Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe game PC 1300-1500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thotcatcher
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-05-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen is het hoofdzakelijke doel. Verder wil ik tijdens het gamen graag een YT-video of een stream aan kunnen zetten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum van het budget ligt rond de 1500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, koop alles nieuw.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-9700K Boxed€ 436,21€ 436,21
1MSI Z390-A PRO€ 124,90€ 124,90
1MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G€ 559,-€ 559,-
1Fractal Design Define R6 USB-C Matzwart€ 104,90€ 104,90
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 110,50€ 110,50
1Corsair RM550x (2018) Zwart€ 90,-€ 90,-
1Intel 660p 1TB€ 107,-€ 107,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.582,50

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel, ik heb dat tot nu toe ook altijd gehad. Mocht op papier AMD bijvoorbeeld veel beter zijn qua processor wil ik best wel switchen maar op de lange termijn is Intel denk ik beter(maar ik heb er weinig verstand van)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil dat ik met de PC gewoon de komende 5 of 6 jaar vooruit zonder echt dingen aan te hoeven passen. Misschien een nieuwe grafische kaart over een aantal jaar maar daar blijft het wel bij. Ik wil dus nu een goede PC in elkaar zetten voor de lange termijn.

Ga je overklokken?
Nee, geen verstand van en geen interesse in.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag jullie input op mijn wenslijstje en of ik misschien wel helemaal de verkeerde kant op ben gegaan qua items. Misschien past het moederbord helemaal niet bij deze build of misschien is de voeding niet goed genoeg en moet ik bijvoorbeeld 750W. Ik hoor graag of deze PC goed is voor gamen op de lange termijn en wat eventuele verbeteringen zouden zijn bijvoorbeeld op het gebied van de grafische kaart. Deze is bijvoorbeeld van MSI, is Nvidia of een ander merk misschien beter?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:41
"Gamen"

- Welke games
- Welke resolutie
- Welke kwaliteitssettings
- Wat voor frames/seconde verwacht je ervan?

• Thotcatcher
White Feather schreef op zondag 7 april 2019 @ 17:53:
"Gamen"

- Welke games
- Welke resolutie
- Welke kwaliteitssettings
- Wat voor frames/seconde verwacht je ervan?
Games:

CSGO
Fortnite
Apex Legends
Forza Horizon 4
Halo als deze uitkomt

Voornamelijk shooters en racespellen dus.

Resolutie:

1920x1080

Kwaliteitssettings:

Zeker nu in het begin wil ik alles gewoon op de beste settings willen spelen. Belangrijk is echter voor mij dat ik over een jaar of 5 ook nog gewoon mee kan komen op hoge settings. Ik ben niet iemand die hard gaat op de grafische kwaliteit van games, wil vooral dat alles smooth runt.

FPS:

Zo hoog mogelijk. Zoals ik al zei, ik heb niet echt verstand van de hardware rondom PCs. Zou niet eens weten wat het lijstje uit de beginpost zou halen qua FPS. Het belangrijkste voor mij is dat ik over 5 jaar nog steeds boven de 120 FPS uitkom. En of ik dan nu 200 of 220 haal maakt me dat allemaal niet zoveel uit.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:29
Thotcatcher schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:03:
Het belangrijkste voor mij is dat ik over 5 jaar nog steeds boven de 120 FPS uitkom.
Dat ga je niet redden met een 2060, dan moet je er nu een 2080 Ti in zetten. Tussentijds de videokaart upgraden is goedkoper.

[ Voor 7% gewijzigd door Uszka op 07-04-2019 18:26 ]

• PieterDN
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-08 01:14
is uw monitor een 144hz?
als deze maar 60hz bedraagd heeft het niet zoveel zin om 100+fps te willen want je gaat het tog niet zien.

• Thotcatcher
Uszka schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:25:
[...]

Dat ga je niet redden met een 2060, dan moet je er nu een 2080 Ti in zetten. Tussentijds de videokaart upgraden is goedkoper.
Een videokaart van 1200 euro? Dat is niet echt een reële suggestie. Hoeveel FPS haalt de 2060 dan tegen die tijd want ik kan me haast niet voorstellen dat deze op 40 FPS zit te slakken.
PieterDN schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:38:
is uw monitor een 144hz?
als deze maar 60hz bedraagd heeft het niet zoveel zin om 100+fps te willen want je gaat het tog niet zien.
Monitor upgrade ik over een maand of 2 inderdaad naar 144hz. Ik wilde eerst even de PC aanschaffen en in elkaar zetten.

• Uszka
Thotcatcher schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:44:
Hoeveel FPS haalt de 2060 dan tegen die tijd want ik kan me haast niet voorstellen dat deze op 40 FPS zit te slakken.
Met 40 fps zit je aardig in de buurt denk ik. Als ik zie welke ontwikkeling videokaarten de laatste jaren hebben doorgemaakt kan het wel eens minder zijn dan dat. Een GTX 760 van 5 - 6 jaar geleden presteert ook minder dan de helft van een GTX 1060 en dan heb ik het nog niets eens over de hoeveelheid vram. Misschien is over 4 jaar 16GB gemeengoed en kom je met 6GB flink tekort.

• PieterDN
aangezien je dan later voor die 100+ fps tog een upgrade ga moeten doen zou ik nu gewoon een goede kaart halen die niet teveel kost (bang for buck) en die aan uw eisen voldoen want zoals uszka al zei dan moet je er nu een 2080ti inrammen en dat is gewoon overbodig zeker als je maar 1080p 144hz speelt.

• Thotcatcher
Is de 2070 dan een betere optie? Deze is natuurlijk iets duurder dan de 2060 maar heeft deze een langere levensduur en is hij het geld nu ook waard? Deze in de OP aangepast.

Hoe zit het met de rest van de apparatuur, is dat wel in orde?

• Uszka
De rest is prima.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Gewoon bij de RTX2060 blijven ofwel zelfs de GTX1660Ti en later eens upgraden. Zo ga je minder uitgeven en later veel meer FPS halen dan nu een RTX2070 te kopen die maar aan 70-80% benut wordt.

Kwa CPU voor een Ryzen 5 2600 met een B450 mobo. Kan je later ook nog upgraden, gaat zowiezo de volgende jaren voor 1080p gaming meer dan voldoende power geven. Komt zelfs met een goede stockkoeler.

Kortom voor jouw gebruik hoef je helemaal zoveel geld niet uit te geven. Koop er wat leuke randapparatuur mee, mooie monitor, wat games, of hou het bij voor een latere upgrade...

[ Voor 52% gewijzigd door Inrage op 07-04-2019 19:59 ]

Verwijderd

@Inrage was me te snel af, maar wat hij zegt. De GPU markt staat aan het begin van een overstap naar raytracing. Op de huidige nVidia kaarten is dat krap aan voldoende voor goede voor de huidige veeleisende games. Toekomstbestendigheid is er niet of nauwelijks.

Je spaart een hoop met een 1660Ti wat je later aan een volgende generatie upgrade kan besteden en je mist nu eigenlijk vrij weinig.

Zelfde met de Ryzen 2600; met het geld wat je nu uitspaart door voor een Ryzen 5 2600 en B450 te gaan koop je over een anderhalf jaar hoogst waarschijnlijk een systeem dat sneller is dan de 9700k die je nu wil kopen. Die Ryzen is daarbij snel genoeg voor zeker de komende anderhalf jaar. Je gooit dus geld weg met een 9700k.

Je hebt een mooi systeem om een paar jaar mee voort te kunnen samen gesteld, maar is het echt zo'n ongemak om nu wat geld minder uit te geven en over een jaar of twee het systeem te upgraden? Als je voor AMD gaat kan je zelfs je moederbord nog houden als je er 1 met fatsoenlijke VRMs koopt.

• Inrage
Ik moet nog het eerste gameplay filmpje zien waarin Raytracing mij kan overtuigen. Op dit moment vind ik het gewoon marketing kwatch... een reden om een 1300€ GPU te kunnen verpatsen...

• Thotcatcher
Wat bedoel je hiermee?
Verwijderd schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:13:

Je hebt een mooi systeem om een paar jaar mee voort te kunnen samen gesteld, maar is het echt zo'n ongemak om nu wat geld minder uit te geven en over een jaar of twee het systeem te upgraden? Als je voor AMD gaat kan je zelfs je moederbord nog houden als je er 1 met fatsoenlijke VRMs koopt.
De enige reden dat ik zelf een PC bouw is geld van de assemblage te besparen, niet omdat ik het graag doe of het zoeken naar onderdelen iets is wat me erg kan interesseren. Ik heb echt geen zin om nu een PC te bouwen en dan over anderhalf/twee jaar mijn processor eruit te halen. Dat is me allemaal te veel gedoe en dan ben ik veel te bang dat het kapot gaat. Een videokaart zou nog net kunnen maar dat is ook eigenlijk iets waar ik totaal geen zin in heb, zoals ik in mijn OP al aangaf.

Mijn huidige PC heb ik ruim 7 jaar mee gedaan en omdat deze nu niet alles meer aan kan wil ik upgraden. Zo'n zelfde situatie zoek ik nu weer. Het omsleutelen, overklokken en al die andere randzaken lijkt me echt niets.

• PieterDN
ja 7 jaar geleden waren GPU's en CPU's ook niet zo duur dus toen was het goedkoper om zo een systeem te kopen die 7 jaar meegaat. Als je nu zo en systeem wilt mag je al gemakkelijk 2500 euro op kant leggen + de nieuwe monitoren die op de markt komen.

• Inrage
GPU vervangen is 5 minuten werk. Als je dat na 3 jaar moet doen dan lijkt me dat toch niet onoverkomelijk...

Verwijderd

Inrage schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:18:
Ik moet nog het eerste gameplay filmpje zien waarin Raytracing mij kan overtuigen. Op dit moment vind ik het gewoon marketing kwatch... een reden om een 1300€ GPU te kunnen verpatsen...
iedereen maakt een punt van de geweldige reflecties, die je in een action game vaak niet eens echt ziet tijdens het spelen.

Maar waar DXR wel degelijk iets toevoegd hoor je de meesten niet over: global illumination.

Overigens is een CPU vervangen niet veel meer werk als een GPU vervangen. Twee schroeven los draaien, Koeler eraftillen, hefboom openen. Oude CPU eruit, nieuwe CPU erin, hefboom dicht. Nieuwe koeler erop zetten twee schroeven aandraaien. Letterlijk minder dan 5 minuten werk. (AMD cpu's komen met koeler, dus geen geklooi met koeler schoonmaken en nieuwe thermal paste aanbrengen. De standaard paste op de koeler is prima als je niet gaat overclocken.

Ik was door cable management meer tijd kwijt aan mijn GPU upgrade. Nieuwe kaart had een extra 6 pins aansluiting. Tie wraps door knippen, nieuwe kabel routen en nieuwe tie wraps aanbrengen was meer werk.

• Thotcatcher
Hier heb ik niets aan, ik heb al meerdere malen aangegeven geen zin te hebben in het vervangen van de CPU.

Ik heb dan nog een andere vraag: gaat het allemaal in de kast passen? Zover ik kan zien wel, de grafische kaart en CPU koeling zijn van de juiste afmetingen.

Hoe zit het met het verval over tijd van de SSD, is de prestatie na verloop van tijd slechter? Moet ik een kleinere aparte SSD voor het besturingssysteem en is dat wel compatibel met het moederbord?

[ Voor 4% gewijzigd door Thotcatcher op 08-04-2019 21:29 ]

Pagina: 1