus, meer bang for buck ga je niet vinden op dit moment: pricewatch: Intel 660p 1TB

• F-B
En voor de rest?

complete setup wel oke?

bestellen bij megekko lijkt mij de goedkoopste.

verder:

mijn oude setup van jaren geleden zet ik straks tekoop.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P8H77-V€ 0,-€ 0,-
1LC-Power Pro-920R Veritas_3000€ 0,-€ 0,-
1Corsair CX600M€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

wat zou ik hier nog voor kunnen krijgen?

ik laat het bij de ssd van samsung (970 evo plus) ik heb zelf nog een 250gb 840 evo liggen.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Geen idee waarom je een SSD van 500GB 124€ verkiest boven een 1TB model dat goedkoper is... maar goed het zal aan mij liggen...

Verder zou ik een AMD build overwegen, Ryzen 5 2600(x) + B450 mobo, die komt al met een deftige koeler ook.

Als je voor die 4 onderdelen 50€ kan krijgen zal het veel zijn. Oude systemen verkopen vooral omdat ze volledig zijn en er al een OS op staat.

• F-B
Beste allen,

De build is nu al een tijdje klaar en werkt naar behoren, erg fijne set en zit er strak uit.

Enige minpuntje is de case, de airflow is niet goed genoeg.

De ruimte tussen de videokaart en de voeding is maar 1 cm en hierdoor kan loopt de temperatuur van de videokaart op tot 85 graden. Dit vind ik persoonlijk iets te veel en daarom ben ik genoodzaakt de voorkant en zijkant eraf te halen als ik bijvoorbeeld BFV wil gaan spelen. Als de fan dan 60% draait (van de rtx 2060) dan blijft de temp goed rond de 65 graden.

Mogelijkheden tot oplossing zouden kunnen zijn:

Grotere of andere case (wat ik persoonlijk jammer zou vinden, want de case is voor de rest echt een perfecte case voor deze prijs) en hij ziet er strak uit.

Overdruk creëren in de case en hopen dat de warme lucht er vandaan geblazen wordt.

Verder draait hij mooi en kan je zo weer jaren door!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:39
F-B schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:07:
Beste allen,

De build is nu al een tijdje klaar en werkt naar behoren, erg fijne set en zit er strak uit.

Enige minpuntje is de case, de airflow is niet goed genoeg.

De ruimte tussen de videokaart en de voeding is maar 1 cm en hierdoor kan loopt de temperatuur van de videokaart op tot 85 graden. Dit vind ik persoonlijk iets te veel en daarom ben ik genoodzaakt de voorkant en zijkant eraf te halen als ik bijvoorbeeld BFV wil gaan spelen. Als de fan dan 60% draait (van de rtx 2060) dan blijft de temp goed rond de 65 graden.

Mogelijkheden tot oplossing zouden kunnen zijn:

Grotere of andere case (wat ik persoonlijk jammer zou vinden, want de case is voor de rest echt een perfecte case voor deze prijs) en hij ziet er strak uit.

Overdruk creëren in de case en hopen dat de warme lucht er vandaan geblazen wordt.

Verder draait hij mooi en kan je zo weer jaren door!
Van de Evolv itx is bekend dat de airflow niet zo geweldig is. Een andere case is de meest logische en beste oplossing. Je kunt eventueel ook kiezen voor een sfx PSU (met atx bracket) om wat meer ruimte te creëeren tussen je PSU en GPU. Ook zou je mogelijke nog case fans kunnen toevoegen in de hoop de warme lucht beter kwijt te kunnen. Iets rigoreuzer is het kijken naar casemod mogelijkheden om airflow te verbeteren.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

85gr is echt niet erg op vol load.

@Wekko306 hier zit alles bij pricewatch: Silverstone ST45SF (V3.0)

[ Voor 69% gewijzigd door Hackus op 16-06-2019 15:13 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• F-B
Klopt,

Er zit nu een standaard fan van phanteks in (de 200mm volgens mij?) hier zou ik natuurlijk 2x 140 voor in de plaats kunnen zetten.

Case mod heb ik ook nagedacht, de voorkant is er wel perfect voor idd.

85gr nog niet een temp om over na te denken? Wat kan de rtx2060 max hebben? Dat kan ik namelijk nergens zwart op wit lezen.
Pagina: 1